Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Fernando Alonso i ve 43 letech zůstává pevnou součástí světa Formule 1 a odchod zatím rozhodně neplánuje. I když má smlouvu s Aston Martinem až do konce roku 2026, kdy oslaví 45. narozeniny, přiznává, že své další kroky bude zvažovat podle více faktorů, od výsledků na trati až po osobní motivaci. Klíčový vliv ale podle něj bude mít technická revoluce, která Formuli 1 čeká právě v roce 2026. „Bude to velmi důležité rozhodnutí, ne nutně poslední, ale rozhodně zásadní,“ říká dvojnásobný mistr světa, informuje Sky Sports.
Nové vozy, upravená aerodynamika a pohonné jednotky mohou od základů proměnit výkonnostní pořadí týmů. Alonso chce nejprve vidět, jak se rozběhne sezona 2025, a pak se rozhodne, zda má chuť pokračovat. „Každý rok začínám s jiným nastavením a jinou náladou. Hraje roli i to, co se děje mimo trať,“ přiznává Španěl, pro kterého je důležitá rovnováha mezi závoděním a osobním životem.
Zároveň ale ukazuje, že chuť závodit z něj nezmizela. Stále dokáže být rychlejší než jeho týmový kolega Lance Stroll a na okruzích působí motivovaně. „Když stojím na startu, jsem šťastný. I po špatném víkendu chci hned zkusit znovu zajet lépe,“ říká s tím, že konec kariéry pro něj nenastane podle kalendáře, ale až ve chvíli, kdy přestane cítit, že může bojovat na špici.
„Rozhodnou stopky nebo moje tělo,“ popisuje Alonso, co by mohlo být signálem k ukončení kariéry. Zatím se ale cítí zdravě a výkonnostně stále drží krok s nejlepšími. Přestože letošní sezona zatím nepřináší ideální výsledky, jeho závodní hlad neutichá.
Aston Martin navíc chystá velké věci. Od roku 2026 bude jediným týmem s motory Honda a do vývoje se zapojil legendární inženýr Adrian Newey. Jeho přítomnost podle Alonsa zvyšuje profesionalitu celého týmu: „Všichni jsou více soustředění a víc přemýšlejí nad detaily. Vědí, že Newey hned pozná, když něco nesedí.“
Alonso ale zdůrazňuje, že i rok 2025 bude důležitý. Právě během něj musí tým začít budovat důvěru ve své technické nástroje a nastavit směr k úspěchu v roce 2026. „Musíme už v příští sezoně ukázat, že dokážeme dělat kroky správným směrem,“ uzavírá s tím, že do té doby zůstává připravený závodit na plný plyn.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.