Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Júki Cunoda (Yuki Tsunoda) si při první kvalifikaci sezóny připsal skvělý výsledek, když se umístil na pátém místě a porazil nejen Ferrari, ale i nováčka v Red Bullu Liama Lawsona. Po skončení kvalifikace však přiznal, že jeho výkonu pomohl i vliv vleku za Landem Norrisem.
„Se svým výsledkem jsem velmi spokojený,“ řekl jezdec Racing Bulls. „Byl jsem schopný se postupně zlepšovat trénink po tréninku a myslím, že poslední kolo bylo rozhodně mým nejlepším.“ Pak však dodal, že měl i kus štěstí. „Trochu mě vytáhl Lando do deváté zatáčky. To jsem rozhodně ocenil.“
Cunoda už považoval za úspěch samotný postup do Q3, ale díky výhodné pozici na trati byl posledním jezdcem, který dokončil rychlé kolo. Kamery ve vysílání se soustředily na Norrise, který získal pole position, a Cunodovo vylepšení tak uniklo pozornosti.
„Až do Q2 jste mohli vidět ve startovním poli hodně nováčků, což bylo překvapení. Ale do Q3 se dostali jen zkušení jezdci,“ poznamenal Japonec. „V tu chvíli jsem si řekl: ‚Dobře, nemůžu se pos*at.‘ Jinak mám za sebou Carlose (Sainze), Alexe (Albona) nebo Pierra (Gaslyho).“
Japonský závodník byl spokojený s tím, že se v těsném startovním poli dokázal prosadit proti ostříleným soupeřům. „Užil jsem si to. Byli tam jezdci, kteří jsou opravdu rychlí, a rozhodně jsem chtěl skončit před nimi. Věděl jsem, že pokud zajedu úžasné kolo, může to být skvělé. Ale taky, že jakákoli chyba může znamenat velkou ztrátu.“
Cunoda z tohoto úspěchu čerpá sebevědomí do zbytku sezóny, především proto, že měl po testech v Bahrajnu pochybnosti. „Loni jsem měl nejlepší sezónu za tři roky a upřímně, po testech jsem měl trochu obavy, jak to bude s naším autem. Ale nejsme překvapeni. Cítím se připravený bojovat.“
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce