James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
James Vowles, šéf týmu Williams, se nechal slyšet, že byl překvapen, když se dozvěděl o plánu FIA znovu zavést povinné dvě zastávky v příští Velké ceně Monaka. Letos šlo o experiment, který vyvolal bouřlivé reakce a podle Vowlese rozhodně nešlo o ukázku čistého závodění.
„Dobrá otázka,“ reagoval na dotaz novinářů, proč se pravidlo vrací. „Ve skutečnosti se to na F1 komisi vůbec neprobíralo,“ dodal s viditelným nepochopením a přislíbil, že si celou věc vyjasní s ředitelem sekce monopostů FIA Nikolasem Tombazisem.
Letos se FIA pokusila prolomit notoricky známou procesní povahu monackého závodu tím, že týmy donutila využít tři různé směsi pneumatik a tím pádem absolvovat minimálně dvě zastávky v boxech. Výsledek? Vpředu se toho moc nezměnilo, zato týmy jako Williams nebo Racing Bulls dokázaly systém obejít tak, že jeden jezdec cíleně zdržoval pole, aby druhý získal čisté okno pro zastávku.
„Pro pořádek, nebyli jsme první, kdo to udělal,“ hájil se Vowles. „Museli jsme zareagovat na to, co se dělo na trati. Ale upřímně? Nelíbilo se mi to. Byl to asi nejnepříjemnější pocit, jaký jsem kdy měl. Chci bojovat o body poctivě, ne manipulacemi se strategií.“
A dodal otázku, která visí ve vzduchu: „Byla to lepší show? Těžko říct. To musí posoudit fanoušci. Za mě to ale není čisté závodění a to je pro mě zásadní.“
Tombazis následně uvedl, že pravidlo pro rok 2026 zatím zůstává ve hře, ale není definitivní. Podle něj se FIA neupíná na konkrétní řešení a vyzývá týmy, aby přišly s alternativními návrhy. „To, co jsme letos viděli, není nutně to, co bychom chtěli opakovat. Víme, že je tu problém k řešení,“ přiznal.
A přidal povzbuzení směrem ke stájím: „Je srpen a Monako je až v červnu. Chceme, aby týmy byly kreativní a nabízely návrhy. Pokud přijde něco lepšího, rádi to podpoříme. Bude to jedno z témat v dalších jednáních sportovní komise a F1 komise.“
Zda Monako 2026 přinese revoluci nebo opět kontroverzi, zůstává otázkou. Jasné ale je, že pocity v paddocku jsou zatím spíše rozpačité a Williams není jediný tým, který má z umělých zásahů do strategie smíšené dojmy.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.