Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Pro jednoho ze závodníků rakouská grand prix skončila dříve, než začala. Carlos Sainz z Williamsu měl nejprve problém nastartovat, pak se sice rozjel, ale vzplály mu brzdy. Na trať se tak ani nepodíval. Jiní se podívali jen do čtvrté zatáčky, kde Kimi Antonelli se svým mercedesem způsobil havárii, kterou kromě něj odnesl i obhájce titulu Max Verstappen. Do druhého kola tak pokračovalo jen 17 monopostů.
Startovní pole se seřadilo za safety car, která ve třetím kole umožnila opětovné zahájení bojů mezi závodníky. Velmi se dařilo Alexi Albonovi ve druhém Williamsu. Propracoval se až na šesté místo, jenže i u jeho auta nastal problém, jenž způsobil předčasný konec.
V čele závodu si mezitím vypracovávali náskok oba jezdci McLarenu, přičemž Lando Norris držel první pozici danou vyhranou kvalifikací. Piastri nicméně na stájového kolegu mocně dotíral a opakovaně byl v jednotlivých kolech rychlejším z dvojice. O třetí příčku soupeřili závodníci Ferrari, přičemž výhodnější pozici držel Charles Leclerc před Lewisem Hamiltonem.
Fanoušci se mohli upínat k tomu, že pořadím na čele zamíchají zastávky v boxech, ale ani tohle přání se jim nesplnilo. Když se po 50. kole vydal do boxové uličky nejprve Norris a posléze i Piastri, rozdíl se sice snížil, ale stále činil přes tři vteřiny. Druhého Australana navíc potrápil o kolo zpět jedoucí Colapinto, jenž si nevšiml signálu od maršálů a vytlačil soupeře z trati.
Piastriho to ale moc nepoznamenalo, o čemž svědčil fakt, že ztráta na prvního se nadále snižovala. V jeden okamžik činila jen dvě vteřiny, ale Norrisovi se nakonec podařilo nepatrné vedení stabilizovat. Stal se tak vítězem Velké ceny Rakouska. Na stupních vítězů ho doplnili Piastri a Leclerc.
VC Rakouska (29. června 2025)
1. Norris, 2. Piastri (oba McLaren), 3. Leclerc, 4. Hamilton (oba Ferrari), 5. Russell (Mercedes), 6. Lawson (Racing Bulls), 7. Alonso (Aston Martin), 8. Bortoleto, 9. Hulkenberg (oba Sauber), 10. Ocon, 11. Bearman (oba Haas), 12. Hadjar (Racing Bulls), 13. Gasly (Alpine), 14. Stroll (Aston Martin), 15. Colapinto (Alpine), 16. Tsunoda (Red Bull)
Nedokončili: Albon (Williams), Verstappen (Red Bull), Antonelli (Mercedes), Sainz (Williams)
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.