Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
Incident, který Lewis Hamilton popsal jako „zdrcující“, znamenal výraznou ztrátu výkonu. Podle šéfa týmu Ferrari Freda Vasseura měření ukázala ztrátu až dvaceti bodů přítlaku, což mělo výrazný dopad na výsledek – Hamilton dojel šestý.
Poprvé v sezoně se Hamiltonovi podařilo porazit Charlese Leclerca v kvalifikaci ve dvou závodech po sobě, když si v Kanadě zajistil pátou startovní pozici, zatímco Leclerc byl osmý. V samotném závodě už ale Brit nedokázal tempo zopakovat a po střetu mezi oběma McLareny dorazil do cíle na šestém místě za zpomalovacím vozem.
Kromě problému s brzdami ho během závodu postihla další nepříjemnost – zasáhl sviště, což poškodilo podlahu jeho vozu. „Auto se do té doby chovalo slušně, měl jsem dobrý start, držel jsem se skupiny a šetřil pneumatiky. Věřil jsem si,“ popsal Hamilton svůj průběh závodu pro Sky Sports F1, informuje PlanetF1.
„Slyšel jsem, že jsem srazil sviště, ale neviděl jsem to. Je to strašné. Miluji zvířata a je mi z toho smutno. To se mi tady ještě nikdy nestalo,“ dodal viditelně rozrušený Hamilton. Poškození zasáhlo pravou stranu podlahy, kde se nachází klíčové aerodynamické prvky.
Vasseur upřesnil, že ke kolizi došlo v osmém nebo devátém kole. „Na přední části podlahy jsme naměřili ztrátu asi dvaceti bodů přítlaku. Naštěstí se nezměnila rovnováha auta, ale šlo o velkou ztrátu výkonu,“ uvedl šéf Ferrari.
Po deseti závodech sezony má Hamilton na týmového kolegu Leclerca ztrátu jednoho místa a 25 bodů. Přestože nebyl tento závod jeho nejhorším v Montrealu, jak sám přiznal, zařadil ho mezi ty nejnepříjemnější.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.