Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Ferrari bylo v Grand Prix Rakouska doposud nejlepší v závodě za McLarenem. Charles Leclerc si dojel pro čtvrté letošní umístění na stupních vítězů, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil těsně za ním na čtvrtém místě.
Hamilton tak protáhl šnůru bez pódiového umístění, které naposledy zaznamenal při Velké ceně Las Vegas v roce 2024. Přesto měl v Rakousku důvody k radosti – zaznamenal svůj nejlepší kvalifikační výsledek sezóny mimo sprinty a v závodě si poradil s Georgem Russellem.
Ve třetí zatáčce prvního kola byl jen kousek od kolize mezi Kimim Antonellim a Maxem Verstappenem, ale vyhnul se incidentu a mohl se soustředit na vlastní závod. Většinu Grand Prix absolvoval mimo dosah soupeřů vpředu i vzadu.
Během poslední zastávky v boxech se mu však nelíbilo rozhodnutí týmu a po závodě otevřeně vyjádřil frustraci. „Dnes skvělá práce, chlapi. Je to pro nás skvělý víkendový výsledek. Jsem na vás opravdu hrdý, pojďdme na to tlačit. Dnes jsem opravdu neměl rychlost; musím na to přijít. Každopádně děkuji,“ řekl do týmového rádia.
Jeho inženýr Riccardo Adami ho ujistil: „Myslím, že tam bylo tempo. Je toho hodně, co musíme zvládnout, ale všechno projdeme společně a budeme na to tlačit.“
Hamilton ve Ferrari prožívá zatím smíšené pocity. Po 11 velkých cenách sezóny má 91 bodů a je šestý v žebříčku jezdců. Na Leclerca, který je pátý, ztrácí 28 bodů.
Inženýři z Maranella vylepšili podlahu vozu před rakouským víkendem a Hamilton přiznal, že si myslel, že jde jen o drobnou změnu. Leclerc však s aktualizací jasně dominoval vnitrotýmovému srovnání.
„Musím pochopit, kde jsme dnes ztratili,“ dodal Hamilton novinářům po závodě. „Cítím, že máme výkon, ale někdy ho nedokážeme plně využít. Pracujeme na tom.“
Příští příležitost k průlomu bude mít Hamilton na domácí půdě – při Velké ceně Británie na okruhu v Silverstone. Tam naposledy zvítězil v roce 2024.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.