Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Pro jednoho ze závodníků rakouská grand prix skončila dříve, než začala. Carlos Sainz z Williamsu měl nejprve problém nastartovat, pak se sice rozjel, ale vzplály mu brzdy. Na trať se tak ani nepodíval. Jiní se podívali jen do čtvrté zatáčky, kde Kimi Antonelli se svým mercedesem způsobil havárii, kterou kromě něj odnesl i obhájce titulu Max Verstappen. Do druhého kola tak pokračovalo jen 17 monopostů.
Startovní pole se seřadilo za safety car, která ve třetím kole umožnila opětovné zahájení bojů mezi závodníky. Velmi se dařilo Alexi Albonovi ve druhém Williamsu. Propracoval se až na šesté místo, jenže i u jeho auta nastal problém, jenž způsobil předčasný konec.
V čele závodu si mezitím vypracovávali náskok oba jezdci McLarenu, přičemž Lando Norris držel první pozici danou vyhranou kvalifikací. Piastri nicméně na stájového kolegu mocně dotíral a opakovaně byl v jednotlivých kolech rychlejším z dvojice. O třetí příčku soupeřili závodníci Ferrari, přičemž výhodnější pozici držel Charles Leclerc před Lewisem Hamiltonem.
Fanoušci se mohli upínat k tomu, že pořadím na čele zamíchají zastávky v boxech, ale ani tohle přání se jim nesplnilo. Když se po 50. kole vydal do boxové uličky nejprve Norris a posléze i Piastri, rozdíl se sice snížil, ale stále činil přes tři vteřiny. Druhého Australana navíc potrápil o kolo zpět jedoucí Colapinto, jenž si nevšiml signálu od maršálů a vytlačil soupeře z trati.
Piastriho to ale moc nepoznamenalo, o čemž svědčil fakt, že ztráta na prvního se nadále snižovala. V jeden okamžik činila jen dvě vteřiny, ale Norrisovi se nakonec podařilo nepatrné vedení stabilizovat. Stal se tak vítězem Velké ceny Rakouska. Na stupních vítězů ho doplnili Piastri a Leclerc.
VC Rakouska (29. června 2025)
1. Norris, 2. Piastri (oba McLaren), 3. Leclerc, 4. Hamilton (oba Ferrari), 5. Russell (Mercedes), 6. Lawson (Racing Bulls), 7. Alonso (Aston Martin), 8. Bortoleto, 9. Hulkenberg (oba Sauber), 10. Ocon, 11. Bearman (oba Haas), 12. Hadjar (Racing Bulls), 13. Gasly (Alpine), 14. Stroll (Aston Martin), 15. Colapinto (Alpine), 16. Tsunoda (Red Bull)
Nedokončili: Albon (Williams), Verstappen (Red Bull), Antonelli (Mercedes), Sainz (Williams)
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.