Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Lewis Hamilton nezačal svůj debut za Ferrari podle očekávání během úvodního tréninku na Velké ceně Austrálie, když skončil až na 12. místě, téměř osm desetin za tempem a šest desetin za týmovým kolegou Charlesem Leclercem.
Jeho nejlepší čas 1:18,071 naznačil, že stále ztrácí na konkurenci. Po tréninku byl viděn stále v helmě, což obvykle signalizuje frustraci.
Ve druhém tréninku se zlepšil a dostal se na páté místo, ale stále ztrácel 0,4 sekundy na Leclercovo tempo. Jeho čas při kvalifikačních simulacích na měkkých pneumatikách byl navíc pomalejší než Leclercův čas na středně tvrdých pneumatikách, což je pro Ferrari znepokojivé. Hamilton se ocitl za vozy Racing Bulls, jako jsou Juki Cunoda a Isack Hadjar.
Ačkoliv je to pouze trénink, Hamiltonův vztah s novými inženýry bude podroben zkoušce, když se bude snažit implementovat své zpětné vazby k vyvážení vozu před nadcházející kvalifikací.
Podle Andrewa Bensona z BBC Sport se Lewis Hamilton opakovaně stěžoval na nedotáčivost svého Ferrari během tréninků na Grand Prix Austrálie. V kokpitu byl stále více neklidný, což bylo v rozporu s jeho stylem jízdy, protože Hamilton obvykle lépe zvládá "uvolněnou zadní část", ale "opravdu nemá rád" nepoddajnou přední část vozu. Týmový kolega Charles Leclerc se zdá být na tom podobně a je možné, že Hamilton bude usilovat o nastavení, které by mu umožnilo přiblížit se tempu Monačana, který vedl druhý trénink.
Není to jen Hamilton, kdo se potýkal s tímto problémem. I Max Verstappen v Red Bullu nepůsobil v dobrém rozpoložení, protože měl problém dostat nos vozu na správné místo. Benson komentuje, že nedotáčivost není něčím, co by Hamiltonovi vyhovovalo, a celý den si na to stěžoval. Leclerc, stejně jako Hamilton, preferuje vůz s uvolněnou zadní částí a oba jezdci mají podobný přístup k jízdě – agresivně brzdí a nevadí jim volná zadní část vozu.
David Coulthard, odborník na F1, označil problémy, kterým čelil Lewis Hamilton před přestupem do Ferrari, za "znepokojivé". V posledních letech u Mercedesu, zejména v roce 2024, se zdálo, že Hamilton není plně naladěn na "výkonnostní profil vozu". Podobný problém zažil už první den v Melbourne, i když je stále příliš brzy na konečné hodnocení. I když by mohl mít potíže v několika závodech, není důvod tento krok odepsat.
Carlos Sainz starší varoval Hamiltona, že si bude muset dát čas, než ukáže svou nejlepší formu ve Ferrari. Sainz starší se opíral o zkušenost s adaptačním obdobím svého syna, který se také postupně zlepšoval. Podle něj byl bývalý týmový kolega Charlese Leclerca na konci sezóny o dvě až tři desetiny rychlejší než na začátku, což bylo přirozeným výsledkem zvyknutí si na vůz v kvalifikacích a závodním nastavení.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.
Lando Norris si v samotném závěru prvního tréninku při startu sezóny F1 2025 v Melbourne zajistil nejrychlejší čas a odsunul Carlose Sainze na druhou příčku. Lewis Hamilton se ve svém debutu za Ferrari musel spokojit až s 12. místem.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.
Lando Norris má před sebou největší výzvu kariéry – boj o titul mistra světa F1 v roce 2025. Přesto zůstává opatrný a své šance hodnotí s rozvahou.
Lewis Hamilton zahajuje novou éru své kariéry ve Formuli 1, když poprvé oblékne barvy Ferrari při Velké ceně Austrálie. Společně s ním se na startovním roštu objeví řada dalších jezdců v nových týmech, ale právě Hamiltonův debut v ikonickém rudém monopostu budí největší pozornost.
Toto Wolff, šéf Mercedesu, uvedl, že již nejedná o přestupu Maxe Verstappena z Red Bullu. Po spekulacích o změně týmu pro Verstappena se Mercedes zaměřuje na jiné strategické cíle.