Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Roman Staněk se ve Formuli 2 dostává do skvělé formy. Po úspěchu na rakouském Red Bull Ringu, kde vybojoval třetí místo ve sprintovém závodě, navázal na tento výsledek i na britské půdě. V Silverstonu si v kvalifikaci zajistil čtvrtý nejrychlejší čas, což v přetočeném startovním pořadí znamenalo sedmé místo na startovním roštu sprintu.
Start mu vyšel výborně. Díky chytrému manévrování hned v úvodu získal několik pozic a během několika zatáček se posunul až na čtvrtou příčku. Na té pak setrval téměř celý závod – konkrétně 20 z celkových 21 kol. Přestože mu soupeři dýchali na záda, Staněk držel tempo a soustředil se na předjetí třetího jezdce, kterým byl Kush Maini.
Závěrečné fáze závodu přinesly dramatické momenty. Staněk se dostal těsně za Mainiho a snažil se najít prostor k útoku. Indský závodník mu ale situaci výrazně ztížil – několikrát ho takzvaně „přibrzdil“, čímž českého jezdce rozladil natolik, že si postěžoval do týmové vysílačky. I přesto zůstal Staněk koncentrovaný a v posledním kole se odhodlal k rozhodujícímu manévru.
Přestože při předjíždění lehce vyjel mimo trať, komisaři nakonec jeho manévr nezpochybnili a ponechali mu konečné třetí místo. Roman Staněk si tak připsal další cenné pódium – už třetí ve své dosavadní kariéře ve Formuli 2 – a k tomu šest bodů do celkového hodnocení šampionátu.
Tento výsledek znamená také přiblížení se elitní desítce v průběžném pořadí. Staněk nyní ztrácí na desátého Dina Beganoviče už jen dva body, a do zbytku sezony tak vstupuje s reálnou šancí na průlom mezi nejlepší.
Další možnost, jak navýšit bodový zisk, přijde už v nedělním hlavním závodě. Český jezdec do něj odstartuje ze čtvrté pozice, kterou si vyjel v kvalifikaci – a s aktuální formou má opět našlápnuto k dobrému výsledku.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.