Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Charles Leclerc po náročném víkendu Velké ceny Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl dokonalý, ale zdůraznil, že nemá potřebu někomu něco dokazovat. Jezdec Ferrari, který závod dokončil na pátém místě, byl hlavně zklamaný z týmových strategických rozhodnutí během frustrujícího závodu na okruhu Circuit Gilles Villeneuve.
„Jsme trochu pozadu, ale to je spíše kvůli startovní pozici než tempu, protože to nebylo vůbec špatné,“ řekl Leclerc novinářům v neděli po závodě, informuje Motorsport.com. Vyjádřil také nespokojenost sám se sebou: „Jsem frustrovaný, že jsem nedal všechno dohromady, ale kromě toho mě nic jiného moc neovlivňuje,“ a zdá se, že odkazoval na emotivní výměnu názorů přes rádio během závodu.
Leclerc řekl, že ve Ferrari dobře vědí, jaké má cíle a kam směřuje, a že je to pro něj teď to nejdůležitější. Jeho vyjádření zaznělo ve chvíli, kdy se objevují spekulace o nejisté budoucnosti šéfa týmu Freda Vasseura.
„Raději se soustředím na naši práci,“ pokračoval Leclerc. „Nejsme tu, abychom někomu něco dokazovali. Snažíme se prostě odvést co nejlepší práci a budeme spokojení, pokud se nám to podaří. Tento víkend jsme ale neudělali všechno správně, takže se těším na další závod, kde to chci napravit.“
Šéf týmu Ferrari Fred Vasseur reagoval na výtky Charlese Leclerca ohledně zvolené strategie a uznal, že pokus odjet 50 kol na jedné sadě pneumatik byl příliš optimistický. „Po závodě jsem s Charlesem mluvil. Má pravdu v tom, že když startujete zezadu, můžete si dovolit větší riziko. Ale pravděpodobně jsme během víkendu neměli dostatek dat, abychom to mohli správně odhadnout,“ přiznal Vasseur.
Leclercův víkend v Montrealu začal komplikovaně už v prvním tréninku, kdy po chybě ve třetí zatáčce narazil do bariéry a poškodil přední levé zavěšení vozu. Tento incident přerušil trénink červenou vlajkou a Monacký pilot se do druhého tréninku již nevrátil.
K tomu se přidalo i nepovedené kvalifikační kolo, kdy i přes víru v boj o pole position nakonec startoval z osmé pozice. „Jsem opravdu zklamaný z Q3, protože začátek kola byl podle mě dostatečně dobrý na boj o pole position, ale nakonec začínáme až osmí,“ řekl Leclerc novinářům v sobotu. Za problém označil špinavý vzduch za autem Isacka Hadjara, který ho ve finiši zpomalil.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.