Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, nedávno řekl, že komentáře Adriana Neweyho motivovaly jeho designéry k rychlejšímu vývoji vozu. Newey upozornil na problém s nesouladem dat mezi skutečným vozem a simulátorem v novém sídle týmu v Silverstonu a uvedl, že jeho vyřešení může trvat přibližně dva roky.
„Všechno, co děláme, může a musí být lepší. Adrian to vidí stejně,“ uvedl Cowell v podcastu James Allen on F1. „Adrian nastavuje vysoké standardy, já nastavují tvrdé cíle v organizaci. Otázka je, jak rychle jich dosáhneme. Zabere nám to dva roky? Ne, to nezabere. Adrian nás provokuje, stejně jako Lawrence, Fernando, Lance a já i další v týmu.“
Cowell vysvětluje, že tým vnímá Neweyho slova jako výzvu k rychlejšímu vývoji: „Každý ve fabrice, s kým jsem mluvil, říká: ‘Ukážeme mu, že to zvládneme za měsíce, ne roky.’“ Cowell a Newey spolupracují už dlouho, od roku 2004, kdy Cowell pracoval u Mercedesu a Newey u McLarenu.
„Poslední dva měsíce spolu intenzivně pracujeme a je to velmi příjemné,“ říká Cowell. „Adrian se soustředí hlavně na design auta, jeho strukturu a detaily. Je otevřený diskusi, což nám pomáhá, protože oba dobře známe své silné i slabé stránky.“
Cowell také zdůraznil svou zkušenost s hybridními motory ve Formuli 1, která mu pomůže při přechodu Aston Martinu na motory Honda od roku 2026. „Respektuji, že za motor odpovídá Honda, ale věřím, že všichni v týmu – ať už designéři karosérie, specialisté na zavěšení nebo aerodynamici – mají společný cíl: zlepšovat čas na kolo,“ dodává.
„Dokážu naslouchat inženýrům Hondy, chápat jejich potíže a zároveň pomáhám našemu týmu lépe porozumět jejich požadavkům. Cílem je vytvořit společný způsob komunikace založený na výkonu, který se měří v milisekundách,“ vysvětluje Cowell.
Celkově tak Aston Martin potvrzuje, že je připraven s vysokou energií a ambicí čelit výzvám a posunout svůj vývoj rychleji, než si legendární Newey předpovídal.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.