Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Druhý páteční trénink na Velkou cenu Austrálie byl plný dramatických momentů, jak na trati, tak i mimo ni. Oliver Bearman zůstal v garáži, protože jeho Haas potřeboval rozsáhlé opravy po nehodě během dopoledního tréninku. Na trati se mezitím začaly dít zajímavé věci – Liam Lawson si v boxové uličce vyměnil několik ostrých slov s McLareny, a Lando Norris dokonce vyjel na trávu, aby si udržel svou pozici. Rozdílné pneumatikové strategie přidaly další vrstvu zajímavosti, když Mercedesy vyrazily na tvrdých gumách, zatímco většina ostatních jezdců zvolila střední směs.
V boji o nejrychlejší časy se jako první pod 1:17 dostal Charles Leclerc. Krátce poté však Lando Norris zajel nejrychlejší čas s hodnotou 1:16.580 na měkkých pneumatikách. Ferrari si ale schovalo to nejlepší na závěr a Leclerc se vrátil zpět na první místo časem 1:16.439. Na domácí půdě se Oscar Piastri držel těsně za ním se ztrátou 0,124 sekundy, zatímco Norris skončil třetí, se ztrátou pouhých 0,017 sekundy.
Jak trénink pokračoval, většina jezdců přešla na měkké pneumatiky, což zcela promíchalo pořadí. Překvapivě se do čela dostal Yuki Tsunoda s časem 1:16.784, čtvrtý byl Lance Stroll. Nováček Kimi Antonelli se během svého pokusu dostal do problémů hned dvakrát, což ho odsunulo až na 12. místo. Max Verstappen musel přerušit svůj rychlý pokus po chybě ve třetí zatáčce a jeho čas na měkké sadě ho poslal až na 10. místo.
Ve finální fázi tréninku se Norris znovu dostal na vrchol s časem 1:16.580, ale Leclerc nezůstal pozadu a vrátil se na první příčku s časem 1:16.439. Piastri zůstal těsně za ním, zatímco Norris zaostal o dalších 0,017 sekundy. Většina jezdců se mezitím soustředila na závodní simulace, ale Verstappen zůstal v boxech, kde ladil nastavení svého vozu. Tsunoda si stěžoval na rychlé opotřebení pneumatik, zatímco Hamilton dostával instrukce k cílovým časům v porovnání s Leclercem.
Carlos Sainz se rozhodl pro celou dobu tréninku zůstat na středních pneumatikách. Leclerc tak zakončil druhý trénink na čele, jeho nejlepší čas o 0,124 sekundy přeskočil Piastriho, zatímco Norris zaostal o dalších 0,017 sekundy. Tento vyrovnaný boj o nejrychlejší časy naznačuje, že kvalifikace bude mimořádně napínavá a těsná.
1 Charles Leclerc Ferrari 1:16.439
2 Oscar Piastri McLaren +0.124
3 Lando Norris McLaren +0.141
4 Yuki Tsunoda Racing Bulls +0.345
5 Lewis Hamilton Ferrari +0.420
6 Isack Hadjar Racing Bulls +0.580
7 Max Verstappen Red Bull Racing +0.624
8 Nico Hulkenberg Kick Sauber +0.722
9 Lance Stroll Aston Martin +0.840
10 George Russell Mercedes +0.843
11 Carlos Sainz Williams +0.863 – mediums
12 Alexander Albon Williams +0.863
13 Fernando Alonso Aston Martin +0.891
14 Jack Doohan Alpine +0.955
15 Pierre Gasly Alpine +1.054
16 Andrea Kimi Antonelli Mercedes +1.195
17 Liam Lawson Red Bull Racing +1.201
18 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +1.408
19 Esteban Ocon Haas F1 Team +1.595
20 Oliver Bearman Haas F1 Team
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.