Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Lewis Hamilton nezačal svůj debut za Ferrari podle očekávání během úvodního tréninku na Velké ceně Austrálie, když skončil až na 12. místě, téměř osm desetin za tempem a šest desetin za týmovým kolegou Charlesem Leclercem.
Jeho nejlepší čas 1:18,071 naznačil, že stále ztrácí na konkurenci. Po tréninku byl viděn stále v helmě, což obvykle signalizuje frustraci.
Ve druhém tréninku se zlepšil a dostal se na páté místo, ale stále ztrácel 0,4 sekundy na Leclercovo tempo. Jeho čas při kvalifikačních simulacích na měkkých pneumatikách byl navíc pomalejší než Leclercův čas na středně tvrdých pneumatikách, což je pro Ferrari znepokojivé. Hamilton se ocitl za vozy Racing Bulls, jako jsou Juki Cunoda a Isack Hadjar.
Ačkoliv je to pouze trénink, Hamiltonův vztah s novými inženýry bude podroben zkoušce, když se bude snažit implementovat své zpětné vazby k vyvážení vozu před nadcházející kvalifikací.
Podle Andrewa Bensona z BBC Sport se Lewis Hamilton opakovaně stěžoval na nedotáčivost svého Ferrari během tréninků na Grand Prix Austrálie. V kokpitu byl stále více neklidný, což bylo v rozporu s jeho stylem jízdy, protože Hamilton obvykle lépe zvládá "uvolněnou zadní část", ale "opravdu nemá rád" nepoddajnou přední část vozu. Týmový kolega Charles Leclerc se zdá být na tom podobně a je možné, že Hamilton bude usilovat o nastavení, které by mu umožnilo přiblížit se tempu Monačana, který vedl druhý trénink.
Není to jen Hamilton, kdo se potýkal s tímto problémem. I Max Verstappen v Red Bullu nepůsobil v dobrém rozpoložení, protože měl problém dostat nos vozu na správné místo. Benson komentuje, že nedotáčivost není něčím, co by Hamiltonovi vyhovovalo, a celý den si na to stěžoval. Leclerc, stejně jako Hamilton, preferuje vůz s uvolněnou zadní částí a oba jezdci mají podobný přístup k jízdě – agresivně brzdí a nevadí jim volná zadní část vozu.
David Coulthard, odborník na F1, označil problémy, kterým čelil Lewis Hamilton před přestupem do Ferrari, za "znepokojivé". V posledních letech u Mercedesu, zejména v roce 2024, se zdálo, že Hamilton není plně naladěn na "výkonnostní profil vozu". Podobný problém zažil už první den v Melbourne, i když je stále příliš brzy na konečné hodnocení. I když by mohl mít potíže v několika závodech, není důvod tento krok odepsat.
Carlos Sainz starší varoval Hamiltona, že si bude muset dát čas, než ukáže svou nejlepší formu ve Ferrari. Sainz starší se opíral o zkušenost s adaptačním obdobím svého syna, který se také postupně zlepšoval. Podle něj byl bývalý týmový kolega Charlese Leclerca na konci sezóny o dvě až tři desetiny rychlejší než na začátku, což bylo přirozeným výsledkem zvyknutí si na vůz v kvalifikacích a závodním nastavení.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.