Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Júki Cunoda (Yuki Tsunoda) si při první kvalifikaci sezóny připsal skvělý výsledek, když se umístil na pátém místě a porazil nejen Ferrari, ale i nováčka v Red Bullu Liama Lawsona. Po skončení kvalifikace však přiznal, že jeho výkonu pomohl i vliv vleku za Landem Norrisem.
„Se svým výsledkem jsem velmi spokojený,“ řekl jezdec Racing Bulls. „Byl jsem schopný se postupně zlepšovat trénink po tréninku a myslím, že poslední kolo bylo rozhodně mým nejlepším.“ Pak však dodal, že měl i kus štěstí. „Trochu mě vytáhl Lando do deváté zatáčky. To jsem rozhodně ocenil.“
Cunoda už považoval za úspěch samotný postup do Q3, ale díky výhodné pozici na trati byl posledním jezdcem, který dokončil rychlé kolo. Kamery ve vysílání se soustředily na Norrise, který získal pole position, a Cunodovo vylepšení tak uniklo pozornosti.
„Až do Q2 jste mohli vidět ve startovním poli hodně nováčků, což bylo překvapení. Ale do Q3 se dostali jen zkušení jezdci,“ poznamenal Japonec. „V tu chvíli jsem si řekl: ‚Dobře, nemůžu se pos*at.‘ Jinak mám za sebou Carlose (Sainze), Alexe (Albona) nebo Pierra (Gaslyho).“
Japonský závodník byl spokojený s tím, že se v těsném startovním poli dokázal prosadit proti ostříleným soupeřům. „Užil jsem si to. Byli tam jezdci, kteří jsou opravdu rychlí, a rozhodně jsem chtěl skončit před nimi. Věděl jsem, že pokud zajedu úžasné kolo, může to být skvělé. Ale taky, že jakákoli chyba může znamenat velkou ztrátu.“
Cunoda z tohoto úspěchu čerpá sebevědomí do zbytku sezóny, především proto, že měl po testech v Bahrajnu pochybnosti. „Loni jsem měl nejlepší sezónu za tři roky a upřímně, po testech jsem měl trochu obavy, jak to bude s naším autem. Ale nejsme překvapeni. Cítím se připravený bojovat.“
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.