Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Zatímco v Kanadě se Lando Norris bezprostředně po závodě omluvil za kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, na Red Bull Ringu to byl tentokrát australský jezdec McLarenu, kdo balancoval na hraně týmových pravidel. V souboji o vítězství se oba vozy s papájovým lakováním dostaly do těsného kontaktu a Piastri po zablokování kol v zatáčce číslo čtyři málem narazil do Norrise, když se snažil převzít vedení.
Pokus byl příliš optimistický a tým na pitwallu jej okamžitě vyhodnotil jako příliš riskantní. „Zákrok v zatáčce čtyři byl moc na hraně. Tohle už znovu nezkoušej,“ zněla rádiová zpráva od inženýra Toma Stallarda, která mimo jiné poprvé nahlédla do vnitřních pravidel McLarenu, známých jako Papaya Rules – rámce, který má udržet rivalitu pod kontrolou.
Piastri po dojezdu na druhém místě sportovně přiznal, že incident nebyl šťastný. „Byl to dobrý souboj, chvílemi na hraně. Asi jsem to místy přehnal. Ale o to tu jde – závodit o výhry,“ řekl. V tiskové konferenci pak uznal, že varování týmu bylo spravedlivé. „Zablokovat kola a těsně se vyhnout kontaktu s kolegou, to už je přes čáru. Ani bez toho hlášení bych to nezopakoval.“
Týmový šéf Andrea Stella přesto vyjádřil spokojenost s tím, jak si jezdci vedli. „Tohle je přesně to, co chceme jako McLaren vidět – dva talentované jezdce, kteří závodí tvrdě, ale férově. A zároveň chápou, kde jsou hranice, které jsme si společně nastavili.“ Poděkoval Piastrimu i za okamžité uznání chyby v rádiu po dojezdu.
Podle Stelly situace dokazuje, že tým od incidentu v Kanadě posílil. Piastri si byl vědom, že na opotřebovaných pneumatikách podobné pokusy znamenají ztrátu kontroly nad vozem. „Myslím, že jsme se z toho poučili. Diskuze jsou vždy otevřené a konstruktivní a dál budeme ladit detaily,“ uzavřel.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.