Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
Incident, který Lewis Hamilton popsal jako „zdrcující“, znamenal výraznou ztrátu výkonu. Podle šéfa týmu Ferrari Freda Vasseura měření ukázala ztrátu až dvaceti bodů přítlaku, což mělo výrazný dopad na výsledek – Hamilton dojel šestý.
Poprvé v sezoně se Hamiltonovi podařilo porazit Charlese Leclerca v kvalifikaci ve dvou závodech po sobě, když si v Kanadě zajistil pátou startovní pozici, zatímco Leclerc byl osmý. V samotném závodě už ale Brit nedokázal tempo zopakovat a po střetu mezi oběma McLareny dorazil do cíle na šestém místě za zpomalovacím vozem.
Kromě problému s brzdami ho během závodu postihla další nepříjemnost – zasáhl sviště, což poškodilo podlahu jeho vozu. „Auto se do té doby chovalo slušně, měl jsem dobrý start, držel jsem se skupiny a šetřil pneumatiky. Věřil jsem si,“ popsal Hamilton svůj průběh závodu pro Sky Sports F1, informuje PlanetF1.
„Slyšel jsem, že jsem srazil sviště, ale neviděl jsem to. Je to strašné. Miluji zvířata a je mi z toho smutno. To se mi tady ještě nikdy nestalo,“ dodal viditelně rozrušený Hamilton. Poškození zasáhlo pravou stranu podlahy, kde se nachází klíčové aerodynamické prvky.
Vasseur upřesnil, že ke kolizi došlo v osmém nebo devátém kole. „Na přední části podlahy jsme naměřili ztrátu asi dvaceti bodů přítlaku. Naštěstí se nezměnila rovnováha auta, ale šlo o velkou ztrátu výkonu,“ uvedl šéf Ferrari.
Po deseti závodech sezony má Hamilton na týmového kolegu Leclerca ztrátu jednoho místa a 25 bodů. Přestože nebyl tento závod jeho nejhorším v Montrealu, jak sám přiznal, zařadil ho mezi ty nejnepříjemnější.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.