 
            Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Fernando Alonso i ve 43 letech zůstává pevnou součástí světa Formule 1 a odchod zatím rozhodně neplánuje. I když má smlouvu s Aston Martinem až do konce roku 2026, kdy oslaví 45. narozeniny, přiznává, že své další kroky bude zvažovat podle více faktorů, od výsledků na trati až po osobní motivaci. Klíčový vliv ale podle něj bude mít technická revoluce, která Formuli 1 čeká právě v roce 2026. „Bude to velmi důležité rozhodnutí, ne nutně poslední, ale rozhodně zásadní,“ říká dvojnásobný mistr světa, informuje Sky Sports.
Nové vozy, upravená aerodynamika a pohonné jednotky mohou od základů proměnit výkonnostní pořadí týmů. Alonso chce nejprve vidět, jak se rozběhne sezona 2025, a pak se rozhodne, zda má chuť pokračovat. „Každý rok začínám s jiným nastavením a jinou náladou. Hraje roli i to, co se děje mimo trať,“ přiznává Španěl, pro kterého je důležitá rovnováha mezi závoděním a osobním životem.
Zároveň ale ukazuje, že chuť závodit z něj nezmizela. Stále dokáže být rychlejší než jeho týmový kolega Lance Stroll a na okruzích působí motivovaně. „Když stojím na startu, jsem šťastný. I po špatném víkendu chci hned zkusit znovu zajet lépe,“ říká s tím, že konec kariéry pro něj nenastane podle kalendáře, ale až ve chvíli, kdy přestane cítit, že může bojovat na špici.
„Rozhodnou stopky nebo moje tělo,“ popisuje Alonso, co by mohlo být signálem k ukončení kariéry. Zatím se ale cítí zdravě a výkonnostně stále drží krok s nejlepšími. Přestože letošní sezona zatím nepřináší ideální výsledky, jeho závodní hlad neutichá.
Aston Martin navíc chystá velké věci. Od roku 2026 bude jediným týmem s motory Honda a do vývoje se zapojil legendární inženýr Adrian Newey. Jeho přítomnost podle Alonsa zvyšuje profesionalitu celého týmu: „Všichni jsou více soustředění a víc přemýšlejí nad detaily. Vědí, že Newey hned pozná, když něco nesedí.“
Alonso ale zdůrazňuje, že i rok 2025 bude důležitý. Právě během něj musí tým začít budovat důvěru ve své technické nástroje a nastavit směr k úspěchu v roce 2026. „Musíme už v příští sezoně ukázat, že dokážeme dělat kroky správným směrem,“ uzavírá s tím, že do té doby zůstává připravený závodit na plný plyn.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
 
            Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.