Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Druhý páteční trénink na Velkou cenu Austrálie byl plný dramatických momentů, jak na trati, tak i mimo ni. Oliver Bearman zůstal v garáži, protože jeho Haas potřeboval rozsáhlé opravy po nehodě během dopoledního tréninku. Na trati se mezitím začaly dít zajímavé věci – Liam Lawson si v boxové uličce vyměnil několik ostrých slov s McLareny, a Lando Norris dokonce vyjel na trávu, aby si udržel svou pozici. Rozdílné pneumatikové strategie přidaly další vrstvu zajímavosti, když Mercedesy vyrazily na tvrdých gumách, zatímco většina ostatních jezdců zvolila střední směs.
V boji o nejrychlejší časy se jako první pod 1:17 dostal Charles Leclerc. Krátce poté však Lando Norris zajel nejrychlejší čas s hodnotou 1:16.580 na měkkých pneumatikách. Ferrari si ale schovalo to nejlepší na závěr a Leclerc se vrátil zpět na první místo časem 1:16.439. Na domácí půdě se Oscar Piastri držel těsně za ním se ztrátou 0,124 sekundy, zatímco Norris skončil třetí, se ztrátou pouhých 0,017 sekundy.
Jak trénink pokračoval, většina jezdců přešla na měkké pneumatiky, což zcela promíchalo pořadí. Překvapivě se do čela dostal Yuki Tsunoda s časem 1:16.784, čtvrtý byl Lance Stroll. Nováček Kimi Antonelli se během svého pokusu dostal do problémů hned dvakrát, což ho odsunulo až na 12. místo. Max Verstappen musel přerušit svůj rychlý pokus po chybě ve třetí zatáčce a jeho čas na měkké sadě ho poslal až na 10. místo.
Ve finální fázi tréninku se Norris znovu dostal na vrchol s časem 1:16.580, ale Leclerc nezůstal pozadu a vrátil se na první příčku s časem 1:16.439. Piastri zůstal těsně za ním, zatímco Norris zaostal o dalších 0,017 sekundy. Většina jezdců se mezitím soustředila na závodní simulace, ale Verstappen zůstal v boxech, kde ladil nastavení svého vozu. Tsunoda si stěžoval na rychlé opotřebení pneumatik, zatímco Hamilton dostával instrukce k cílovým časům v porovnání s Leclercem.
Carlos Sainz se rozhodl pro celou dobu tréninku zůstat na středních pneumatikách. Leclerc tak zakončil druhý trénink na čele, jeho nejlepší čas o 0,124 sekundy přeskočil Piastriho, zatímco Norris zaostal o dalších 0,017 sekundy. Tento vyrovnaný boj o nejrychlejší časy naznačuje, že kvalifikace bude mimořádně napínavá a těsná.
1 Charles Leclerc Ferrari 1:16.439
2 Oscar Piastri McLaren +0.124
3 Lando Norris McLaren +0.141
4 Yuki Tsunoda Racing Bulls +0.345
5 Lewis Hamilton Ferrari +0.420
6 Isack Hadjar Racing Bulls +0.580
7 Max Verstappen Red Bull Racing +0.624
8 Nico Hulkenberg Kick Sauber +0.722
9 Lance Stroll Aston Martin +0.840
10 George Russell Mercedes +0.843
11 Carlos Sainz Williams +0.863 – mediums
12 Alexander Albon Williams +0.863
13 Fernando Alonso Aston Martin +0.891
14 Jack Doohan Alpine +0.955
15 Pierre Gasly Alpine +1.054
16 Andrea Kimi Antonelli Mercedes +1.195
17 Liam Lawson Red Bull Racing +1.201
18 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +1.408
19 Esteban Ocon Haas F1 Team +1.595
20 Oliver Bearman Haas F1 Team
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.