Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Júki Cunoda (Yuki Tsunoda) si při první kvalifikaci sezóny připsal skvělý výsledek, když se umístil na pátém místě a porazil nejen Ferrari, ale i nováčka v Red Bullu Liama Lawsona. Po skončení kvalifikace však přiznal, že jeho výkonu pomohl i vliv vleku za Landem Norrisem.
„Se svým výsledkem jsem velmi spokojený,“ řekl jezdec Racing Bulls. „Byl jsem schopný se postupně zlepšovat trénink po tréninku a myslím, že poslední kolo bylo rozhodně mým nejlepším.“ Pak však dodal, že měl i kus štěstí. „Trochu mě vytáhl Lando do deváté zatáčky. To jsem rozhodně ocenil.“
Cunoda už považoval za úspěch samotný postup do Q3, ale díky výhodné pozici na trati byl posledním jezdcem, který dokončil rychlé kolo. Kamery ve vysílání se soustředily na Norrise, který získal pole position, a Cunodovo vylepšení tak uniklo pozornosti.
„Až do Q2 jste mohli vidět ve startovním poli hodně nováčků, což bylo překvapení. Ale do Q3 se dostali jen zkušení jezdci,“ poznamenal Japonec. „V tu chvíli jsem si řekl: ‚Dobře, nemůžu se pos*at.‘ Jinak mám za sebou Carlose (Sainze), Alexe (Albona) nebo Pierra (Gaslyho).“
Japonský závodník byl spokojený s tím, že se v těsném startovním poli dokázal prosadit proti ostříleným soupeřům. „Užil jsem si to. Byli tam jezdci, kteří jsou opravdu rychlí, a rozhodně jsem chtěl skončit před nimi. Věděl jsem, že pokud zajedu úžasné kolo, může to být skvělé. Ale taky, že jakákoli chyba může znamenat velkou ztrátu.“
Cunoda z tohoto úspěchu čerpá sebevědomí do zbytku sezóny, především proto, že měl po testech v Bahrajnu pochybnosti. „Loni jsem měl nejlepší sezónu za tři roky a upřímně, po testech jsem měl trochu obavy, jak to bude s naším autem. Ale nejsme překvapeni. Cítím se připravený bojovat.“
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.