Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, nedávno řekl, že komentáře Adriana Neweyho motivovaly jeho designéry k rychlejšímu vývoji vozu. Newey upozornil na problém s nesouladem dat mezi skutečným vozem a simulátorem v novém sídle týmu v Silverstonu a uvedl, že jeho vyřešení může trvat přibližně dva roky.
„Všechno, co děláme, může a musí být lepší. Adrian to vidí stejně,“ uvedl Cowell v podcastu James Allen on F1. „Adrian nastavuje vysoké standardy, já nastavují tvrdé cíle v organizaci. Otázka je, jak rychle jich dosáhneme. Zabere nám to dva roky? Ne, to nezabere. Adrian nás provokuje, stejně jako Lawrence, Fernando, Lance a já i další v týmu.“
Cowell vysvětluje, že tým vnímá Neweyho slova jako výzvu k rychlejšímu vývoji: „Každý ve fabrice, s kým jsem mluvil, říká: ‘Ukážeme mu, že to zvládneme za měsíce, ne roky.’“ Cowell a Newey spolupracují už dlouho, od roku 2004, kdy Cowell pracoval u Mercedesu a Newey u McLarenu.
„Poslední dva měsíce spolu intenzivně pracujeme a je to velmi příjemné,“ říká Cowell. „Adrian se soustředí hlavně na design auta, jeho strukturu a detaily. Je otevřený diskusi, což nám pomáhá, protože oba dobře známe své silné i slabé stránky.“
Cowell také zdůraznil svou zkušenost s hybridními motory ve Formuli 1, která mu pomůže při přechodu Aston Martinu na motory Honda od roku 2026. „Respektuji, že za motor odpovídá Honda, ale věřím, že všichni v týmu – ať už designéři karosérie, specialisté na zavěšení nebo aerodynamici – mají společný cíl: zlepšovat čas na kolo,“ dodává.
„Dokážu naslouchat inženýrům Hondy, chápat jejich potíže a zároveň pomáhám našemu týmu lépe porozumět jejich požadavkům. Cílem je vytvořit společný způsob komunikace založený na výkonu, který se měří v milisekundách,“ vysvětluje Cowell.
Celkově tak Aston Martin potvrzuje, že je připraven s vysokou energií a ambicí čelit výzvám a posunout svůj vývoj rychleji, než si legendární Newey předpovídal.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.