Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se brzy oficiálně stane klíčovou postavou nového vývojového programu FIA pro mladé jezdce. Podle informací ze zákulisí je „velmi motivovaný“ převzít tuto roli, na kterou se nepřímo připravoval posledních 18 měsíců jako poradce. Oficiální oznámení se očekává v červnu, kdy FIA představí nový program Young Driver Development Pathway, informuje Sky Sports.
Hamilton starší se během svého působení v zákulisí osvědčil jako zkušený a empatický mentor. Jeho přístup, orientovaný na podporu mladých talentů nejen z technického, ale i lidského hlediska, si získal respekt včetně samotného prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema. Ten údajně oceňuje Anthonyho schopnost nabídnout jiný pohled na výchovu jezdců, a to především díky jeho vlastní zkušenosti s vedením syna z motokár až k vrcholu F1.
Zajímavým kontrastem k tomuto pozitivnímu vztahu je však napjatá situace mezi Ben Sulayemem a Lewisem Hamiltonem. Sedminásobný šampion nedávno veřejně kritizoval prezidenta FIA kvůli kontroverznímu postoji k nevhodnému jazyku pilotů. Hamilton prohlásil: „Je to směšné. Vážně nevím. Ať řeknu cokoli, stejně to nic nezmění. Momentálně to tam vypadá jako zmatek.“
Ještě ostřeji se k celé situaci vyjádřil před víkendovou Velkou cenou Emilia-Romagna, kde poznamenal: „Potřebujeme spoustu změn, to je jisté. Ale osobně mě to nijak nezasáhlo. Od té doby jsem nezaznamenal žádný posun.“
Zatímco Lewis Hamilton ostře kritizuje nepřehledná rozhodnutí FIA a poukazuje na špatnou komunikaci ze strany vedení, jeho otec Anthony naopak vstupuje do struktur federace s pozitivním cílem pomáhat mladým talentům, kteří mohou jednou Formuli 1 proměnit zevnitř. Právě tento rozdílný přístup otce a syna může sehrát důležitou roli v budoucím směřování FIA k větší otevřenosti a modernizaci.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.
Lewis Hamilton a George Russell vyjádřili pochybnosti nad přístupem FIA k trestání za nevhodný jazyk, čímž znovu otevřeli debatu o hranicích svobody projevu ve Formuli 1. Oba jezdci poukazují na nejednotnost v rozhodování a volají po jasnějším stanovisku řídícího orgánu.
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Lewis Hamilton je bezesporu jednou z nejvlivnějších osobností ve světě Formule 1, což potvrzuje i jeho nejnovější lukrativní smlouva s velkým sponzorem. Tento obchod ukazuje, jak silná a ceněná je jeho jméno nejen na trati, ale i mimo ni.
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.