Historie i doba nedávná nám nabízejí občas příběhy, kdy se ze zkušenějšího pilota stane pomalu "nosič vody". Nemusí to být pouze výměna generační, svou roli tu mohou hrát i výsledky a dlouhodobá výkonnost.
Pokud letmo zabrousíme do historie, určití piloti se s takovým stavem vyrovnávají různě. Když přišel k Lotusu po bok čerstvého mistra světa Ronnie Peterson a začal uplatňovat své nároky, vedlo to k odchodu šampiona Emersona Fittipaldiho ke konkurenci. U Renaultu to byl Jean-Pierre Jabouille, který naučil novátorský turbomotor jezdit, aby pak - stíhán smůlou - musel krýt záda Arnouxovi, což vyústilo v Jabouilleho změnu prostředí. A netrvalo to ani tak dlouho a Arnoux musel čelit dravému nástupu Alaina Prosta, což vyústilo ve známou kontroverzi při GP Francie 1982 a další předčasný rozchod mezi pilotem (Arnoux) a týmem (Renault).
U Red Bullu se v hybridní éře musel vzdát postavení na špici startovního pole, i když sem tam nějaký ten závod vyhrál. Ale už ve Vettel, nýbrž Ricciardo. Proto se přirozeně bralo, že to bude on, kdo ponese dále vlajku nápojového gigantu. Ale protože je třeba myslet na zadní vrátka, při první příležitosti se objevil v týmu i nesporný talent Max Verstappen. A hned první závod v "dospělém" týmu F1 vyhrál a pomalu začal mít nad zkušenějším Danielem navrch.
V rámci GP USA oznámil Red Bull prodloužení kontraktu s Holanďanem, což si leckdo vysvětlil jako evidentní snahu udělat z Maxe nejmladšího mistra světa. Znamená to odsun Ricciarda na vedlejší kolej? Nebo skrytou pobídku, aby hledal štěstí jinde? Australan žádné takové nebezpečí nevnímá, ani nemá obavy, že by se Red Bull vysloveně rozhodl dávat Verstappenovi přednost.
"Dosud jsem nic takového nepocítil. Budoucnost předvídat nemohu, ale přinejmenším do této doby k žádnému zvýhodnění rozhodně nedošlo. Pokud bych ten dojem měl, tak byste se o tom dozvěděli jako první, protože pocity zklamání prostě neumím skrývat. Vím, že Max překonal několik rekordů a jsem si vědom toho, že by byl Red Bull rád, kdybych k tomu větší měrou přispěl i já. To povznáší image naší značky. Z marketingového hlediska je tedy určitá řevnivost nutná. Ale v zákulisí, co se týče techniky a stejných podmínek k žádnému zvýhodnění nedochází. Kdybych cítil nějakou nespravedlnost, určitě bych se ozval. Pochopitelně, média chtějí nějaký konflikt, to si uvědomuji, ale u nás ho nenajdou," vysvětluje Ricciardo.
Australanova smlouva vyprší na konci příští sezóny a šéf týmu Christian Horner se nechal slyšet, že by Ricciarda rád přesvědčil, aby stejně jako Verstappen podepsal prodloužení do roku 2020. Pro Daniela je nejdůležitějším otazníkem skutečnost, zda mu bude Red Bull schopen poskytnout kvalitní vůz.
"Myslíte si, že nejvíc se těším na fakt, že budeme schopni postavit vůz, s nímž se naskytne šance na mistrovský titul? Jistě! Pokud budeme mít v příštím roce větší šanci a začneme vyhrávat, pak je pravděpodobné, že budu mít zájem zůstat na další období a smlouvu prodloužit. Závodění je pro mě pořád na žebříčku priorit nejvýše," dodává Ricciardo.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.