Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Red Bull se před kvalifikací na Velkou cenu Maďarska ocitl v nezvyklé pozici. Šéf týmu Laurent Mekies přiznal, že celý tým bojuje s tím, jak správně nastavit vůz RB21 pro Maxe Verstappena i Yukiho Tsunodu. Už od pátečních jízd se potýkají s výrazným nedostatkem přilnavosti a celkově nevyváženým chováním monopostu.
„Trápíme se od včerejška,“ řekl Mekies pro Sky Sports F1 po třetím tréninku. „Je velmi těžké dostat vůz do správného okna, aby se Max a Yuki cítili jistě. Zkoušeli jsme několik věcí, ale musím říct, že i dnes je ten pocit velmi podobný, pořád nenacházíme potřebnou přilnavost.“
Red Bull přitom podle Mekiese přistoupil ke dvěma odlišným směrům nastavení. Verstappen cítil limit především na přední nápravě, zatímco Tsunoda si stěžoval na špatné chování zadní části vozu. „Už od prvního výjezdu včera jsme měli pocit, že něco nesedí. Snažíme se testovat, zkoumat a hledat limity, ale zatím jsme se k odpovědi nedostali.“
Verstappen, který je zvyklý bojovat o přední příčky, neskrýval po třetím tréninku frustraci. „Dnešek byl opravdu těžký. Měl jsem pocit, že vůz vůbec nedrží a vyvážení bylo mimo. Těžko říct, co přesně nefunguje, ale vypadá to, že nic. Budeme to muset do noci důkladně analyzovat,“ uvedl.
Tsunoda potvrdil podobné problémy, i když v některých částech trati v pátek působil jistěji. Výsledky však mluví jasně. Verstappen skončil ve volných trénincích postupně na devátém, čtrnáctém a dvanáctém místě, zatímco Tsunoda zajel sedmnáctý, devátý a devatenáctý čas. Pro tým je to varovný signál těsně před klíčovým momentem víkendu.
Čas na zázraky se krátí. Do kvalifikace zbývá jen pár hodin a Red Bull čeká napínavý boj o to, jak z nepovedeného úvodu víkendu ještě něco zachránit. Na trati, která tradičně trestá i ty nejmenší chyby v nastavení, to nebude jednoduché.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.