George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Max Verstappen dostal desetivteřinovou penalizaci, která ho po kolizi s Georgem Russellem posunula na desáté místo ve španělské Grand Prix. Jezdec Mercedesu řekl, že takový manévr „v F1 nikdy neviděl“. Komisaři mu navíc přidělili tři trestné body na superlicenci, čímž se dostal na celkových jedenáct bodů za posledních dvanáct měsíců. Pokud jezdec během roku nasbírá dvanáct bodů, automaticky mu hrozí zákaz startu v dalším závodě.
Verstappen přijal zodpovědnost za incident a omluvil se svému týmu. Po rakouské Grand Prix mu budou odečteny dva trestné body, ale musí zvládnout bezchybný průběh víkendů v Kanadě a Rakousku, aby se vyhnul zákazu startu. „Když dosáhne dvanácti bodů, zákaz by nebyl nespravedlivý,“ uvedl Russell v Montrealu, informuje Sky Sports.
Britský pilot popsal, jak kolizi vnímal: „Snažil se mě vytlačit z trati. Nemyslím, že chtěl úmyslně narazit. Spíš mě chtěl trochu vystrašit, ale špatně to odhadl. Nebylo to strašidelné, spíš překvapivé.“ Dodal, že od Verstappena nečekal omluvu, ale že ji vítá. „Jeho chyba mu uškodila, mně pomohla. Měl bych mu skoro poděkovat. Kdyby mě ale vyřadil ze závodu, cítil bych se jinak. Jsem rád, že převzal odpovědnost, to mě trochu překvapilo.“
Verstappen je v šampionátu za vedoucím Oscarem Piastrim 49 bodů a je známý svým agresivním jezdeckým stylem. Russell si nemyslí, že by kvůli riziku zákazu změnil svůj přístup: „Záleží na okolnostech. Když bojuješ o titul, je to trochu jiné.“
Carlos Sainz komentoval situaci s úsměvem: „Nevěřím, že Verstappen chtěl úmyslně narazit. Spíš si chtěl prosadit pozici a ukázat, kdo je šéf, ale pokazil to. Jos [Verstappenův otec] je ale ten skutečný šéf. Já budu závodit dál stejným způsobem, protože minulý týden mi to vyšlo a prospělo mi to.“
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.