George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Max Verstappen dostal desetivteřinovou penalizaci, která ho po kolizi s Georgem Russellem posunula na desáté místo ve španělské Grand Prix. Jezdec Mercedesu řekl, že takový manévr „v F1 nikdy neviděl“. Komisaři mu navíc přidělili tři trestné body na superlicenci, čímž se dostal na celkových jedenáct bodů za posledních dvanáct měsíců. Pokud jezdec během roku nasbírá dvanáct bodů, automaticky mu hrozí zákaz startu v dalším závodě.
Verstappen přijal zodpovědnost za incident a omluvil se svému týmu. Po rakouské Grand Prix mu budou odečteny dva trestné body, ale musí zvládnout bezchybný průběh víkendů v Kanadě a Rakousku, aby se vyhnul zákazu startu. „Když dosáhne dvanácti bodů, zákaz by nebyl nespravedlivý,“ uvedl Russell v Montrealu, informuje Sky Sports.
Britský pilot popsal, jak kolizi vnímal: „Snažil se mě vytlačit z trati. Nemyslím, že chtěl úmyslně narazit. Spíš mě chtěl trochu vystrašit, ale špatně to odhadl. Nebylo to strašidelné, spíš překvapivé.“ Dodal, že od Verstappena nečekal omluvu, ale že ji vítá. „Jeho chyba mu uškodila, mně pomohla. Měl bych mu skoro poděkovat. Kdyby mě ale vyřadil ze závodu, cítil bych se jinak. Jsem rád, že převzal odpovědnost, to mě trochu překvapilo.“
Verstappen je v šampionátu za vedoucím Oscarem Piastrim 49 bodů a je známý svým agresivním jezdeckým stylem. Russell si nemyslí, že by kvůli riziku zákazu změnil svůj přístup: „Záleží na okolnostech. Když bojuješ o titul, je to trochu jiné.“
Carlos Sainz komentoval situaci s úsměvem: „Nevěřím, že Verstappen chtěl úmyslně narazit. Spíš si chtěl prosadit pozici a ukázat, kdo je šéf, ale pokazil to. Jos [Verstappenův otec] je ale ten skutečný šéf. Já budu závodit dál stejným způsobem, protože minulý týden mi to vyšlo a prospělo mi to.“
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.