Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
V Red Bullu zůstává druhá závodní sedačka pod drobnohledem. Yuki Tsunoda se od návratu do sestavy po japonské Grand Prix trápí a jeho výkony zatím za očekáváními výrazně zaostávají. Přesto šéf týmu Laurent Mekies jasně odmítá spekulace o výměně jezdce. „Prioritou je dát Yukimu to, co potřebuje k tomu, aby podával výkony,“ řekl pro Sky F1. „To je teď hlavní zaměření týmu, ne otázka změny.“
Tsunoda mezitím přepisuje klubové statistiky ne zrovna žádoucím směrem. Stal se prvním jezdcem Red Bullu, který odjel sedm po sobě jdoucích závodů bez jediného bodu, pokud pomineme odstoupení. Dosavadních sedm bodů z celkových 194 je navíc slabým příspěvkem pro tým, který spoléhá na to, že Max Verstappen bude bojovat o čelní příčky sám.
Přes tento vývoj tým zatím drží jednotnou linii. „Snažíme se společně najít cestu, jak udělat další krok,“ vysvětlil Mekies s odkazem na interní práci v rámci týmu. Zdůraznil, že Tsunoda už v minulosti ukázal potenciál, na který se nyní Red Bull snaží navázat. „Nevidíme důvod, proč by Yukiho výkony nemohly být takové, jaké jsme u něj už dříve viděli,“ dodal.
Pomyslným světlem na konci tunelu může být poslední dvojzávod, kde Tsunoda dostal nový podlahový modul vozu. Od Velké ceny Belgie se jeho výkon relativně zvedá. Časová ztráta na Verstappena se výrazně snížila a na Hungaroringu byl japonský jezdec jen o desetinu sekundy pomalejší než týmový lídr. Přesto zůstává klíčovým problémem nedostatek bodových zisků.
Na otázku, kdo rozhodl o nasazení nové podlahy právě u Tsunody, reagoval Mekies jasně. „Ne, ne, rozhodně to nebylo moje rozhodnutí. Je to týmová práce. Celý tým se snaží dát Yukimu potřebnou důvěru a správné nástroje.“ Dodal, že k tomu, aby jezdec začal skutečně růst, je potřeba série pozitivních pocitů – z auta, z kvalifikace i ze samotného závodu.
Tsunodova budoucnost tedy není beznadějná, ale čas běží. Pokud Red Bull nenajde způsob, jak Japonci pomoci přetavit zlepšený výkon v konkrétní výsledky, bude tlak na jeho místo sílit. Zatím ale v Milton Keynes volí trpělivost s důvěrou, že to nejhorší má jejich mladý jezdec už za sebou.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.