Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Martin Brundle, bývalý pilot Formule 1 a uznávaný komentátor Sky Sports, naznačil, že potíže Red Bullu nezačaly až odvoláním Christiana Hornera, ale daleko dříve – ve chvíli, kdy v říjnu 2022 zemřel zakladatel značky Dietrich Mateschitz. Brundle tvrdí, že právě tato ztráta rozkolísala v minulosti dokonale vyladěný manažerský systém týmu.
„Když byl u kormidla Dietrich, nic se nestalo bez jeho vědomí a souhlasu. Měl absolutní přehled a autoritu. Po jeho smrti se do řízení firmy a týmu začalo zapojovat více lidí a struktur – a tam to, podle mě, začalo jít dolů,“ uvedl Brundle pro Sky Sports News.
Rozhodnutí o odvolání Hornera z jeho výkonných funkcí jako šéfa týmu a CEO Red Bull Racing padlo ve středu, a to ze strany mateřské společnosti Red Bull GmbH sídlící v Rakousku. Hlavním aktérem byl Mark Mateschitz, syn Dietricha Mateschitze, který po otcově smrti převzal jeho podíl a začal se angažovat výrazněji než jeho otec. Zatímco Dietrich dával Hornerovi volnou ruku a důvěřoval jeho vedení týmu od samého počátku v roce 2005, Mark nastolil jiný styl – aktivnější, ale podle Brundla méně efektivní.
Brundle připomíná, že Red Bull Racing stále těží z rozjetého vlaku – mají kvalitní lidi i struktury – ale bez jasného a stabilního vedení může být jen otázkou času, kdy se jejich dominance začne viditelně hroutit. "Tým nepadne přes noc, ale bez Mateschitzovy pevné ruky a s Hornerem mimo hru vidíme, jak se začíná drolit to, co dlouhá léta perfektně fungovalo," dodává.
Situace v Red Bullu tak podle Brundla není jen o jedné personální změně, ale o hlubším otřesu v základech, který se začal odehrávat už před dvěma lety.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.