Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
McLaren potvrdil, že se bude podrobně zabývat incidentem mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem během Velké ceny Kanady. Šéf týmu Andrea Stella však vyzdvihl Norrisovu zodpovědnost a okamžité přiznání chyby, což podle něj svědčí o jeho profesionálním přístupu.
Souboj mezi oběma jezdci, kteří jsou oba kandidáty na titul mistra světa, byl v Montrealu velmi intenzivní a napínavý. Po několika kolech čistého boje se Norris rozhodl pro předjížděcí manévr, při kterém však špatně odhadl prostor vedle svého vozu. Následkem bylo, že se jeho monopost dotkl zdi a zároveň poškodil zadní část vozu Piastriho, což pro Australana znamenalo ztrátu příležitosti na lepší výsledek.
Naštěstí pro Piastriho závod ještě neskončil, a dokázal dojet do cíle na čtvrtém místě, přičemž poslední kola absolvoval za safety carem. I tak však incident výrazně ovlivnil průběh celého závodu a body pro tým.
Andrea Stella v rozhovoru pro Sky Sports F1 vysvětlil, že nehoda vznikla jen kvůli špatnému odhadu, nikoli úmyslně. „Nikdy nechceme, aby se vozy McLarenu srazily, a už vůbec ne, aby si jezdci navzájem poškodili vozy,“ zdůraznil. Podle něj je důležité celý incident pečlivě probrat a zlepšit se, aby se podobné věci v budoucnu neopakovaly.
Lando Norris na svou chybu okamžitě zareagoval omluvou přes týmové rádio a později ji označil za „hloupou“ v rozhovoru pro Sky Sports F1. Přiznal, že „nikdo nemá vinu kromě něj samotného“ a omluvil se jak týmu, tak i Piastrimu. Zdůraznil, že jeho pokus o předjetí nebyl nijak odvážný závodní manévr, ale prostě nepromyšlená chyba.
Celkově je jasné, že McLaren bude muset pečlivě přehodnotit své interní zásady a komunikaci mezi jezdci, aby podobným situacím v budoucnu předešel. Pro oba závodníky jde o důležitou lekci v souboji o mistrovský titul, kde i jedna chyba může mít vážné následky.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.