Andy Cowell reagoval na slova Adriana Neweyho o „slabém“ technickém zázemí Aston Martinu s tím, že každá stáj má prostor pro zlepšení a výzvy jsou součástí vývoje.
Adrian Newey absolvoval svou první Grand Prix v roli technického ředitele Aston Martinu o uplynulém víkendu v Monaku, čímž se symbolicky uzavřela kapitola jeho dlouholetého působení u Red Bullu. V rozhovoru pro F1.com se britský inženýr otevřeně vyjádřil ke svým dosavadním poznatkům a poukázal na oblasti, kde tým potřebuje zlepšení.
Adrian Newey otevřeně přiznal, že technické zázemí Aston Martinu zatím není na úrovni, jakou by si přál. Upozornil především na simulátor s jezdcem, který podle něj momentálně neodpovídá realitě a to je problém, protože právě tento nástroj je pro vývoj vozu zásadní. Jeho slova jasně naznačují, že tým v Silverstonu čeká ještě spousta práce, než se přiblíží špičce.
Na Neweyho komentáře reagoval i Andy Cowell, nový šéf týmu a bývalý motorový specialista Mercedesu, který přiznal, že ladění špičkového vybavení je náročný proces i pro ty nejzkušenější týmy. „Kdykoli vytvoříte nové zařízení, nějaký čas trvá, než se vše zprovozní a zjistí se, jak dobře koreluje například DLS nebo aerodynamický tunel s realitou na trati,“ vysvětlil Cowell v rozhovoru pro Sky Sports F1.
Zdůraznil také, že korelace mezi daty a skutečným chováním vozu na okruhu je výzvou napříč paddockem. „Musíte udělat změny, přivézt je na trať a sledovat, jak se vše potkává. S korelací bojují i týmy s dlouholetou zkušeností, slyšíte o tom všude po boxové uličce,“ dodal.
Navzdory kritickým poznámkám však Cowell ocenil Neweyho přístup a schopnost jasně pojmenovat priority. „Skvělé na Adrianovi je, že přijde a jasně řekne, co je dobré. Nastaví vysokou laťku a my se k ní musíme přiblížit. Pracovali jsme na tom už dřív, ale Adrian teď pomáhá zpřesnit náš seznam úkolů,“ uzavřel Cowell.
Je zřejmé, že nově vznikající tandem Newey a Cowell není jen o vizích, ale i o konkrétních krocích směrem k tomu, aby se Aston Martin co nejdříve etabloval jako skutečný vyzyvatel v boji o špičku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.