Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Charles Leclerc se po pátečních trénincích na Silverstonu netajil spokojeností s rychlostí Ferrari, ale zároveň přiznal, že stále hledá ideální rovnováhu pro kvalifikaci. Přestože Ferrari v posledních týdnech prokazuje solidní tempo v závodech, právě výkony na jedno kolo zůstávají Achillovou patou rudých.
Monacký jezdec otevřeně přiznal, že v posledních víkendech výrazně mění nastavení svého vozu mezi jednotlivými dny – a to ve snaze přiblížit se ideálnímu kvalifikačnímu oknu. „Zkouším různé směry, abychom se kvalifikovali výš. V závodním tempu jsem spokojený, ale na jedno kolo to zatím není ono,“ uvedl Leclerc po druhém tréninku, ve kterém obsadil druhé místo za Landem Norrisem, informuje RN365.
Právě srovnání s McLarenem je letos pro Ferrari trpké. Zatímco britský tým drží vedení v Poháru konstruktérů a pravidelně útočí na vítězství, italská stáj z Maranella zaostává o 207 bodů a na triumf čeká od květnového Monaka. Tlak na šéfa týmu Freda Vasseura tak logicky narůstá, a to i přes fakt, že Ferrari stále drží druhé místo v šampionátu.
Leclerc ale věří, že se vůz SF-25 dá „ohnout“ do použitelné formy. „Zatím jsme na tom v Silverstonu docela dobře. Věřím, že pokud udržíme suché podmínky, můžeme být konkurenceschopní,“ dodal osmínásobný vítěz Grand Prix. Pozitivním znamením pro Ferrari je i fakt, že ve druhém tréninku obsadili spolu s McLareny čtyři nejlepší příčky.
Nejistota však panuje ohledně počasí. Podle předpovědi měl být pátek nejstálejším dnem víkendu – sobota a neděle mají přinést chladnější a především deštivé podmínky. A právě v těchto podmínkách Ferrari v posledních letech tradičně strádalo.
„Je to velký otazník,“ řekl Leclerc. „Letos jsme toho v dešti moc nenajezdili a historicky víme, že v mokru s autem trochu bojujeme. Pokud ale zůstane sucho, máme dobrou šanci na silný víkend.“
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.