Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Lewis Hamilton nezačal svůj debut za Ferrari podle očekávání během úvodního tréninku na Velké ceně Austrálie, když skončil až na 12. místě, téměř osm desetin za tempem a šest desetin za týmovým kolegou Charlesem Leclercem.
Jeho nejlepší čas 1:18,071 naznačil, že stále ztrácí na konkurenci. Po tréninku byl viděn stále v helmě, což obvykle signalizuje frustraci.
Ve druhém tréninku se zlepšil a dostal se na páté místo, ale stále ztrácel 0,4 sekundy na Leclercovo tempo. Jeho čas při kvalifikačních simulacích na měkkých pneumatikách byl navíc pomalejší než Leclercův čas na středně tvrdých pneumatikách, což je pro Ferrari znepokojivé. Hamilton se ocitl za vozy Racing Bulls, jako jsou Juki Cunoda a Isack Hadjar.
Ačkoliv je to pouze trénink, Hamiltonův vztah s novými inženýry bude podroben zkoušce, když se bude snažit implementovat své zpětné vazby k vyvážení vozu před nadcházející kvalifikací.
Podle Andrewa Bensona z BBC Sport se Lewis Hamilton opakovaně stěžoval na nedotáčivost svého Ferrari během tréninků na Grand Prix Austrálie. V kokpitu byl stále více neklidný, což bylo v rozporu s jeho stylem jízdy, protože Hamilton obvykle lépe zvládá "uvolněnou zadní část", ale "opravdu nemá rád" nepoddajnou přední část vozu. Týmový kolega Charles Leclerc se zdá být na tom podobně a je možné, že Hamilton bude usilovat o nastavení, které by mu umožnilo přiblížit se tempu Monačana, který vedl druhý trénink.
Není to jen Hamilton, kdo se potýkal s tímto problémem. I Max Verstappen v Red Bullu nepůsobil v dobrém rozpoložení, protože měl problém dostat nos vozu na správné místo. Benson komentuje, že nedotáčivost není něčím, co by Hamiltonovi vyhovovalo, a celý den si na to stěžoval. Leclerc, stejně jako Hamilton, preferuje vůz s uvolněnou zadní částí a oba jezdci mají podobný přístup k jízdě – agresivně brzdí a nevadí jim volná zadní část vozu.
David Coulthard, odborník na F1, označil problémy, kterým čelil Lewis Hamilton před přestupem do Ferrari, za "znepokojivé". V posledních letech u Mercedesu, zejména v roce 2024, se zdálo, že Hamilton není plně naladěn na "výkonnostní profil vozu". Podobný problém zažil už první den v Melbourne, i když je stále příliš brzy na konečné hodnocení. I když by mohl mít potíže v několika závodech, není důvod tento krok odepsat.
Carlos Sainz starší varoval Hamiltona, že si bude muset dát čas, než ukáže svou nejlepší formu ve Ferrari. Sainz starší se opíral o zkušenost s adaptačním obdobím svého syna, který se také postupně zlepšoval. Podle něj byl bývalý týmový kolega Charlese Leclerca na konci sezóny o dvě až tři desetiny rychlejší než na začátku, což bylo přirozeným výsledkem zvyknutí si na vůz v kvalifikacích a závodním nastavení.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.