Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Red Bull se před kvalifikací na Velkou cenu Maďarska ocitl v nezvyklé pozici. Šéf týmu Laurent Mekies přiznal, že celý tým bojuje s tím, jak správně nastavit vůz RB21 pro Maxe Verstappena i Yukiho Tsunodu. Už od pátečních jízd se potýkají s výrazným nedostatkem přilnavosti a celkově nevyváženým chováním monopostu.
„Trápíme se od včerejška,“ řekl Mekies pro Sky Sports F1 po třetím tréninku. „Je velmi těžké dostat vůz do správného okna, aby se Max a Yuki cítili jistě. Zkoušeli jsme několik věcí, ale musím říct, že i dnes je ten pocit velmi podobný, pořád nenacházíme potřebnou přilnavost.“
Red Bull přitom podle Mekiese přistoupil ke dvěma odlišným směrům nastavení. Verstappen cítil limit především na přední nápravě, zatímco Tsunoda si stěžoval na špatné chování zadní části vozu. „Už od prvního výjezdu včera jsme měli pocit, že něco nesedí. Snažíme se testovat, zkoumat a hledat limity, ale zatím jsme se k odpovědi nedostali.“
Verstappen, který je zvyklý bojovat o přední příčky, neskrýval po třetím tréninku frustraci. „Dnešek byl opravdu těžký. Měl jsem pocit, že vůz vůbec nedrží a vyvážení bylo mimo. Těžko říct, co přesně nefunguje, ale vypadá to, že nic. Budeme to muset do noci důkladně analyzovat,“ uvedl.
Tsunoda potvrdil podobné problémy, i když v některých částech trati v pátek působil jistěji. Výsledky však mluví jasně. Verstappen skončil ve volných trénincích postupně na devátém, čtrnáctém a dvanáctém místě, zatímco Tsunoda zajel sedmnáctý, devátý a devatenáctý čas. Pro tým je to varovný signál těsně před klíčovým momentem víkendu.
Čas na zázraky se krátí. Do kvalifikace zbývá jen pár hodin a Red Bull čeká napínavý boj o to, jak z nepovedeného úvodu víkendu ještě něco zachránit. Na trati, která tradičně trestá i ty nejmenší chyby v nastavení, to nebude jednoduché.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.