Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Zatímco Mercedes a Red Bull čelí nejistotě ohledně budoucnosti svých hvězd George Russella a Maxe Verstappena, Zak Brown si může dovolit luxus pozorovat situaci s nadhledem. McLaren nejenže dominuje sezoně 2025 s výkonným monopostem, ale především má dva silné, dlouhodobě podepsané jezdce, kteří jsou loajální a týmově naladění.
Oscar Piastri a Lando Norris bojují o titul mistra světa, ale zároveň zachovávají respekt a týmového ducha. I když došlo na tvrdé souboje a dokonce i drobný incident v Kanadě, kdy Norris narazil do zadní části Piastriho vozu, vedení týmu zatím necítí potřebu zasahovat do jejich boje. V Rakousku jsme viděli možná nejlepší přímý duel mezi týmovými kolegy v letošní sezoně, a přestože Piastri málem přehnal jeden manévr, tým pouze připomněl pravidlo závodit čistě, ale tvrdě.
Brown zůstává klidný. McLaren stále uplatňuje své Papaya Rules, tedy vlastní etický kodex, který jezdcům dovoluje závodit mezi sebou, pokud tím neohrozí výsledek týmu. A i při současném náskoku 207 bodů v Poháru konstruktérů se na tom nic nemění. „Zásady zůstávají stejné – závodit tvrdě, závodit čistě a získat co nejvíc bodů pro tým,“ uvedl Brown. „Pak už je to na nich.“
V historii Formule 1 není výjimkou, že boj o titul zničí i dlouholetá přátelství. McLaren ale spoléhá na charakter svých jezdců. „Oba chtějí vyhrát, to je jasné,“ řekl Brown novinářům při Velké ceně Británie. „Ale podle toho, jak se chovali v Kanadě i jindy, věřím, že ten vzájemný respekt vydrží až do konce. Ať vyhraje ten lepší a ten druhý mu bez váhání pogratuluje.“
A zatímco Christian Horner u vedlejšího mikrofonu opatrně uhýbal otázkám ohledně Verstappenovy budoucnosti, Brown si mohl užívat pozici, kdy jeho sestava nevzbuzuje žádné pochybnosti. „Naši jezdci nikam nejdou,“ usmál se. „Jsou spokojení, my jsme spokojení a nemáme důvod dívat se po nikom jiném.“
Možná i proto Horner se smíchem odpověděl, že jeho plánem B je Oscar Piastri. Zak Brown se jen potutelně usmál a kdo by mu to neměl za zlé. Momentálně má tým, o kterém ostatní mohou jen snít.
Během Velké ceny Singapuru došlo mezi Oscarem Piastrim a jeho týmovým kolegou Landem Norrisem k incidentu na prvním kole, který vyvolal napětí a diskusi o týmové férovosti. K situaci se vyjádřil také David Coulthard.
Fred Vasseur rychle uklidnil spekulace o bezpečnosti Hamiltonova vozu během závěru Velké ceny Singapuru. Zdůraznil, že vše bylo pod kontrolou a bez rizika.
Lewis Hamilton se po náročném týdnu a Velké ceně Singapuru obrátil na fanoušky s emotivním vzkazem.
Toto Wolff naznačil, že by rád viděl návrat Formule 1 do země, kde se naposledy závodilo v roce 2013. Podle šéfa Mercedesu by taková zastávka mohla být zajímavým zpestřením kalendáře a přinést nové výzvy pro týmy i jezdce.
Martin Brundle po závodě v Singapuru vyslal McLarenu varovný signál. Podle něj je konec sezony stále otevřenou hrou.
Mercedes se od začátku éry ground effect potýká s nevyzpytatelnou formou a vítězství George Russella v Singapuru otázky ohledně konzistence týmu jen prohloubilo.
Oscar Piastri označil „papaya rules“ McLarenu za jednoduchou zásadu pro bezpečnost jezdců, ale po Singapuru se jejich význam opět stal diskutovaným tématem.
Ferrari čelí náročnému období a výsledky posledních závodů naznačují, že tým z Maranella ztrácí tempo. Charles Leclerc se k aktuální situaci vyjádřil otevřeně.
Jenson Button byl po závodě v Singapuru překvapen rozhodnutím komisařů ohledně Lewise Hamiltona. Podle něj bylo neobvyklé, jak se situace vyřešila.
Fernando Alonso a Isack Hadjar na dráze předvedli nejaktivnější souboj závodu. Poté se ale souboj strhl i po závodě.
Fernando Alonso opět ukázal, proč ho fanoušci milují. Během Velké ceny Singapuru byl jeden z mála aktérů, který se staral o zábavu na dráze.
Velká cena Singapuru přinesla McLarenu nejen titul, ale i nové otázky ohledně vnitřní dynamiky týmu. Šéf McLarenu Andrea Stella se k celé situaci vyjádřil.