Andy Cowell reagoval na slova Adriana Neweyho o „slabém“ technickém zázemí Aston Martinu s tím, že každá stáj má prostor pro zlepšení a výzvy jsou součástí vývoje.
Adrian Newey absolvoval svou první Grand Prix v roli technického ředitele Aston Martinu o uplynulém víkendu v Monaku, čímž se symbolicky uzavřela kapitola jeho dlouholetého působení u Red Bullu. V rozhovoru pro F1.com se britský inženýr otevřeně vyjádřil ke svým dosavadním poznatkům a poukázal na oblasti, kde tým potřebuje zlepšení.
Adrian Newey otevřeně přiznal, že technické zázemí Aston Martinu zatím není na úrovni, jakou by si přál. Upozornil především na simulátor s jezdcem, který podle něj momentálně neodpovídá realitě a to je problém, protože právě tento nástroj je pro vývoj vozu zásadní. Jeho slova jasně naznačují, že tým v Silverstonu čeká ještě spousta práce, než se přiblíží špičce.
Na Neweyho komentáře reagoval i Andy Cowell, nový šéf týmu a bývalý motorový specialista Mercedesu, který přiznal, že ladění špičkového vybavení je náročný proces i pro ty nejzkušenější týmy. „Kdykoli vytvoříte nové zařízení, nějaký čas trvá, než se vše zprovozní a zjistí se, jak dobře koreluje například DLS nebo aerodynamický tunel s realitou na trati,“ vysvětlil Cowell v rozhovoru pro Sky Sports F1.
Zdůraznil také, že korelace mezi daty a skutečným chováním vozu na okruhu je výzvou napříč paddockem. „Musíte udělat změny, přivézt je na trať a sledovat, jak se vše potkává. S korelací bojují i týmy s dlouholetou zkušeností, slyšíte o tom všude po boxové uličce,“ dodal.
Navzdory kritickým poznámkám však Cowell ocenil Neweyho přístup a schopnost jasně pojmenovat priority. „Skvělé na Adrianovi je, že přijde a jasně řekne, co je dobré. Nastaví vysokou laťku a my se k ní musíme přiblížit. Pracovali jsme na tom už dřív, ale Adrian teď pomáhá zpřesnit náš seznam úkolů,“ uzavřel Cowell.
Je zřejmé, že nově vznikající tandem Newey a Cowell není jen o vizích, ale i o konkrétních krocích směrem k tomu, aby se Aston Martin co nejdříve etabloval jako skutečný vyzyvatel v boji o špičku.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.