Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Roman Staněk se ve Formuli 2 dostává do skvělé formy. Po úspěchu na rakouském Red Bull Ringu, kde vybojoval třetí místo ve sprintovém závodě, navázal na tento výsledek i na britské půdě. V Silverstonu si v kvalifikaci zajistil čtvrtý nejrychlejší čas, což v přetočeném startovním pořadí znamenalo sedmé místo na startovním roštu sprintu.
Start mu vyšel výborně. Díky chytrému manévrování hned v úvodu získal několik pozic a během několika zatáček se posunul až na čtvrtou příčku. Na té pak setrval téměř celý závod – konkrétně 20 z celkových 21 kol. Přestože mu soupeři dýchali na záda, Staněk držel tempo a soustředil se na předjetí třetího jezdce, kterým byl Kush Maini.
Závěrečné fáze závodu přinesly dramatické momenty. Staněk se dostal těsně za Mainiho a snažil se najít prostor k útoku. Indský závodník mu ale situaci výrazně ztížil – několikrát ho takzvaně „přibrzdil“, čímž českého jezdce rozladil natolik, že si postěžoval do týmové vysílačky. I přesto zůstal Staněk koncentrovaný a v posledním kole se odhodlal k rozhodujícímu manévru.
Přestože při předjíždění lehce vyjel mimo trať, komisaři nakonec jeho manévr nezpochybnili a ponechali mu konečné třetí místo. Roman Staněk si tak připsal další cenné pódium – už třetí ve své dosavadní kariéře ve Formuli 2 – a k tomu šest bodů do celkového hodnocení šampionátu.
Tento výsledek znamená také přiblížení se elitní desítce v průběžném pořadí. Staněk nyní ztrácí na desátého Dina Beganoviče už jen dva body, a do zbytku sezony tak vstupuje s reálnou šancí na průlom mezi nejlepší.
Další možnost, jak navýšit bodový zisk, přijde už v nedělním hlavním závodě. Český jezdec do něj odstartuje ze čtvrté pozice, kterou si vyjel v kvalifikaci – a s aktuální formou má opět našlápnuto k dobrému výsledku.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.