Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Aston Martin v neděli představil nový monopost AMR25 prostřednictvím rendrových obrázků. Den po představení monopostu vyrazil tým do Bahrajnu, kde má za sebou první kilometry s vozem Lance Stroll v rámci filmovacího dne. Právě v Bahrajnu se již ve středu zahájí třídenní testování před novou sezónu.
Monopost AMR25 je pokračováním svého předchůdce, s úpravami zaměřenými na zlepšení ovladatelnosti a zvýšení důvěry jezdců v auto. V porovnání s modelem AMR24 prošel automobil významnými změnami v aerodynamických prvcích, přičemž největší úpravy se týkají předního a zadního křídla, bočních podlah, krytu motoru a podlahy.
„Letos jsme skutečně přihlíželi k lekcím a zpětné vazbě z minulé sezóny,“ prozradil šéf týmu Andy Cowell. „Koncentrovali jsme se na to, abychom Lancovi a Fernandovi připravili auto, které bude ovladatelnější a příjemnější.“
„Očekáváme, že už v Austrálii bude konkurence velmi silná, takže víme, že to nebude snadné. Naše cíle jsou realistické a soustředíme se na to, jak se můžeme neustále zlepšovat ve všech oblastech, zejména vzhledem k velkým změnám pravidel, které přijdou v roce 2026,“ řekl Cowell.
Aston Martin povolal do svých služeb oceňovaného konstruktéra Adriana Neweyho, který se do práce vrátí první březnové pondělí, což mu umožní zhodnotit pokrok technického oddělení ještě před úvodním závodem sezóny. Tým v tiskovém prohlášení uvedl, že téměř všechny komponenty byly upraveny, přičemž nejzásadnější změny se týkají „předního a zadního křídla, bočnic, krytů motoru a podlahy“.
Přední křídlo AMR25 představuje významný krok vpřed v designu, přičemž jeho změny se soustředí na zlepšení aerodynamiky při nižších rychlostech, zajištění lepšího vyvážení a zvýšení stability vozu v průběhu zatáček, což by mělo jezdcům usnadnit kontrolu nad vozem, informuje Aston Martin.
Bočnice vozu byly zásadně přepracovány a jsou jednou z nejvíce nápadných změn v porovnání s předchozím modelem. Mají výrazně podřezaný tvar a nový kanál podél horní hrany, který má za cíl optimalizovat proudění vzduchu a zlepšit tak celkový aerodynamický výkon vozu.
Nad bočnicemi vozu zůstávají zachovány aerodynamické prvky jako „tobogány“ a „bazuky“, které mají za úkol usměrnit proudění vzduchu směrem k zadnímu křídlu. Tato konfigurace je doplněna ostrou, žiletkovitou linií, která spojuje nasávací otvor s zadním křídlem a efektivně vede vzduch. Tým také zmínil, že došlo k přepracování uspořádání chladičů, které jsou nyní navrženy tak, aby se těsně vešly do prostoru mezi bočnicemi, čímž je zajištěna lepší integrace s novým designem vozu.
Nová podlaha monopostu AMR25 byla navržena s cílem optimalizovat aerodynamiku, zejména proudění vzduchu pod vozem. K tomu přispívají i přepracované bočnice, karoserie a upravené přední zavěšení. Aston Martin se rozhodl pro konstrukci s tlačnou vzpěrou na obou nápravách, což jej odlišuje od populárnějších týmů jako Ferrari, McLaren a Red Bull, které volí tažnou vzpěru pro lepší usměrnění vzduchu.
Stabilní zadní část vozu je klíčová pro zajištění lepšího chování v zatáčkách, přičemž omezením klouzání dochází k vyšší přesnosti při průjezdu zatáčkami. U monopostu AMR25 se na tento aspekt v Aston Martinu zaměřili při návrhu zadního křídla, které bylo navrženo tak, aby poskytovalo optimální aerodynamickou stabilitu. Díky tomuto vylepšení by měl být vůz schopen lépe držet stopu a umožnit jezdcům plynulejší a kontrolovanější průjezd zatáčkami, což je zásadní pro dosažení lepších časů na okruhu.
Propracovaný byl i brzdový systém, přičemž nové brzdové kanály na přední i zadní části vozu byly navrženy s cílem zlepšit chlazení brzd a efektivněji řídit proudění vzduchu kolem brzdového systému. Tyto kanály směrují vzduch do a ven z brzdového ústrojí, což pomáhá optimalizovat jejich výkon.
Aston Martin odhalil, že při dosažení rychlosti 150 km/h dokáže jeho monopost generovat až 800 kilogramů přítlaku, což odpovídá váze samotného vozu. Tento přítlak by byl dostatečný k tomu, aby auto teoreticky mohlo jet obráceně po stropě, což ukazuje na extrémní aerodynamickou efektivitu a schopnost vozu držet se na trati při vysokých rychlostech. Tento výkon podtrhuje technologickou vyspělost AMR25, který se zaměřuje na maximální využití aerodynamiky.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.