Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Lewis Hamilton nezačal svůj debut za Ferrari podle očekávání během úvodního tréninku na Velké ceně Austrálie, když skončil až na 12. místě, téměř osm desetin za tempem a šest desetin za týmovým kolegou Charlesem Leclercem.
Jeho nejlepší čas 1:18,071 naznačil, že stále ztrácí na konkurenci. Po tréninku byl viděn stále v helmě, což obvykle signalizuje frustraci.
Ve druhém tréninku se zlepšil a dostal se na páté místo, ale stále ztrácel 0,4 sekundy na Leclercovo tempo. Jeho čas při kvalifikačních simulacích na měkkých pneumatikách byl navíc pomalejší než Leclercův čas na středně tvrdých pneumatikách, což je pro Ferrari znepokojivé. Hamilton se ocitl za vozy Racing Bulls, jako jsou Juki Cunoda a Isack Hadjar.
Ačkoliv je to pouze trénink, Hamiltonův vztah s novými inženýry bude podroben zkoušce, když se bude snažit implementovat své zpětné vazby k vyvážení vozu před nadcházející kvalifikací.
Podle Andrewa Bensona z BBC Sport se Lewis Hamilton opakovaně stěžoval na nedotáčivost svého Ferrari během tréninků na Grand Prix Austrálie. V kokpitu byl stále více neklidný, což bylo v rozporu s jeho stylem jízdy, protože Hamilton obvykle lépe zvládá "uvolněnou zadní část", ale "opravdu nemá rád" nepoddajnou přední část vozu. Týmový kolega Charles Leclerc se zdá být na tom podobně a je možné, že Hamilton bude usilovat o nastavení, které by mu umožnilo přiblížit se tempu Monačana, který vedl druhý trénink.
Není to jen Hamilton, kdo se potýkal s tímto problémem. I Max Verstappen v Red Bullu nepůsobil v dobrém rozpoložení, protože měl problém dostat nos vozu na správné místo. Benson komentuje, že nedotáčivost není něčím, co by Hamiltonovi vyhovovalo, a celý den si na to stěžoval. Leclerc, stejně jako Hamilton, preferuje vůz s uvolněnou zadní částí a oba jezdci mají podobný přístup k jízdě – agresivně brzdí a nevadí jim volná zadní část vozu.
David Coulthard, odborník na F1, označil problémy, kterým čelil Lewis Hamilton před přestupem do Ferrari, za "znepokojivé". V posledních letech u Mercedesu, zejména v roce 2024, se zdálo, že Hamilton není plně naladěn na "výkonnostní profil vozu". Podobný problém zažil už první den v Melbourne, i když je stále příliš brzy na konečné hodnocení. I když by mohl mít potíže v několika závodech, není důvod tento krok odepsat.
Carlos Sainz starší varoval Hamiltona, že si bude muset dát čas, než ukáže svou nejlepší formu ve Ferrari. Sainz starší se opíral o zkušenost s adaptačním obdobím svého syna, který se také postupně zlepšoval. Podle něj byl bývalý týmový kolega Charlese Leclerca na konci sezóny o dvě až tři desetiny rychlejší než na začátku, což bylo přirozeným výsledkem zvyknutí si na vůz v kvalifikacích a závodním nastavení.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.