Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Na Hungaroringu po GP Maďarska probíhá dvoudenní test pneumatik Pirelli pro sezonu 2026, kterého se účastní Alpine, McLaren, Ferrari a Racing Bulls. Středeční den testování pneumatik Pirelli na okruhu Hungaroring skončil pro Franca Colapinta nešťastně. Argentinský pilot boural ve vysokorychlostní zatáčce číslo 11, když testoval vůz Alpine A525 se specifikací pro sezonu 2025. Ačkoliv vyvázl bez zranění, incident znamenal předčasný konec jeho testovacího programu a narušil plánovaný průběh druhého dne testů.
Pirelli využívá letošní sezony ke sběru dat pro vývoj nové generace pneumatik, které budou od roku 2026 užší a menší v souladu s novými technickými pravidly Formule 1.
Colapinto boural v době, kdy se snaží prosadit jako plnohodnotný jezdec Formule 1. Zatím se mu ale nedaří držet krok s týmovým kolegou Pierrem Gaslym, který má v kvalifikacích jasně navrch a na rozdíl od Colapinta už získal 13 bodů. Argentinský nováček navíc letos dvakrát havaroval už během kvalifikace a v závodech se zatím nedostal ani do nejlepší dvanáctky.
Jeho pozice je o to složitější, že podle zákulisních informací nemá pevnou smlouvu na celou sezónu, ale jen krátkodobé dohody. To znamená, že ho tým Alpine může kdykoliv nahradit jiným jezdcem, pokud nebude podávat přesvědčivé výkony.
Středeční nehoda při testování tak přichází v nevhodnou chvíli. Ačkoli Colapinto vyvázl nezraněn, ztracený čas na trati i negativní pozornost mohou jeho postavení v týmu ještě ztížit. Alpine potřebuje výsledky a stabilitu, a každá chyba nováčka je pod drobnohledem.
Testovací dny jsou pro týmy důležité zejména kvůli přípravám na sezónu 2026, která přinese zásadní změny v technických pravidlech. Každý kilometr na trati má hodnotu, a jakákoli ztráta může zpomalit vývoj.
Zda Colapinto dostane další příležitost, zatím není jasné. Tým zatím situaci nekomentoval a další vývoj budeme nadále sledovat.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.