Andy Cowell reagoval na slova Adriana Neweyho o „slabém“ technickém zázemí Aston Martinu s tím, že každá stáj má prostor pro zlepšení a výzvy jsou součástí vývoje.
Adrian Newey absolvoval svou první Grand Prix v roli technického ředitele Aston Martinu o uplynulém víkendu v Monaku, čímž se symbolicky uzavřela kapitola jeho dlouholetého působení u Red Bullu. V rozhovoru pro F1.com se britský inženýr otevřeně vyjádřil ke svým dosavadním poznatkům a poukázal na oblasti, kde tým potřebuje zlepšení.
Adrian Newey otevřeně přiznal, že technické zázemí Aston Martinu zatím není na úrovni, jakou by si přál. Upozornil především na simulátor s jezdcem, který podle něj momentálně neodpovídá realitě a to je problém, protože právě tento nástroj je pro vývoj vozu zásadní. Jeho slova jasně naznačují, že tým v Silverstonu čeká ještě spousta práce, než se přiblíží špičce.
Na Neweyho komentáře reagoval i Andy Cowell, nový šéf týmu a bývalý motorový specialista Mercedesu, který přiznal, že ladění špičkového vybavení je náročný proces i pro ty nejzkušenější týmy. „Kdykoli vytvoříte nové zařízení, nějaký čas trvá, než se vše zprovozní a zjistí se, jak dobře koreluje například DLS nebo aerodynamický tunel s realitou na trati,“ vysvětlil Cowell v rozhovoru pro Sky Sports F1.
Zdůraznil také, že korelace mezi daty a skutečným chováním vozu na okruhu je výzvou napříč paddockem. „Musíte udělat změny, přivézt je na trať a sledovat, jak se vše potkává. S korelací bojují i týmy s dlouholetou zkušeností, slyšíte o tom všude po boxové uličce,“ dodal.
Navzdory kritickým poznámkám však Cowell ocenil Neweyho přístup a schopnost jasně pojmenovat priority. „Skvělé na Adrianovi je, že přijde a jasně řekne, co je dobré. Nastaví vysokou laťku a my se k ní musíme přiblížit. Pracovali jsme na tom už dřív, ale Adrian teď pomáhá zpřesnit náš seznam úkolů,“ uzavřel Cowell.
Je zřejmé, že nově vznikající tandem Newey a Cowell není jen o vizích, ale i o konkrétních krocích směrem k tomu, aby se Aston Martin co nejdříve etabloval jako skutečný vyzyvatel v boji o špičku.
Oscar Piastri ovládl druhý páteční trénink na Velkou cenu Španělska a potvrdil silnou formu McLarenu. Na nejměkčí sadě pneumatik zajel nejrychlejší čas dne 1:12,760 a udržel za sebou George Russella i Maxe Verstappena.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Španělska skvělým výkonem na trati, která dříve pro Red Bull bývala náročná. „Bylo důležité začít silně,“ řekl Verstappen, „auto dobře reagovalo a podařilo se nám zajet rychlé časy,“ což dává týmu dobrou šanci na úspěch.
Lando Norris odstartoval víkend ve Španělsku nejrychlejším časem v úvodním tréninku a potvrdil tak skvělou formu McLarenu z posledních závodů. Už od prvních kol bylo jasné, že britský tým našel silné tempo i na technicky náročné trati v Barceloně.
Vzhledem k plánovanému příchodu madridského okruhu do kalendáře F1 v roce 2026 hrozí, že se Grand Prix v Barceloně pojede naposledy už příští rok. Fernando Alonso však vyzývá k zachování tradičního okruhu, který podle něj má nezaměnitelný charakter a hluboký význam pro fanoušky i jezdce.
Lando Norris varuje, že by bylo předčasné odepisovat Maxe Verstappena v boji o titul, protože i on a další soupeři mají stále reálnou šanci na vítězství.
Po slabším víkendu v Monaku se začaly objevovat pochybnosti o spolupráci Hamiltona s inženýrem Adamim, které pilot rychle odmítl. Zdůraznil, že adaptace na nový tým vyžaduje čas, ale vzájemná důvěra a odhodlání společně postupovat jsou pevné.
David Croft rozvířil debatu o budoucnosti jezdecké sestavy Red Bullu po roce 2025, kdy končí smlouva Sergia Péreze. Zmiňuje možné nástupce včetně Liama Lawsona, ale upozorňuje, že tým musí pečlivě zvažovat každý krok, aby nenarušil Verstappenovu dominanci.
Lando Norris a Oscar Piastri dorazili do Španělska s tříbodovým rozdílem a potvrzují, že McLaren patří mezi nejvyrovnanější týmy sezony. Přestože se spekuluje o možných týmových příkazech, Piastri trvá na tom, že je zatím čas nechat oba jezdce závodit na rovinu.
Na Velké ceně Rakouska by měla být aktivována klauzule ve smlouvě Maxe Verstappena, která zajistí jeho setrvání u Red Bullu i pro rok 2026. Tým tak získá klíčovou jistotu před příchodem nové motorové éry, ve které bude nasazovat vlastní pohonné jednotky vyvíjené s Fordem.
Guenther Steiner letos nevěří, že Max Verstappen dokáže reálně ohrozit Oscara Piastriho a Landa Norrise z McLarenu v boji o titul mistra světa ve Formuli 1. Podle šéfa týmu Haas má McLaren v současné době lepší formu a silnější týmovou podporu než Verstappen.
Andy Cowell reagoval na slova Adriana Neweyho o „slabém“ technickém zázemí Aston Martinu s tím, že každá stáj má prostor pro zlepšení a výzvy jsou součástí vývoje.
Nová pravidla omezující flexibilitu předních křídel od španělské Grand Prix mohou výrazně ovlivnit výkonnost týmů ve Formuli 1, protože ohýbání křídel pomáhá zlepšit aerodynamickou rovnováhu a stabilitu vozu.