Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Jednou z největších přestupových událostí po oznámení přechodu Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari bylo podepsání smlouvy mezi renomovaným konstruktérem Adrianem Neweym a Aston Martinem.
Adrian Newey dosud neměl možnost ovlivnit vývoj vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března se situace změní. Konstruktér, který je známý svými úspěchy v oblasti designu, začne přispívat k vylepšení vozu AMR25, což by mohlo výrazně podpořit výkon Fernanda Alonsa v nadcházejícím ročníku, informuje španělský server Marca.
Aston Martin se chystá okamžitě využít Neweyho zkušenosti, jak potvrzuje šéf týmu Andy Cowell, který zdůrazňuje připravenost celé továrny na jeho příchod. Cowell vysvětluje, že efektivní organizační struktura, s minimem administrativy a rychlou komunikací, umožňuje týmu pracovat efektivněji a rychleji dosahovat pokroku.
Neweyho poznámkový blok, který ho provází během závodů, je pro něj nezbytností, ale britský inženýr také vyžaduje prostornou kancelář v továrně, kde může volně kreslit a navrhovat zlepšení pro monopost. „Až přijedu, bude tu nová kancelář dostatečně velká, aby se do ní vešel kreslící stůl," říká Cowell, který tak potvrzuje, že Aston Martin mu poskytne ideální podmínky, včetně dostatečně velké kanceláře, aby Newey mohl efektivně pracovat na vývoji vozu AMR25.
Britský tým už netrpělivě vyhlíží příchod Adriana Neweyho a těší se na jeho přínos. „Jsme velmi potěšeni, že máme Adriana Neweyho na palubě , abychom pracovali na kreativitě našich vozů, našich metod a našich nástrojů. Chystáme se zvýšit naše standardy kvality tak, abychom každý rok vyrobili nejrychlejší auto . To je náš cíl," informuje šéf týmu Andy Cowell.
Tým již představil během představovací show v Londýně své zbarvení pro letošní rok, ale svůj nový vůz AMR25 odhalí až v neděli 23. února na sociální sítích. „Po nedávném odhalení nového designu v Londýně bude Aston Martin odhalovat svůj nový vůz AMR25 v neděli 23. února. Odhalení proběhne na našich digitálních a sociálních kanálech. Ujistěte se, že navštívíte webové stránky týmu pro všechny detaily a informace o našem novém soupeři," informuje Aston Martin.
„První příležitost vidět AMR25 na trati budete mít 24. února, kdy se zúčastní filmovacího dne na okruhu v Bahrajnu, než bude vůz podroben testování Lancem a Fernandem během předsezónních testů ve dnech 26.–28. února," doplnil tým ze Silverstone.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.