Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Středeční odchod Christiana Hornera z Red Bull Racing po dvaceti letech znamená víc než jen výměnu šéfa týmu. Tým zároveň opustili i další dvě vysoce postavené postavy, které stály po jeho boku v klíčových momentech posledních let, informuje RacingNews365. Red Bull se tak otřásá v samotných základech, a to nejen sportovně, ale i komunikačně a obchodně.
Horner byl o svém okamžitém odvolání informován v úterý odpoledne představenstvem Red Bullu. Následujícího rána osobně promluvil ke členům továrny v Milton Keynes a podle očitých svědků se při loučení neubránil slzám. Tím uzavřel kapitolu, během níž se Red Bull proměnil z nováčka ve Formuli 1 v dominantní sílu s osmi jezdeckými a šesti konstruktérskými tituly.
Spolu s Hornerem končí i Paul Smith, ředitel komunikace a sociálních médií pro Red Bull Racing a Red Bull Technology. Smith byl považován za Hornerova nejbližšího spolupracovníka, zejména během loňské mediální krize, kdy Horner čelil internímu vyšetřování kvůli obviněním z nevhodného chování. Právě Smith sehrál klíčovou roli v řízení krizové komunikace a udržení stability obrazu týmu na veřejnosti.
Další výraznou ztrátou je Oliver Hughes, dosavadní hlavní marketingový a obchodní ředitel celé skupiny. Hughes působil v Red Bullu přes osm let a v posledním období měl na starosti i komerční směřování značky. Jeho odchod přichází jen rok poté, co se ujal nové rozšířené role, což naznačuje, že změny nejsou pouze důsledkem personálních rozhodnutí, ale součástí hlubší přestavby vedení.
Red Bull tak během jediného dne přišel o tři vysoce postavené muže, kteří dlouhodobě formovali nejen jeho výkonnost na trati, ale i jeho mediální a obchodní sílu. Co přesně tyto odchody předznamenávají pro budoucnost týmu, zůstává zatím nejasné. Jisté však je, že v Milton Keynes začíná nová a velmi nejistá éra.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.