Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Jednou z největších přestupových událostí po oznámení přechodu Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari bylo podepsání smlouvy mezi renomovaným konstruktérem Adrianem Neweym a Aston Martinem.
Adrian Newey dosud neměl možnost ovlivnit vývoj vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března se situace změní. Konstruktér, který je známý svými úspěchy v oblasti designu, začne přispívat k vylepšení vozu AMR25, což by mohlo výrazně podpořit výkon Fernanda Alonsa v nadcházejícím ročníku, informuje španělský server Marca.
Aston Martin se chystá okamžitě využít Neweyho zkušenosti, jak potvrzuje šéf týmu Andy Cowell, který zdůrazňuje připravenost celé továrny na jeho příchod. Cowell vysvětluje, že efektivní organizační struktura, s minimem administrativy a rychlou komunikací, umožňuje týmu pracovat efektivněji a rychleji dosahovat pokroku.
Neweyho poznámkový blok, který ho provází během závodů, je pro něj nezbytností, ale britský inženýr také vyžaduje prostornou kancelář v továrně, kde může volně kreslit a navrhovat zlepšení pro monopost. „Až přijedu, bude tu nová kancelář dostatečně velká, aby se do ní vešel kreslící stůl," říká Cowell, který tak potvrzuje, že Aston Martin mu poskytne ideální podmínky, včetně dostatečně velké kanceláře, aby Newey mohl efektivně pracovat na vývoji vozu AMR25.
Britský tým už netrpělivě vyhlíží příchod Adriana Neweyho a těší se na jeho přínos. „Jsme velmi potěšeni, že máme Adriana Neweyho na palubě , abychom pracovali na kreativitě našich vozů, našich metod a našich nástrojů. Chystáme se zvýšit naše standardy kvality tak, abychom každý rok vyrobili nejrychlejší auto . To je náš cíl," informuje šéf týmu Andy Cowell.
Tým již představil během představovací show v Londýně své zbarvení pro letošní rok, ale svůj nový vůz AMR25 odhalí až v neděli 23. února na sociální sítích. „Po nedávném odhalení nového designu v Londýně bude Aston Martin odhalovat svůj nový vůz AMR25 v neděli 23. února. Odhalení proběhne na našich digitálních a sociálních kanálech. Ujistěte se, že navštívíte webové stránky týmu pro všechny detaily a informace o našem novém soupeři," informuje Aston Martin.
„První příležitost vidět AMR25 na trati budete mít 24. února, kdy se zúčastní filmovacího dne na okruhu v Bahrajnu, než bude vůz podroben testování Lancem a Fernandem během předsezónních testů ve dnech 26.–28. února," doplnil tým ze Silverstone.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.