Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Zatímco Mercedes a Red Bull čelí nejistotě ohledně budoucnosti svých hvězd George Russella a Maxe Verstappena, Zak Brown si může dovolit luxus pozorovat situaci s nadhledem. McLaren nejenže dominuje sezoně 2025 s výkonným monopostem, ale především má dva silné, dlouhodobě podepsané jezdce, kteří jsou loajální a týmově naladění.
Oscar Piastri a Lando Norris bojují o titul mistra světa, ale zároveň zachovávají respekt a týmového ducha. I když došlo na tvrdé souboje a dokonce i drobný incident v Kanadě, kdy Norris narazil do zadní části Piastriho vozu, vedení týmu zatím necítí potřebu zasahovat do jejich boje. V Rakousku jsme viděli možná nejlepší přímý duel mezi týmovými kolegy v letošní sezoně, a přestože Piastri málem přehnal jeden manévr, tým pouze připomněl pravidlo závodit čistě, ale tvrdě.
Brown zůstává klidný. McLaren stále uplatňuje své Papaya Rules, tedy vlastní etický kodex, který jezdcům dovoluje závodit mezi sebou, pokud tím neohrozí výsledek týmu. A i při současném náskoku 207 bodů v Poháru konstruktérů se na tom nic nemění. „Zásady zůstávají stejné – závodit tvrdě, závodit čistě a získat co nejvíc bodů pro tým,“ uvedl Brown. „Pak už je to na nich.“
V historii Formule 1 není výjimkou, že boj o titul zničí i dlouholetá přátelství. McLaren ale spoléhá na charakter svých jezdců. „Oba chtějí vyhrát, to je jasné,“ řekl Brown novinářům při Velké ceně Británie. „Ale podle toho, jak se chovali v Kanadě i jindy, věřím, že ten vzájemný respekt vydrží až do konce. Ať vyhraje ten lepší a ten druhý mu bez váhání pogratuluje.“
A zatímco Christian Horner u vedlejšího mikrofonu opatrně uhýbal otázkám ohledně Verstappenovy budoucnosti, Brown si mohl užívat pozici, kdy jeho sestava nevzbuzuje žádné pochybnosti. „Naši jezdci nikam nejdou,“ usmál se. „Jsou spokojení, my jsme spokojení a nemáme důvod dívat se po nikom jiném.“
Možná i proto Horner se smíchem odpověděl, že jeho plánem B je Oscar Piastri. Zak Brown se jen potutelně usmál a kdo by mu to neměl za zlé. Momentálně má tým, o kterém ostatní mohou jen snít.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.