Fernando Alonso se zapojil do debaty o návratu k motorům V10, ale zdůraznil, že moderní hybridní jednotky jsou technologicky vyspělé a efektivní. Zároveň varoval, že opouštění bezpečnostních prvků kvůli většímu adrenalinu nedává smysl.
Fernando Alonso se jako jediný současný jezdec s osobní zkušeností s motory V10 postavil proti jejich návratu, přestože na ně má nostalgické vzpomínky. Dvojnásobný mistr světa zdůrazňuje, že hybridní éra přinesla technologický pokrok a nebývalou efektivitu, což by se nemělo přehlížet, píše Motorsport.com.
„Miloval jsem éru V10 a V8, stejně jako jejich zvuk, který nám všem chybí,“ říká Alonso. „Ale dnes žijeme v jiné době. Technologie pokročila a máme neuvěřitelně efektivní motory, které spotřebují třetinu paliva oproti minulosti.“
Alonso získal svůj první titul právě v době V10. Přesto varuje před tím, aby se sport vracel zpět. „Nemůžeme jít proti pokroku a hybridní éře. Nesmíme zapomínat, jak efektivní jsou dnešní auta oproti minulosti. To je velmi pozitivní věc.“
Debaty o možném návratu V10 zesílily poté, co prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že od roku 2028 by mohla existovat alternativa v podobě motorů na udržitelná paliva. Tato úvaha přichází v době, kdy se v roce 2026 chystají nové hybridní předpisy, do nichž výrobci investovali značné prostředky.
Audi, které se od roku 2026 připojí k F1 prostřednictvím převzetí týmu Sauber, se pevně staví za novou hybridní regulaci. I Alonso věří, že současná F1 je na správné cestě.
„Opouštíme některé věci a teď máme velmi dobrou Formuli 1, je to skvělá doba pro tento sport,“ dodává. „Vymýšlet něco nového je složité, mohli bychom se vydat do neznáma. Těžko říct, jak by to dopadlo.“
Ředitel FIA pro monoposty Nikolas Tombazis mezitím potvrdil, že jakékoli změny budou zavedeny pouze s maximální spravedlností. „Především je naší povinností být féroví. Pokud by devět lidí bylo pro a jeden proti, ale ten jeden byl nespravedlivě postižen, budeme se snažit ho chránit. Neuděláme změnu jen kvůli většině.“
Podobné obavy vyjádřil i šéf Mercedesu Toto Wolff, který zpochybnil smysl úvah o návratu k V10 v době, kdy do sportu vstoupil významný hráč jako Audi. „Vypadali bychom hloupě, kdybychom přilákali Audi na základě skvělého hybridního motoru s udržitelnými palivy a pak po třech letech řekli, že to končí.“
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.