Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Fernando Alonso i ve 43 letech zůstává pevnou součástí světa Formule 1 a odchod zatím rozhodně neplánuje. I když má smlouvu s Aston Martinem až do konce roku 2026, kdy oslaví 45. narozeniny, přiznává, že své další kroky bude zvažovat podle více faktorů, od výsledků na trati až po osobní motivaci. Klíčový vliv ale podle něj bude mít technická revoluce, která Formuli 1 čeká právě v roce 2026. „Bude to velmi důležité rozhodnutí, ne nutně poslední, ale rozhodně zásadní,“ říká dvojnásobný mistr světa, informuje Sky Sports.
Nové vozy, upravená aerodynamika a pohonné jednotky mohou od základů proměnit výkonnostní pořadí týmů. Alonso chce nejprve vidět, jak se rozběhne sezona 2025, a pak se rozhodne, zda má chuť pokračovat. „Každý rok začínám s jiným nastavením a jinou náladou. Hraje roli i to, co se děje mimo trať,“ přiznává Španěl, pro kterého je důležitá rovnováha mezi závoděním a osobním životem.
Zároveň ale ukazuje, že chuť závodit z něj nezmizela. Stále dokáže být rychlejší než jeho týmový kolega Lance Stroll a na okruzích působí motivovaně. „Když stojím na startu, jsem šťastný. I po špatném víkendu chci hned zkusit znovu zajet lépe,“ říká s tím, že konec kariéry pro něj nenastane podle kalendáře, ale až ve chvíli, kdy přestane cítit, že může bojovat na špici.
„Rozhodnou stopky nebo moje tělo,“ popisuje Alonso, co by mohlo být signálem k ukončení kariéry. Zatím se ale cítí zdravě a výkonnostně stále drží krok s nejlepšími. Přestože letošní sezona zatím nepřináší ideální výsledky, jeho závodní hlad neutichá.
Aston Martin navíc chystá velké věci. Od roku 2026 bude jediným týmem s motory Honda a do vývoje se zapojil legendární inženýr Adrian Newey. Jeho přítomnost podle Alonsa zvyšuje profesionalitu celého týmu: „Všichni jsou více soustředění a víc přemýšlejí nad detaily. Vědí, že Newey hned pozná, když něco nesedí.“
Alonso ale zdůrazňuje, že i rok 2025 bude důležitý. Právě během něj musí tým začít budovat důvěru ve své technické nástroje a nastavit směr k úspěchu v roce 2026. „Musíme už v příští sezoně ukázat, že dokážeme dělat kroky správným směrem,“ uzavírá s tím, že do té doby zůstává připravený závodit na plný plyn.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.