George Russell podal v úvodních dvou závodech sezóny výborné výkony, ale jeho úspěchy byly přehlušeny pozorností věnovanou jeho bývalému a současnému týmovému kolegovi.
George Russell zaznamenal silné výkony v úvodních dvou závodech sezóny 2025, přičemž se umístil na třetím místě na Velkých cenách Austrálie a Číny. I přes tyto úspěchy byla pozornost médií a fanoušků soustředěna spíše na jiné příběhy, včetně závodů jeho nového týmového kolegy Andrea Kimiho Antonelliho.
Před začátkem sezóny se o Russellovi diskutovalo především v souvislosti s jeho potenciálem stát se lídrem týmu Mercedes, neboť to byla pro mnoho lidí nejasná záležitost. Kromě toho se mluvilo o tom, zda dokáže čelit výzvám, které mu jeho nový týmový kolega představí. Tento kontext, plný spekulací o jeho budoucnosti, z něj činil jakýsi tangenciální bod v širší diskusi o F1.
Když se George Russell v Melbourne vydal na trať, jeho závod probíhal bez větších dramat, přesto se mu podařilo skončit třetí. V závěru využil chyby Oscara Piastriho, který vyjel mimo trať, a posunul se tak na pódium. Důležitým momentem bylo i jeho včasné rozhodnutí o výměně pneumatik za přechodné, které se ukázalo jako klíčové. „Věnoval jsem hodně času přípravám s boxovou zdí a stratégem, protože víme, že při změnách počasí nemáme vždy ideální výsledky," řekl Russell po závodě. I když jeho výkon nebyl přímo zábavný pro televizní přenosy, byl solidní, ale přesto opomíjený.
„On dostává z auta víc, než auto dokáže,“ řekl po závodě Toto Wolff. Tento komentář však odrážel Russellovu vytrvalost a profesionální přístup. V Číně už to byl jiný příběh, ačkoli měl Russell silný závod, televize se soustředila na jiné příběhy, včetně úžasného závodu Kimiho Antonelliho, který se vrátil ze 16. pozice na čtvrté místo, a to včetně několika problémů s vozem.
Přesto se Russellovi podařilo vytvořit mezery mezi sebou a soupeři jako Max Verstappen a Ferrari. V Číně se rozhodl pro strategii jediné zastávky a po závodě se opět ukázalo, jak moc rozumí taktice a práci s vozem. „George je bojovník, uvnitř i venku z auta," řekl Wolff. Ale přestože měl za sebou silné výkony, pozornost byla stále zaměřena na jiná témata, a to i na přestupy v týmech, jako například změny u Ferrari nebo diskuse o Verstappenovi.
Wolff se ke všem těmto spekulacím vyjádřil, že Rusell je mezi nejlepšími jezdci a že pokud by měl vyjmenovat tři nejlepší, rozhodně by byl mezi nimi. Ale přesto zůstává otázkou, jaký to má vliv na jednání o jeho smlouvě, která končí na konci této sezóny. Wolff se vyhýbal odpovědím, zda budou probíhat další jednání, a spekulace o možné změně v Mercedesu ještě přetrvávají.
Tento vývoj tedy podtrhuje neustálý kontrast mezi skvělým výkonem Russella a neustálým zájmem o jiné příběhy, které stále dominují pozornosti médií.
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.
Nico Rosberg během tréninku v Barceloně vyzdvihl Verstappenovu výjimečnou schopnost zvládat dynamiku zatáček a kontrolovat auto tam, kde ostatní stále bojují s přilnavostí. Podle něj právě tato plynulost a rychlá adaptace na chování vozu dává Verstappenovi zásadní náskok před soupeři.
Lewis Hamilton odhalil, že páteční nezdar ve volném tréninku na Velkou cenu Španělska způsobil technický problém jeho monopostu SF-25, kvůli němuž přišel o přítlak. I přes frustraci z výkonu věří, že se Ferrari podaří vůz včas opravit a zbytek víkendu zvládne lépe.
Nico Rosberg podpořil kritická slova Lewise Hamiltona na adresu Ferrari SF-25 a potvrdil, že vůz je skutečně obtížně ovladatelný. Podle bývalého mistra světa tento problém výrazně limituje výkonnost týmu a je nezbytné jej co nejdříve vyřešit.
Oscar Piastri ovládl závěrečný trénink na Velkou cenu Španělska s náskokem půl sekundy na týmového kolegu Landa Norrise. McLaren potvrdil formu a mladý Australan ukázal, že míří vysoko.
Oscar Piastri ovládl druhý páteční trénink na Velkou cenu Španělska a potvrdil silnou formu McLarenu. Na nejměkčí sadě pneumatik zajel nejrychlejší čas dne 1:12,760 a udržel za sebou George Russella i Maxe Verstappena.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Španělska skvělým výkonem na trati, která dříve pro Red Bull bývala náročná. „Bylo důležité začít silně,“ řekl Verstappen, „auto dobře reagovalo a podařilo se nám zajet rychlé časy,“ což dává týmu dobrou šanci na úspěch.
Lando Norris odstartoval víkend ve Španělsku nejrychlejším časem v úvodním tréninku a potvrdil tak skvělou formu McLarenu z posledních závodů. Už od prvních kol bylo jasné, že britský tým našel silné tempo i na technicky náročné trati v Barceloně.
Vzhledem k plánovanému příchodu madridského okruhu do kalendáře F1 v roce 2026 hrozí, že se Grand Prix v Barceloně pojede naposledy už příští rok. Fernando Alonso však vyzývá k zachování tradičního okruhu, který podle něj má nezaměnitelný charakter a hluboký význam pro fanoušky i jezdce.
Lando Norris varuje, že by bylo předčasné odepisovat Maxe Verstappena v boji o titul, protože i on a další soupeři mají stále reálnou šanci na vítězství.