Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Pro Kimiho Antonelliho nebyl víkend na Hungaroringu jednoduchý. V sobotní kvalifikaci ho chyba v posledním pokusu stála solidní výsledek – smazané kolo kvůli překročení traťových limitů ho odsunulo z 11. na 15. místo na startovním roštu. Na trati, kde se špatně předjíždí, to vypadalo na další těžký den, ale mladý Ital překvapil.
Mercedes ho po 22 kolech přezul na tvrdou směs a místo původně plánované dvouzastávkové strategie přešel Antonelli na odvážný jednozastávkový plán. „Nebyl to původně plán. Ale vzhledem k pozici, ve které jsme byli, jsme se rozhodli pokračovat, protože tempo bylo celkem slušné,“ vysvětlil po závodě. Z tvrdé směsi C3 nakonec dokázal vytěžit téměř 50 kol – delší stint měl jen Esteban Ocon.
Závěrečná fáze závodu byla podle Antonelliho extrémně náročná. „Bylo to těžké, opravdu těžké. Poslední stint byl nekonečný. Každé kolo jsem se jen držel v poslední zatáčce a bránil se v první. Auta za mnou měla lepší přilnavost, ale dokázal jsem je udržet za sebou,“ popsal dramatický konec své jízdy. Díky houževnatému výkonu si dojel pro 10. místo a svůj první bod od červnové Velké ceny Kanady.
Antonelli se tak konečně vrátil do bodů po čtyřech náročných závodech, které zahrnovaly sérii technických problémů, smůly i vlastních chyb. Mimo podium v Kanadě byly jeho výsledky v Evropě dosud jen 18. a 16. místo, čtyřikrát dokonce nedojel. „Jsem opravdu rád, že se mi o víkendu vrátila důvěra v auto. Po návratu ke starší zadní části zavěšení se v něm zase cítím lépe. Včerejší kvalifikace byla škoda, protože tempo tam jasně bylo,“ dodal Antonelli s tím, že s nově nalezeným pocitem se těší na druhou polovinu sezony.
Spokojený byl i šéf týmu Toto Wolff. „To, že jsme ho tam nechali bojovat o přežití na pneumatikách, je další součást vývoje, kterým si musí projít. Udržel za sebou rychlejší auto a získal bod – s tím jsem spokojený,“ pochválil ho. Díky Antonelliho bodu a pódiu George Russella Mercedes zůstává ve hře o druhé místo v Poháru konstruktérů, kde aktuálně ztrácí 24 bodů na Ferrari.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.