Když přebíral od Lotusu stáj Formule 1, stanovil si Renault dlouhodobý cíl, jak se vrátit zpět na výsluní v oblasti motorsportu. Zatím jsou jeho kroky pomalé, ale určitě lepší než v sezóně 2016. Docela jinak tomu je v oblasti finanční.
Renault totiž vykázal za sezónu 2016 podstatně lepší výsledky. Po převzetí stáje nesoucí jméno Lotus se povedlo francouzské automobilce, mající po letech opět vlastní tým v F1, podstatně snížit ztráty a nastartovat ozdravnou finanční politiku.
V roce 2015 stáj Formule 1 nesoucí název Lotus vykázala deficit ve výši 57 milionů liber. Nástupnický tým v Enstone v následujícím roce dokázal snížit ztrátu o 3,3 miliony £, třebaže si oproti umístění Lotusu ve zmíněném roce 2015, kdy skončil šestý, jako Renault pohoršil poklesem na deváté místo. Navíc se obrat Renaultu zvýšil ze 78,4 milionů na 119,7 milionů liber- oněch 41,3 milionů £ představuje meziroční nárůst o 52,7 %.
Finanční aktivity v roce 2015 byly podle francouzské automobilky negativně ovlivněny některými akcemi, které současný tým v Enstone nazývá "jednorázové transakce". Úspěšnější bylo "posilování sponzorů a výhodné kursy měn následující po Brexitu", tyto okolnosti výrazně napomohly úspěšným číslům v roce 2016.
Investiční program Renaultu se po hubených letech pod značkou Lotus opět vzmáhá - prodejní náklady vzrostly o 12 milionů liber, stejně tak dlouhodobě spravovaný majetek posílil o 11,8 milionů £. Jako odraz úspěšné reorganizace poklesly celkové náklady na provoz týmu. Přitom počet zaměstnanců se zvýšil ze 475 osob (2015) na 511 v loňském roce, což představuje zvýšení výdajů o 2 miliony liber. Počítá se s dalším přijímáním, takže ke konci roku by pod hlavičkou značky Renault F1 mělo pracovat až 600 zaměstnanců.
Podle týmových vyjádření nebyl rok 2016 plánován jako průlomový. Šlo o adaptaci týmu na tratích F1 s ohledem na návrat do této oblasti motorsportu. Současná sezóna by měla mít jako oficiální cíl postupný posun středem startovního pole a zakončit ročník 2017 pátým místem v Poháru konstruktérů. V současné době je Renault na sedmém místě a na zmíněnou příčku ztrácí sedm bodů.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.