McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Oscar Piastri po závodě v Kanadě přiznal, že McLarenu došla kola, aby plně využil výhodu v opotřebení pneumatik na okruhu v Montrealu. „Naše tempo v první části závodu na středně tvrdých pneumatikách nebylo ideální,“ řekl australský jezdec. „Když ostatní začali pomaleji jezdit kvůli opotřebení, my jsme teprve začali být silní, ale závod měl jen asi sedmdesát kol, kdyby byl delší, mohli jsme lépe využít naši strategii.“
Piastri také uvedl, že i když McLaren v některých úsecích závodu ukázal rychlost, celkově tým neměl dostatečnou výhodu pro bezpečné předjíždění. „Bylo to trochu frustrující, protože jsme nemohli získat náskok na trati a posunout se dopředu.“
Týmový šéf Andrea Stella vysvětlil, proč McLaren v Montrealu nedosáhl na svou obvyklou výkonnost. „Trať má hodně brzdění a rychlého zrychlování, ale má málo středně rychlých zatáček, kde obvykle excelujeme,“ řekl. „Auto buď brzdí, nebo jede na plný plyn, což nám komplikovalo práci, zvlášť kvůli nerovnostem na trati a náročnému brzdění.“
Stella také ocenil práci týmu při zlepšování auta během víkendu. „Po prvním tréninku jsme udělali několik změn nastavení, které nám pomohly v kvalifikaci bojovat o první místo. Přesto ale auto v Montrealu nedokázalo ukázat svůj plný potenciál.“
Piastri se výsledkem zatím netrápí a věří, že kanadský závod není začátkem dlouhodobého poklesu. „Víme, že to byl náročný víkend, máme před sebou hodně práce a nejsme spokojeni, že nejsme na pódiu. Mercedes tu loni byl rychlý, takže to nebylo překvapení. Ale stále věřím našemu týmu na dlouhou trať.“
Další příležitost ukázat sílu bude McLaren mít příští týden v Rakousku, kde okruh Red Bull Ringu kombinuje podobné nízkorychlostní zatáčky jako Montreal, ale i rychlé pasáže, které by mohly více vyhovovat jejich autu.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.