Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Zatímco v Kanadě se Lando Norris bezprostředně po závodě omluvil za kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, na Red Bull Ringu to byl tentokrát australský jezdec McLarenu, kdo balancoval na hraně týmových pravidel. V souboji o vítězství se oba vozy s papájovým lakováním dostaly do těsného kontaktu a Piastri po zablokování kol v zatáčce číslo čtyři málem narazil do Norrise, když se snažil převzít vedení.
Pokus byl příliš optimistický a tým na pitwallu jej okamžitě vyhodnotil jako příliš riskantní. „Zákrok v zatáčce čtyři byl moc na hraně. Tohle už znovu nezkoušej,“ zněla rádiová zpráva od inženýra Toma Stallarda, která mimo jiné poprvé nahlédla do vnitřních pravidel McLarenu, známých jako Papaya Rules – rámce, který má udržet rivalitu pod kontrolou.
Piastri po dojezdu na druhém místě sportovně přiznal, že incident nebyl šťastný. „Byl to dobrý souboj, chvílemi na hraně. Asi jsem to místy přehnal. Ale o to tu jde – závodit o výhry,“ řekl. V tiskové konferenci pak uznal, že varování týmu bylo spravedlivé. „Zablokovat kola a těsně se vyhnout kontaktu s kolegou, to už je přes čáru. Ani bez toho hlášení bych to nezopakoval.“
Týmový šéf Andrea Stella přesto vyjádřil spokojenost s tím, jak si jezdci vedli. „Tohle je přesně to, co chceme jako McLaren vidět – dva talentované jezdce, kteří závodí tvrdě, ale férově. A zároveň chápou, kde jsou hranice, které jsme si společně nastavili.“ Poděkoval Piastrimu i za okamžité uznání chyby v rádiu po dojezdu.
Podle Stelly situace dokazuje, že tým od incidentu v Kanadě posílil. Piastri si byl vědom, že na opotřebovaných pneumatikách podobné pokusy znamenají ztrátu kontroly nad vozem. „Myslím, že jsme se z toho poučili. Diskuze jsou vždy otevřené a konstruktivní a dál budeme ladit detaily,“ uzavřel.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.