Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
Yuki Tsunoda zažívá po přestupu k Red Bullu náročné období, během něhož se mu nedaří pravidelně navazovat na konkurenceschopné výsledky. Velká cena Maďarska se v tomto směru nijak nevymykala – kvalifikace skončila pro japonského jezdce už v Q1 na 16. místě a v závodě se kvůli těsnému charakteru trati nedokázal výrazněji posunout, přestože cítil, že určité zlepšení se přece jen dostavilo.
V závodě obsadil až 17. příčku, ale jeho odstup na týmového kolegu Maxe Verstappena, který dojel devátý, nebyl nijak propastný. Zatímco v předchozích závodech činil rozdíl v kvalifikaci běžně půl sekundy nebo víc, na Hungaroringu byl Tsunoda od Verstappena vzdálen jen o zhruba desetinu sekundy. „Na papíře to nevypadá dobře, ale myslím, že co zatím předvádím, je pozitivní,“ řekl po závodě.
Zlepšená forma v kvalifikačním tempu je pro Tsunodu povzbuzením, zvlášť v porovnání s minulými závody ve Spa nebo Silverstone. „Byl to asi jeden z nejtěsnějších rozdílů za poslední čtyři roky,“ zdůraznil. Přiznal, že tým byl jeho výkonem v Maďarsku povzbuzen a sám také cítí, že se pomalu dostává blíže k výkonům čtyřnásobného mistra světa.
Samotný závod ovšem ovlivnilo poškození vozu, které Tsunoda utrpěl. „Základní tempo bylo už tak nízké. A když se k tomu přidalo ještě poškození, bylo jasné, že závod je v podstatě ztracený,“ vysvětlil. I přes frustraci ale ocenil, že díky tomu nasbíral důležité zkušenosti s vozem a jeho chováním v těžkých podmínkách.
Zmenšující se mezera mezi ním a Verstappenem je pro Tsunodu klíčovým měřítkem, kterým se snaží hodnotit svůj pokrok v prostředí Red Bullu. Věří, že těsná konkurence v poli mu umožní využít každé zlepšení, a doufá, že tým bude pokračovat v technických inovacích i po letní pauze. „Balík, který Red Bull letos přinesl, je opravdu působivý,“ dodal.
Další příležitost k ukázání svého pokroku dostane Tsunoda už na konci srpna při domácím závodě Verstappena v Zandvoortu. Právě tam by mohl zúročit poznatky z nevydařeného víkendu v Maďarsku a dokázat, že jeho výkony jdou správným směrem – byť zatím bez viditelných výsledků na bodových příčkách.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.