Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Fernando Alonso i ve 43 letech zůstává pevnou součástí světa Formule 1 a odchod zatím rozhodně neplánuje. I když má smlouvu s Aston Martinem až do konce roku 2026, kdy oslaví 45. narozeniny, přiznává, že své další kroky bude zvažovat podle více faktorů, od výsledků na trati až po osobní motivaci. Klíčový vliv ale podle něj bude mít technická revoluce, která Formuli 1 čeká právě v roce 2026. „Bude to velmi důležité rozhodnutí, ne nutně poslední, ale rozhodně zásadní,“ říká dvojnásobný mistr světa, informuje Sky Sports.
Nové vozy, upravená aerodynamika a pohonné jednotky mohou od základů proměnit výkonnostní pořadí týmů. Alonso chce nejprve vidět, jak se rozběhne sezona 2025, a pak se rozhodne, zda má chuť pokračovat. „Každý rok začínám s jiným nastavením a jinou náladou. Hraje roli i to, co se děje mimo trať,“ přiznává Španěl, pro kterého je důležitá rovnováha mezi závoděním a osobním životem.
Zároveň ale ukazuje, že chuť závodit z něj nezmizela. Stále dokáže být rychlejší než jeho týmový kolega Lance Stroll a na okruzích působí motivovaně. „Když stojím na startu, jsem šťastný. I po špatném víkendu chci hned zkusit znovu zajet lépe,“ říká s tím, že konec kariéry pro něj nenastane podle kalendáře, ale až ve chvíli, kdy přestane cítit, že může bojovat na špici.
„Rozhodnou stopky nebo moje tělo,“ popisuje Alonso, co by mohlo být signálem k ukončení kariéry. Zatím se ale cítí zdravě a výkonnostně stále drží krok s nejlepšími. Přestože letošní sezona zatím nepřináší ideální výsledky, jeho závodní hlad neutichá.
Aston Martin navíc chystá velké věci. Od roku 2026 bude jediným týmem s motory Honda a do vývoje se zapojil legendární inženýr Adrian Newey. Jeho přítomnost podle Alonsa zvyšuje profesionalitu celého týmu: „Všichni jsou více soustředění a víc přemýšlejí nad detaily. Vědí, že Newey hned pozná, když něco nesedí.“
Alonso ale zdůrazňuje, že i rok 2025 bude důležitý. Právě během něj musí tým začít budovat důvěru ve své technické nástroje a nastavit směr k úspěchu v roce 2026. „Musíme už v příští sezoně ukázat, že dokážeme dělat kroky správným směrem,“ uzavírá s tím, že do té doby zůstává připravený závodit na plný plyn.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.