McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Oscar Piastri po závodě v Kanadě přiznal, že McLarenu došla kola, aby plně využil výhodu v opotřebení pneumatik na okruhu v Montrealu. „Naše tempo v první části závodu na středně tvrdých pneumatikách nebylo ideální,“ řekl australský jezdec. „Když ostatní začali pomaleji jezdit kvůli opotřebení, my jsme teprve začali být silní, ale závod měl jen asi sedmdesát kol, kdyby byl delší, mohli jsme lépe využít naši strategii.“
Piastri také uvedl, že i když McLaren v některých úsecích závodu ukázal rychlost, celkově tým neměl dostatečnou výhodu pro bezpečné předjíždění. „Bylo to trochu frustrující, protože jsme nemohli získat náskok na trati a posunout se dopředu.“
Týmový šéf Andrea Stella vysvětlil, proč McLaren v Montrealu nedosáhl na svou obvyklou výkonnost. „Trať má hodně brzdění a rychlého zrychlování, ale má málo středně rychlých zatáček, kde obvykle excelujeme,“ řekl. „Auto buď brzdí, nebo jede na plný plyn, což nám komplikovalo práci, zvlášť kvůli nerovnostem na trati a náročnému brzdění.“
Stella také ocenil práci týmu při zlepšování auta během víkendu. „Po prvním tréninku jsme udělali několik změn nastavení, které nám pomohly v kvalifikaci bojovat o první místo. Přesto ale auto v Montrealu nedokázalo ukázat svůj plný potenciál.“
Piastri se výsledkem zatím netrápí a věří, že kanadský závod není začátkem dlouhodobého poklesu. „Víme, že to byl náročný víkend, máme před sebou hodně práce a nejsme spokojeni, že nejsme na pódiu. Mercedes tu loni byl rychlý, takže to nebylo překvapení. Ale stále věřím našemu týmu na dlouhou trať.“
Další příležitost ukázat sílu bude McLaren mít příští týden v Rakousku, kde okruh Red Bull Ringu kombinuje podobné nízkorychlostní zatáčky jako Montreal, ale i rychlé pasáže, které by mohly více vyhovovat jejich autu.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.