Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, nedávno řekl, že komentáře Adriana Neweyho motivovaly jeho designéry k rychlejšímu vývoji vozu. Newey upozornil na problém s nesouladem dat mezi skutečným vozem a simulátorem v novém sídle týmu v Silverstonu a uvedl, že jeho vyřešení může trvat přibližně dva roky.
„Všechno, co děláme, může a musí být lepší. Adrian to vidí stejně,“ uvedl Cowell v podcastu James Allen on F1. „Adrian nastavuje vysoké standardy, já nastavují tvrdé cíle v organizaci. Otázka je, jak rychle jich dosáhneme. Zabere nám to dva roky? Ne, to nezabere. Adrian nás provokuje, stejně jako Lawrence, Fernando, Lance a já i další v týmu.“
Cowell vysvětluje, že tým vnímá Neweyho slova jako výzvu k rychlejšímu vývoji: „Každý ve fabrice, s kým jsem mluvil, říká: ‘Ukážeme mu, že to zvládneme za měsíce, ne roky.’“ Cowell a Newey spolupracují už dlouho, od roku 2004, kdy Cowell pracoval u Mercedesu a Newey u McLarenu.
„Poslední dva měsíce spolu intenzivně pracujeme a je to velmi příjemné,“ říká Cowell. „Adrian se soustředí hlavně na design auta, jeho strukturu a detaily. Je otevřený diskusi, což nám pomáhá, protože oba dobře známe své silné i slabé stránky.“
Cowell také zdůraznil svou zkušenost s hybridními motory ve Formuli 1, která mu pomůže při přechodu Aston Martinu na motory Honda od roku 2026. „Respektuji, že za motor odpovídá Honda, ale věřím, že všichni v týmu – ať už designéři karosérie, specialisté na zavěšení nebo aerodynamici – mají společný cíl: zlepšovat čas na kolo,“ dodává.
„Dokážu naslouchat inženýrům Hondy, chápat jejich potíže a zároveň pomáhám našemu týmu lépe porozumět jejich požadavkům. Cílem je vytvořit společný způsob komunikace založený na výkonu, který se měří v milisekundách,“ vysvětluje Cowell.
Celkově tak Aston Martin potvrzuje, že je připraven s vysokou energií a ambicí čelit výzvám a posunout svůj vývoj rychleji, než si legendární Newey předpovídal.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.