Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Charles Leclerc během Velké ceny Maďarska nečekaně ztratil výrazně na rychlosti a tým Ferrari nyní slibuje, že tento problém pečlivě prozkoumá. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že poslední část závodu pro Leclerca byla velmi náročná a auto se chovalo nestabilně. „První polovinu závodu jsme měli pod kontrolou, ale poslední část byla velmi těžká na řízení,“ řekl Vasseur a dodal, že je potřeba zjistit, zda vůz neutrpěl nějaké poškození.
Leclerc začal závod skvěle – vybojoval první pole position sezóny pro Ferrari a vedl v prvních kolech. Postupně ale ztrácel tempo a nakonec skončil čtvrtý, přičemž dostal pětisekundovou penalizaci za riskantní jízdu v souboji s Georgem Russellem. Během závodu několikrát říkal, že je vůz „neřiditelný“ a že získat místo na pódiu by bylo zázrakem.
Hlavní verzí je, že Ferrari bylo nuceno v závěru závodu zvýšit tlak v pneumatikách, aby zabránilo příliš rychlému opotřebení ochranné desky pod vozem (tzv. skid blocku), jehož poškození by mohlo vést až k diskvalifikaci. Podobné problémy tým řešil už během Velké ceny Španělska, kdy musel také přistoupit ke snížení výkonu motoru, aby vozidlo tolik nezatěžoval.
George Russell z Mercedesu dokonce naznačil, že Ferrari riskovalo diskvalifikaci kvůli příliš nízké výšce auta. Podle něj musel tým upravit tlak v pneumatikách a omezit výkon motoru, aby zabránil dalším problémům. „Viděl jsem, že Leclerc je pomalejší, tak jsem předpokládal, že něco není v pořádku,“ řekl Russell.
Fred Vasseur upozornil, že problém v Maďarsku byl výrazně horší než dřívější ztráty rychlosti, které byly jen v řádu desetin sekund na kolo. Tentokrát šlo až o dvě sekundy. Rovněž vysvětlil, že Leclercovy problémy s energií během závodu souvisely s řízením systému ERS, nikoliv s nastavením vozu. „V prvním kole posledního stintu ztratil asi jednu sekundu a pak tempo ještě dál klesalo,“ dodal.
Ferrari doufá, že nové zadní zavěšení, které přišlo na Velkou cenu Belgie, pomůže vyřešit dlouhodobé problémy s výškou podvozku. Přesto však musí tým stále přijímat opatření, která minimalizují riziko dalších technických potíží. Vyšetřování příčin Leclercova propadu tempa bude klíčové pro zlepšení vozu a návrat k plné konkurenceschopnosti.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.