Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Carlos Sainz se během druhého tréninku na Velkou cenu Velké Británie ocitl v nepříjemné situaci. Ve výjezdu ze zatáčky Luffield ztratil kontrolu nad vozem a dostal smyk, přičemž těsně minul týmového kolegu Lewise Hamiltona. Po krátkém zastavení se rozhodl znovu rozjet, právě ve chvíli, kdy se ze stejného směru blížil Nico Hülkenberg se Sauberem.
Tímto manévrem si Sainz vysloužil pozornost sportovních komisařů, kteří ho vyšetřovali kvůli možné nebezpečné jízdě. Po prostudování videozáznamů, týmové radiokomunikace a dat ze systému traťových maršálů však komisaři rozhodli, že nedošlo k přímému ohrožení ostatních jezdců. Výsledkem byla jen formální výtka.
Komisaři uvedli, že Sainz po smyku nezkontroloval situaci kolem sebe dostatečně důkladně. Nepodíval se doprava, kde se nacházel Hülkenberg, a z jeho výpovědi vyplynulo, že mu ve výhledu bránil bezpečnostní prvek FHR i hlavová opěrka. Navíc špatně odhadl svou polohu na trati a domníval se, že vozy za ním budou mít dost místa k průjezdu.
I když byla trať v daném úseku pod dvojitými žlutými vlajkami, které přirozeně zpomalují provoz, komisaři připomněli, že i v takové situaci má jezdec povinnost ujistit se, že neohrožuje ostatní. Incident označili za varovný, ale vzhledem k okolnostem uložili pouze napomenutí.
Tento moment přichází v době, kdy se Sainz snaží stabilizovat svou první sezonu u Williamsu. Po slibném úvodu se šesti bodovanými závody z jedenácti nyní prochází slabším obdobím. V posledních třech velkých cenách vypadl už v první části kvalifikace a v Rakousku kvůli technickému problému do závodu vůbec neodstartoval.
Williams se navíc potýká s opakovanými poruchami, které se často objevují až v den závodu, což znesnadňuje jejich odhalení během tréninků. Sainz však zůstává pozitivní a tvrdí, že auto má potenciál porážet soupeře ve středu pole – tým teď ale musí přestat dělat chyby a zlepšit spolehlivost.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.