Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Charles Leclerc během Velké ceny Maďarska nečekaně ztratil výrazně na rychlosti a tým Ferrari nyní slibuje, že tento problém pečlivě prozkoumá. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že poslední část závodu pro Leclerca byla velmi náročná a auto se chovalo nestabilně. „První polovinu závodu jsme měli pod kontrolou, ale poslední část byla velmi těžká na řízení,“ řekl Vasseur a dodal, že je potřeba zjistit, zda vůz neutrpěl nějaké poškození.
Leclerc začal závod skvěle – vybojoval první pole position sezóny pro Ferrari a vedl v prvních kolech. Postupně ale ztrácel tempo a nakonec skončil čtvrtý, přičemž dostal pětisekundovou penalizaci za riskantní jízdu v souboji s Georgem Russellem. Během závodu několikrát říkal, že je vůz „neřiditelný“ a že získat místo na pódiu by bylo zázrakem.
Hlavní verzí je, že Ferrari bylo nuceno v závěru závodu zvýšit tlak v pneumatikách, aby zabránilo příliš rychlému opotřebení ochranné desky pod vozem (tzv. skid blocku), jehož poškození by mohlo vést až k diskvalifikaci. Podobné problémy tým řešil už během Velké ceny Španělska, kdy musel také přistoupit ke snížení výkonu motoru, aby vozidlo tolik nezatěžoval.
George Russell z Mercedesu dokonce naznačil, že Ferrari riskovalo diskvalifikaci kvůli příliš nízké výšce auta. Podle něj musel tým upravit tlak v pneumatikách a omezit výkon motoru, aby zabránil dalším problémům. „Viděl jsem, že Leclerc je pomalejší, tak jsem předpokládal, že něco není v pořádku,“ řekl Russell.
Fred Vasseur upozornil, že problém v Maďarsku byl výrazně horší než dřívější ztráty rychlosti, které byly jen v řádu desetin sekund na kolo. Tentokrát šlo až o dvě sekundy. Rovněž vysvětlil, že Leclercovy problémy s energií během závodu souvisely s řízením systému ERS, nikoliv s nastavením vozu. „V prvním kole posledního stintu ztratil asi jednu sekundu a pak tempo ještě dál klesalo,“ dodal.
Ferrari doufá, že nové zadní zavěšení, které přišlo na Velkou cenu Belgie, pomůže vyřešit dlouhodobé problémy s výškou podvozku. Přesto však musí tým stále přijímat opatření, která minimalizují riziko dalších technických potíží. Vyšetřování příčin Leclercova propadu tempa bude klíčové pro zlepšení vozu a návrat k plné konkurenceschopnosti.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.