McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Oscar Piastri po závodě v Kanadě přiznal, že McLarenu došla kola, aby plně využil výhodu v opotřebení pneumatik na okruhu v Montrealu. „Naše tempo v první části závodu na středně tvrdých pneumatikách nebylo ideální,“ řekl australský jezdec. „Když ostatní začali pomaleji jezdit kvůli opotřebení, my jsme teprve začali být silní, ale závod měl jen asi sedmdesát kol, kdyby byl delší, mohli jsme lépe využít naši strategii.“
Piastri také uvedl, že i když McLaren v některých úsecích závodu ukázal rychlost, celkově tým neměl dostatečnou výhodu pro bezpečné předjíždění. „Bylo to trochu frustrující, protože jsme nemohli získat náskok na trati a posunout se dopředu.“
Týmový šéf Andrea Stella vysvětlil, proč McLaren v Montrealu nedosáhl na svou obvyklou výkonnost. „Trať má hodně brzdění a rychlého zrychlování, ale má málo středně rychlých zatáček, kde obvykle excelujeme,“ řekl. „Auto buď brzdí, nebo jede na plný plyn, což nám komplikovalo práci, zvlášť kvůli nerovnostem na trati a náročnému brzdění.“
Stella také ocenil práci týmu při zlepšování auta během víkendu. „Po prvním tréninku jsme udělali několik změn nastavení, které nám pomohly v kvalifikaci bojovat o první místo. Přesto ale auto v Montrealu nedokázalo ukázat svůj plný potenciál.“
Piastri se výsledkem zatím netrápí a věří, že kanadský závod není začátkem dlouhodobého poklesu. „Víme, že to byl náročný víkend, máme před sebou hodně práce a nejsme spokojeni, že nejsme na pódiu. Mercedes tu loni byl rychlý, takže to nebylo překvapení. Ale stále věřím našemu týmu na dlouhou trať.“
Další příležitost ukázat sílu bude McLaren mít příští týden v Rakousku, kde okruh Red Bull Ringu kombinuje podobné nízkorychlostní zatáčky jako Montreal, ale i rychlé pasáže, které by mohly více vyhovovat jejich autu.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.