Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Júki Cunoda (Yuki Tsunoda) si při první kvalifikaci sezóny připsal skvělý výsledek, když se umístil na pátém místě a porazil nejen Ferrari, ale i nováčka v Red Bullu Liama Lawsona. Po skončení kvalifikace však přiznal, že jeho výkonu pomohl i vliv vleku za Landem Norrisem.
„Se svým výsledkem jsem velmi spokojený,“ řekl jezdec Racing Bulls. „Byl jsem schopný se postupně zlepšovat trénink po tréninku a myslím, že poslední kolo bylo rozhodně mým nejlepším.“ Pak však dodal, že měl i kus štěstí. „Trochu mě vytáhl Lando do deváté zatáčky. To jsem rozhodně ocenil.“
Cunoda už považoval za úspěch samotný postup do Q3, ale díky výhodné pozici na trati byl posledním jezdcem, který dokončil rychlé kolo. Kamery ve vysílání se soustředily na Norrise, který získal pole position, a Cunodovo vylepšení tak uniklo pozornosti.
„Až do Q2 jste mohli vidět ve startovním poli hodně nováčků, což bylo překvapení. Ale do Q3 se dostali jen zkušení jezdci,“ poznamenal Japonec. „V tu chvíli jsem si řekl: ‚Dobře, nemůžu se pos*at.‘ Jinak mám za sebou Carlose (Sainze), Alexe (Albona) nebo Pierra (Gaslyho).“
Japonský závodník byl spokojený s tím, že se v těsném startovním poli dokázal prosadit proti ostříleným soupeřům. „Užil jsem si to. Byli tam jezdci, kteří jsou opravdu rychlí, a rozhodně jsem chtěl skončit před nimi. Věděl jsem, že pokud zajedu úžasné kolo, může to být skvělé. Ale taky, že jakákoli chyba může znamenat velkou ztrátu.“
Cunoda z tohoto úspěchu čerpá sebevědomí do zbytku sezóny, především proto, že měl po testech v Bahrajnu pochybnosti. „Loni jsem měl nejlepší sezónu za tři roky a upřímně, po testech jsem měl trochu obavy, jak to bude s naším autem. Ale nejsme překvapeni. Cítím se připravený bojovat.“
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.