Když se podíváme na závody Formule 1 v poslední třetině minulého století, bez většího překvapení zjistíme, jak málo tratí přežilo do dnešních dní - byly nahrazeny sterilními "Tilkedromy", zatímco klasické trati zavál čas.
Úbytek tratí, které diváci nazývají klasickými, možná není na první pohled tak dramatický, ovšem je třeba si také uvědomit, že některé z nich prošly radikálními úpravami a ztratily svůj původní ráz. Jako klasické případy mohou sloužit Silverstone či Interlagos. Šéf Mercedesu Toto Wolff se domnívá, že by Formule 1 měla daleko více pobývat na tratích "staré školy" jako je Monte Carlo a oprostit se od "supermarketových parkovišť". Muž, který dovedl třícípou hvězdu ke třem mistrovským titulům dospěl k tomuto názoru minulý týden poté, co shlédl slavný závod Mille Miglia.
"DNA Formule 1 disponuje absolutně nejlepší technologií, kdy nejlepší piloti sedí na střele a tu se snaží ovládnout. A při pohledu na Mille Miglia jsem si uvědomil, proč tento sport miluji. Dělám v něm totiž něco, co se nikdo jiný s vášní pro automobily nepokusí udělat. Závody jsou životem, je tu po celé generace tolik vášně, tolik emocí jak u pilotů, tak u vozů. Pokud dnes chcete pilotovat tyto vozy, musíte mít na některých tratích velkou odvahu. Proto nechceme závodit na okruzích, které jsou jako parkoviště u supermarketu. Když jste na někdejších tratích nezvládli zatáčku, čekalo vás zranění nebo v horším případě smrt. Když to na většině okruhů uděláte dnes, jenom vyjedete mimo dráhu, ale to neplatí pro Monte Carlo a možná pro Spa, Monzu nebo Suzuku. Musíme se vrátit k okruhům, které jsou nejlepší. A Grand Prix Monaka mezi ně rozhodně patří!" vyznal se ze svých pocitů Wolff.
Více městských okruhůJak už bylo uvedeno, některé okruhy s přídomkem "ikonické" mají našlápnuto k návratu do kalendáře, jak tomu je v případě francouzského Le Castellet, jiné by tuto cestu rády absolvovaly, což se týká holandského Zandvoortu. Ale Wolff vidí další možnost v navýšení počtu městských okruhů, což by dle jeho názoru atraktivnost F1 ještě zvýšilo.
"Absolutně ano. A to není jen důsledek návštěvy Mille Miglia a poznání, že i ve městě lze jezdit rychle. V ulicích je skryt úspěch Formule 1. Vozy tu nemusí působit nijak velkolepě, ale městské prostředí jim přidává na atraktivitě, což můžeme vidět právě v Monte Carlu. Takže si myslím, že bychom se měli vzdálit »letištním« okruhům, na nich není nic zajímavého. Když si na takové trati sednu do vozu F1, stačí mi dva týdny tréninku. Stokrát se tu otočím, zkontroluji si data a budu nejspíš i rychlý, protože mi tu nehrozí žádné riziko," dodává Wolff.
Městské okruhy zaznamenaly už jednom velký boom na počátku 80. let, kdy především v USA měli pořadatelé připraveno hned několik variant, včetně nikdy nerealizované Grand Prix v ulicích New Yorku kolem známého Lake Meadows. Městských závodů ať v ulicích nebo parcích bylo několik, ale například původní záměr vytvořit trať v budapešťském Vidám Parku nevyšel - proto se narodil Hungaroring.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.