Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Red Bull se před kvalifikací na Velkou cenu Maďarska ocitl v nezvyklé pozici. Šéf týmu Laurent Mekies přiznal, že celý tým bojuje s tím, jak správně nastavit vůz RB21 pro Maxe Verstappena i Yukiho Tsunodu. Už od pátečních jízd se potýkají s výrazným nedostatkem přilnavosti a celkově nevyváženým chováním monopostu.
„Trápíme se od včerejška,“ řekl Mekies pro Sky Sports F1 po třetím tréninku. „Je velmi těžké dostat vůz do správného okna, aby se Max a Yuki cítili jistě. Zkoušeli jsme několik věcí, ale musím říct, že i dnes je ten pocit velmi podobný, pořád nenacházíme potřebnou přilnavost.“
Red Bull přitom podle Mekiese přistoupil ke dvěma odlišným směrům nastavení. Verstappen cítil limit především na přední nápravě, zatímco Tsunoda si stěžoval na špatné chování zadní části vozu. „Už od prvního výjezdu včera jsme měli pocit, že něco nesedí. Snažíme se testovat, zkoumat a hledat limity, ale zatím jsme se k odpovědi nedostali.“
Verstappen, který je zvyklý bojovat o přední příčky, neskrýval po třetím tréninku frustraci. „Dnešek byl opravdu těžký. Měl jsem pocit, že vůz vůbec nedrží a vyvážení bylo mimo. Těžko říct, co přesně nefunguje, ale vypadá to, že nic. Budeme to muset do noci důkladně analyzovat,“ uvedl.
Tsunoda potvrdil podobné problémy, i když v některých částech trati v pátek působil jistěji. Výsledky však mluví jasně. Verstappen skončil ve volných trénincích postupně na devátém, čtrnáctém a dvanáctém místě, zatímco Tsunoda zajel sedmnáctý, devátý a devatenáctý čas. Pro tým je to varovný signál těsně před klíčovým momentem víkendu.
Čas na zázraky se krátí. Do kvalifikace zbývá jen pár hodin a Red Bull čeká napínavý boj o to, jak z nepovedeného úvodu víkendu ještě něco zachránit. Na trati, která tradičně trestá i ty nejmenší chyby v nastavení, to nebude jednoduché.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.