Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Charles Leclerc po náročném víkendu Velké ceny Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl dokonalý, ale zdůraznil, že nemá potřebu někomu něco dokazovat. Jezdec Ferrari, který závod dokončil na pátém místě, byl hlavně zklamaný z týmových strategických rozhodnutí během frustrujícího závodu na okruhu Circuit Gilles Villeneuve.
„Jsme trochu pozadu, ale to je spíše kvůli startovní pozici než tempu, protože to nebylo vůbec špatné,“ řekl Leclerc novinářům v neděli po závodě, informuje Motorsport.com. Vyjádřil také nespokojenost sám se sebou: „Jsem frustrovaný, že jsem nedal všechno dohromady, ale kromě toho mě nic jiného moc neovlivňuje,“ a zdá se, že odkazoval na emotivní výměnu názorů přes rádio během závodu.
Leclerc řekl, že ve Ferrari dobře vědí, jaké má cíle a kam směřuje, a že je to pro něj teď to nejdůležitější. Jeho vyjádření zaznělo ve chvíli, kdy se objevují spekulace o nejisté budoucnosti šéfa týmu Freda Vasseura.
„Raději se soustředím na naši práci,“ pokračoval Leclerc. „Nejsme tu, abychom někomu něco dokazovali. Snažíme se prostě odvést co nejlepší práci a budeme spokojení, pokud se nám to podaří. Tento víkend jsme ale neudělali všechno správně, takže se těším na další závod, kde to chci napravit.“
Šéf týmu Ferrari Fred Vasseur reagoval na výtky Charlese Leclerca ohledně zvolené strategie a uznal, že pokus odjet 50 kol na jedné sadě pneumatik byl příliš optimistický. „Po závodě jsem s Charlesem mluvil. Má pravdu v tom, že když startujete zezadu, můžete si dovolit větší riziko. Ale pravděpodobně jsme během víkendu neměli dostatek dat, abychom to mohli správně odhadnout,“ přiznal Vasseur.
Leclercův víkend v Montrealu začal komplikovaně už v prvním tréninku, kdy po chybě ve třetí zatáčce narazil do bariéry a poškodil přední levé zavěšení vozu. Tento incident přerušil trénink červenou vlajkou a Monacký pilot se do druhého tréninku již nevrátil.
K tomu se přidalo i nepovedené kvalifikační kolo, kdy i přes víru v boj o pole position nakonec startoval z osmé pozice. „Jsem opravdu zklamaný z Q3, protože začátek kola byl podle mě dostatečně dobrý na boj o pole position, ale nakonec začínáme až osmí,“ řekl Leclerc novinářům v sobotu. Za problém označil špinavý vzduch za autem Isacka Hadjara, který ho ve finiši zpomalil.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.