Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Charles Leclerc se po pátečních trénincích na Silverstonu netajil spokojeností s rychlostí Ferrari, ale zároveň přiznal, že stále hledá ideální rovnováhu pro kvalifikaci. Přestože Ferrari v posledních týdnech prokazuje solidní tempo v závodech, právě výkony na jedno kolo zůstávají Achillovou patou rudých.
Monacký jezdec otevřeně přiznal, že v posledních víkendech výrazně mění nastavení svého vozu mezi jednotlivými dny – a to ve snaze přiblížit se ideálnímu kvalifikačnímu oknu. „Zkouším různé směry, abychom se kvalifikovali výš. V závodním tempu jsem spokojený, ale na jedno kolo to zatím není ono,“ uvedl Leclerc po druhém tréninku, ve kterém obsadil druhé místo za Landem Norrisem, informuje RN365.
Právě srovnání s McLarenem je letos pro Ferrari trpké. Zatímco britský tým drží vedení v Poháru konstruktérů a pravidelně útočí na vítězství, italská stáj z Maranella zaostává o 207 bodů a na triumf čeká od květnového Monaka. Tlak na šéfa týmu Freda Vasseura tak logicky narůstá, a to i přes fakt, že Ferrari stále drží druhé místo v šampionátu.
Leclerc ale věří, že se vůz SF-25 dá „ohnout“ do použitelné formy. „Zatím jsme na tom v Silverstonu docela dobře. Věřím, že pokud udržíme suché podmínky, můžeme být konkurenceschopní,“ dodal osmínásobný vítěz Grand Prix. Pozitivním znamením pro Ferrari je i fakt, že ve druhém tréninku obsadili spolu s McLareny čtyři nejlepší příčky.
Nejistota však panuje ohledně počasí. Podle předpovědi měl být pátek nejstálejším dnem víkendu – sobota a neděle mají přinést chladnější a především deštivé podmínky. A právě v těchto podmínkách Ferrari v posledních letech tradičně strádalo.
„Je to velký otazník,“ řekl Leclerc. „Letos jsme toho v dešti moc nenajezdili a historicky víme, že v mokru s autem trochu bojujeme. Pokud ale zůstane sucho, máme dobrou šanci na silný víkend.“
Lewis Hamilton se po náročném týdnu a Velké ceně Singapuru obrátil na fanoušky s emotivním vzkazem.
Toto Wolff naznačil, že by rád viděl návrat Formule 1 do země, kde se naposledy závodilo v roce 2013. Podle šéfa Mercedesu by taková zastávka mohla být zajímavým zpestřením kalendáře a přinést nové výzvy pro týmy i jezdce.
Martin Brundle po závodě v Singapuru vyslal McLarenu varovný signál. Podle něj je konec sezony stále otevřenou hrou.
Mercedes se od začátku éry ground effect potýká s nevyzpytatelnou formou a vítězství George Russella v Singapuru otázky ohledně konzistence týmu jen prohloubilo.
Oscar Piastri označil „papaya rules“ McLarenu za jednoduchou zásadu pro bezpečnost jezdců, ale po Singapuru se jejich význam opět stal diskutovaným tématem.
Ferrari čelí náročnému období a výsledky posledních závodů naznačují, že tým z Maranella ztrácí tempo. Charles Leclerc se k aktuální situaci vyjádřil otevřeně.
Jenson Button byl po závodě v Singapuru překvapen rozhodnutím komisařů ohledně Lewise Hamiltona. Podle něj bylo neobvyklé, jak se situace vyřešila.
Fernando Alonso a Isack Hadjar na dráze předvedli nejaktivnější souboj závodu. Poté se ale souboj strhl i po závodě.
Fernando Alonso opět ukázal, proč ho fanoušci milují. Během Velké ceny Singapuru byl jeden z mála aktérů, který se staral o zábavu na dráze.
Velká cena Singapuru přinesla McLarenu nejen titul, ale i nové otázky ohledně vnitřní dynamiky týmu. Šéf McLarenu Andrea Stella se k celé situaci vyjádřil.
Lewis Hamilton čelil v závěru GP Singapuru problémům s brzdami, které mu výrazně zkomplikovaly dojezd. Jak se ukázalo, následky těchto technických potíží pokračovaly i po dojezdu a zásadně ovlivnily jeho konečné umístění.
Oscar Piastri po singapurské Grand Prix zaujal velmi opatrný postoj. Při rozhovorech s médii se k otázkám ohledně střetu s Landem Norrisem stavěl vyhýbavě.