Oscar Piastri odhaluje: McLaren potřeboval v Kanadě více kol

Oscar Piastri během GP Kanady
Oscar Piastri během GP Kanady, foto: McLaren
Josef Mráček DNES 13:55
Sdílej:

McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.

Oscar Piastri po závodě v Kanadě přiznal, že McLarenu došla kola, aby plně využil výhodu v opotřebení pneumatik na okruhu v Montrealu. „Naše tempo v první části závodu na středně tvrdých pneumatikách nebylo ideální,“ řekl australský jezdec. „Když ostatní začali pomaleji jezdit kvůli opotřebení, my jsme teprve začali být silní, ale závod měl jen asi sedmdesát kol, kdyby byl delší, mohli jsme lépe využít naši strategii.“

Piastri také uvedl, že i když McLaren v některých úsecích závodu ukázal rychlost, celkově tým neměl dostatečnou výhodu pro bezpečné předjíždění. „Bylo to trochu frustrující, protože jsme nemohli získat náskok na trati a posunout se dopředu.“

Týmový šéf Andrea Stella vysvětlil, proč McLaren v Montrealu nedosáhl na svou obvyklou výkonnost. „Trať má hodně brzdění a rychlého zrychlování, ale má málo středně rychlých zatáček, kde obvykle excelujeme,“ řekl. „Auto buď brzdí, nebo jede na plný plyn, což nám komplikovalo práci, zvlášť kvůli nerovnostem na trati a náročnému brzdění.“

Stella také ocenil práci týmu při zlepšování auta během víkendu. „Po prvním tréninku jsme udělali několik změn nastavení, které nám pomohly v kvalifikaci bojovat o první místo. Přesto ale auto v Montrealu nedokázalo ukázat svůj plný potenciál.“

Piastri se výsledkem zatím netrápí a věří, že kanadský závod není začátkem dlouhodobého poklesu. „Víme, že to byl náročný víkend, máme před sebou hodně práce a nejsme spokojeni, že nejsme na pódiu. Mercedes tu loni byl rychlý, takže to nebylo překvapení. Ale stále věřím našemu týmu na dlouhou trať.“

Další příležitost ukázat sílu bude McLaren mít příští týden v Rakousku, kde okruh Red Bull Ringu kombinuje podobné nízkorychlostní zatáčky jako Montreal, ale i rychlé pasáže, které by mohly více vyhovovat jejich autu.

Stalo se