Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Carlos Sainz se během druhého tréninku na Velkou cenu Velké Británie ocitl v nepříjemné situaci. Ve výjezdu ze zatáčky Luffield ztratil kontrolu nad vozem a dostal smyk, přičemž těsně minul týmového kolegu Lewise Hamiltona. Po krátkém zastavení se rozhodl znovu rozjet, právě ve chvíli, kdy se ze stejného směru blížil Nico Hülkenberg se Sauberem.
Tímto manévrem si Sainz vysloužil pozornost sportovních komisařů, kteří ho vyšetřovali kvůli možné nebezpečné jízdě. Po prostudování videozáznamů, týmové radiokomunikace a dat ze systému traťových maršálů však komisaři rozhodli, že nedošlo k přímému ohrožení ostatních jezdců. Výsledkem byla jen formální výtka.
Komisaři uvedli, že Sainz po smyku nezkontroloval situaci kolem sebe dostatečně důkladně. Nepodíval se doprava, kde se nacházel Hülkenberg, a z jeho výpovědi vyplynulo, že mu ve výhledu bránil bezpečnostní prvek FHR i hlavová opěrka. Navíc špatně odhadl svou polohu na trati a domníval se, že vozy za ním budou mít dost místa k průjezdu.
I když byla trať v daném úseku pod dvojitými žlutými vlajkami, které přirozeně zpomalují provoz, komisaři připomněli, že i v takové situaci má jezdec povinnost ujistit se, že neohrožuje ostatní. Incident označili za varovný, ale vzhledem k okolnostem uložili pouze napomenutí.
Tento moment přichází v době, kdy se Sainz snaží stabilizovat svou první sezonu u Williamsu. Po slibném úvodu se šesti bodovanými závody z jedenácti nyní prochází slabším obdobím. V posledních třech velkých cenách vypadl už v první části kvalifikace a v Rakousku kvůli technickému problému do závodu vůbec neodstartoval.
Williams se navíc potýká s opakovanými poruchami, které se často objevují až v den závodu, což znesnadňuje jejich odhalení během tréninků. Sainz však zůstává pozitivní a tvrdí, že auto má potenciál porážet soupeře ve středu pole – tým teď ale musí přestat dělat chyby a zlepšit spolehlivost.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.