Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Druhý páteční trénink na Velkou cenu Austrálie byl plný dramatických momentů, jak na trati, tak i mimo ni. Oliver Bearman zůstal v garáži, protože jeho Haas potřeboval rozsáhlé opravy po nehodě během dopoledního tréninku. Na trati se mezitím začaly dít zajímavé věci – Liam Lawson si v boxové uličce vyměnil několik ostrých slov s McLareny, a Lando Norris dokonce vyjel na trávu, aby si udržel svou pozici. Rozdílné pneumatikové strategie přidaly další vrstvu zajímavosti, když Mercedesy vyrazily na tvrdých gumách, zatímco většina ostatních jezdců zvolila střední směs.
V boji o nejrychlejší časy se jako první pod 1:17 dostal Charles Leclerc. Krátce poté však Lando Norris zajel nejrychlejší čas s hodnotou 1:16.580 na měkkých pneumatikách. Ferrari si ale schovalo to nejlepší na závěr a Leclerc se vrátil zpět na první místo časem 1:16.439. Na domácí půdě se Oscar Piastri držel těsně za ním se ztrátou 0,124 sekundy, zatímco Norris skončil třetí, se ztrátou pouhých 0,017 sekundy.
Jak trénink pokračoval, většina jezdců přešla na měkké pneumatiky, což zcela promíchalo pořadí. Překvapivě se do čela dostal Yuki Tsunoda s časem 1:16.784, čtvrtý byl Lance Stroll. Nováček Kimi Antonelli se během svého pokusu dostal do problémů hned dvakrát, což ho odsunulo až na 12. místo. Max Verstappen musel přerušit svůj rychlý pokus po chybě ve třetí zatáčce a jeho čas na měkké sadě ho poslal až na 10. místo.
Ve finální fázi tréninku se Norris znovu dostal na vrchol s časem 1:16.580, ale Leclerc nezůstal pozadu a vrátil se na první příčku s časem 1:16.439. Piastri zůstal těsně za ním, zatímco Norris zaostal o dalších 0,017 sekundy. Většina jezdců se mezitím soustředila na závodní simulace, ale Verstappen zůstal v boxech, kde ladil nastavení svého vozu. Tsunoda si stěžoval na rychlé opotřebení pneumatik, zatímco Hamilton dostával instrukce k cílovým časům v porovnání s Leclercem.
Carlos Sainz se rozhodl pro celou dobu tréninku zůstat na středních pneumatikách. Leclerc tak zakončil druhý trénink na čele, jeho nejlepší čas o 0,124 sekundy přeskočil Piastriho, zatímco Norris zaostal o dalších 0,017 sekundy. Tento vyrovnaný boj o nejrychlejší časy naznačuje, že kvalifikace bude mimořádně napínavá a těsná.
1 Charles Leclerc Ferrari 1:16.439
2 Oscar Piastri McLaren +0.124
3 Lando Norris McLaren +0.141
4 Yuki Tsunoda Racing Bulls +0.345
5 Lewis Hamilton Ferrari +0.420
6 Isack Hadjar Racing Bulls +0.580
7 Max Verstappen Red Bull Racing +0.624
8 Nico Hulkenberg Kick Sauber +0.722
9 Lance Stroll Aston Martin +0.840
10 George Russell Mercedes +0.843
11 Carlos Sainz Williams +0.863 – mediums
12 Alexander Albon Williams +0.863
13 Fernando Alonso Aston Martin +0.891
14 Jack Doohan Alpine +0.955
15 Pierre Gasly Alpine +1.054
16 Andrea Kimi Antonelli Mercedes +1.195
17 Liam Lawson Red Bull Racing +1.201
18 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +1.408
19 Esteban Ocon Haas F1 Team +1.595
20 Oliver Bearman Haas F1 Team
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.