Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Charles Leclerc během Velké ceny Maďarska nečekaně ztratil výrazně na rychlosti a tým Ferrari nyní slibuje, že tento problém pečlivě prozkoumá. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že poslední část závodu pro Leclerca byla velmi náročná a auto se chovalo nestabilně. „První polovinu závodu jsme měli pod kontrolou, ale poslední část byla velmi těžká na řízení,“ řekl Vasseur a dodal, že je potřeba zjistit, zda vůz neutrpěl nějaké poškození.
Leclerc začal závod skvěle – vybojoval první pole position sezóny pro Ferrari a vedl v prvních kolech. Postupně ale ztrácel tempo a nakonec skončil čtvrtý, přičemž dostal pětisekundovou penalizaci za riskantní jízdu v souboji s Georgem Russellem. Během závodu několikrát říkal, že je vůz „neřiditelný“ a že získat místo na pódiu by bylo zázrakem.
Hlavní verzí je, že Ferrari bylo nuceno v závěru závodu zvýšit tlak v pneumatikách, aby zabránilo příliš rychlému opotřebení ochranné desky pod vozem (tzv. skid blocku), jehož poškození by mohlo vést až k diskvalifikaci. Podobné problémy tým řešil už během Velké ceny Španělska, kdy musel také přistoupit ke snížení výkonu motoru, aby vozidlo tolik nezatěžoval.
George Russell z Mercedesu dokonce naznačil, že Ferrari riskovalo diskvalifikaci kvůli příliš nízké výšce auta. Podle něj musel tým upravit tlak v pneumatikách a omezit výkon motoru, aby zabránil dalším problémům. „Viděl jsem, že Leclerc je pomalejší, tak jsem předpokládal, že něco není v pořádku,“ řekl Russell.
Fred Vasseur upozornil, že problém v Maďarsku byl výrazně horší než dřívější ztráty rychlosti, které byly jen v řádu desetin sekund na kolo. Tentokrát šlo až o dvě sekundy. Rovněž vysvětlil, že Leclercovy problémy s energií během závodu souvisely s řízením systému ERS, nikoliv s nastavením vozu. „V prvním kole posledního stintu ztratil asi jednu sekundu a pak tempo ještě dál klesalo,“ dodal.
Ferrari doufá, že nové zadní zavěšení, které přišlo na Velkou cenu Belgie, pomůže vyřešit dlouhodobé problémy s výškou podvozku. Přesto však musí tým stále přijímat opatření, která minimalizují riziko dalších technických potíží. Vyšetřování příčin Leclercova propadu tempa bude klíčové pro zlepšení vozu a návrat k plné konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.
Lewis Hamilton zdůraznil, že přestup k Ferrari považuje stále za správné rozhodnutí, i když letošní rok pro něj není jednoduchý. V Kataru se vrátil k předchozím emotivním komentářům.
Lando Norris zdůraznil, že McLaren i po Las Vegas stále může riskovat a posouvat limity vozu, aby zůstal konkurenceschopný. Britský jezdec zároveň podtrhl, že tým je připraven bojovat až do konce sezony a využít každou příležitost k maximálnímu výkonu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vysvětlil okolnosti, které vedly k diskvalifikaci obou vozů týmu, a popsal, jak tým situaci zvládl. Zdůraznil také dopad incidentu na šance Landa Norrise a Oscara Piastriho v boji o titul.
Šéf týmu Cadillac Formula 1 Graeme Lowdon přinesl první dojmy z testu Sergia Péreze, který poprvé usedl do vozu budoucí jedenácté stáje šampionátu. Lowdon zhodnotil Pérezovu úvodní jízdu a naznačil, jaké poznatky si tým z tohoto testu odnesl pro další vývoj projektu.
Adrian Newey, ikonický konstruktér F1, od začátku příští sezony převezme roli šéfa týmu Aston Martin. Tento krok je součástí rozšíření jeho současné pozice jako hlavního technického partnera.
Sebastian Vettel upozorňuje, že současný šampion Max Verstappen má jednu „děsivou“ vlastnost, díky níž je pro soupeře obzvlášť nebezpečný. Podle něj by si Lando Norris i Oscar Piastri měli dávat pozor.
Lewis Hamilton pokračuje v náročném období u Ferrari, kdy jeho výsledky nedosahují očekávání a stále častěji se objevují pochybnosti o jeho schopnosti držet krok s nejlepšími. Po závodě v Las Vegas otevřeně přiznal svou nejistotu.
Z interního rádia Mercedesu z Velké ceny Las Vegas pronikly nečekané emoce týmu po rozhodnutí komisařů. Peter Bonnington při penalizaci Antonelliho otevřeně projevil své rozhořčení.
Yuki Tsunoda zažil v Las Vegas další náročný víkend, který jeho tým musel řešit různými úpravami vozu. Přesto se mu nepodařilo bodovat a stále hledá cestu, jak zlepšit své výsledky ve Formuli 1.