Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Lando Norris vysvětlil, že během Velké ceny Maďarska musel jet mírně pod svou maximální výkonností, aby porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Zatímco Piastri využíval lepší strategii s dvěma zastávkami v boxech, Norris kvůli špatnému startu a prvním kolům přešel na strategii s jednou zastávkou a v 31. kole si nasadil tvrdé pneumatiky.
Tato taktika znamenala, že musel pečlivě šetřit pneumatiky po zbytek závodu, tedy 39 kol, zatímco Piastri měl na konci o 15 kol čerstvější gumy a dokázal na něj výrazně dotáhnout. Australan se v posledních pěti kolech dostal do dosahu DRS a zkusil se pokusit o předjetí na prvním zatáčce, ale Norris jeho útok odrazil a udržel si tak vedení.
Norris při zpětném hodnocení svého výkonu přiznal, že jezdit na 100 % by znamenalo riskovat chyby. Poslední kola podle něj patřila k nejtěžším, protože Piastri jel na podstatně lepší sadě pneumatik, zatímco on se musel vyvarovat zablokování kol a dalších chyb, které při takovém opotřebení pneumatik hrozily.
„Jezdit naplno na 100 % bylo příliš,“ řekl Norris pro Sky Sports F1. „Když jedete na doraz, začnete podotáčet a dělat chyby, hlavně na začátku zatáček a v šikaně, kde se snadno zamknou kola. Proto jsem jel spíš na 99 %, abych zůstal pod limitem, ale pořád těsně na hraně.“
Přiznal také, že původně nebyl na strategii s jednou zastávkou připraven a po ztrátě času za Georgem Russellovi se musel „tlačit jako o život“. Na konci první části závodu však zajel velmi silné tempo a díky šetrnému přístupu k pneumatikám dokázal udržet náskok i přes nápor Piastriho.
Celkově Norrisův výkon ukázal jeho schopnost takticky zvládat situaci, kdy bylo nutné umírnit styl jízdy a spoléhat na správné načasování a úsporu pneumatik. Tento závod je tak dalším důkazem, že kromě rychlosti je v současné F1 klíčové i správné zvládnutí strategie a řízení opotřebení.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.