Nové vedení F1 si dalo za cíl zatraktivnit svůj produkt, který v posledních letech, kriticky si to přiznejme, poněkud skomíral. Ross Brawn ve své nové funkci tedy neúnavně hledá cestičky, jak udělat královnu motorsportu pro diváky ještě více atraktivní.
Týmy Formule 1 si pečlivě chrání svá tajemství, aby si zachovaly před svými soupeři určité výhody. Právě tohle by Ross Brawn chtěl od základu změnit. Pokud by byly některé údaje odtajněny, nebo lépe řečeno staly se veřejnými, mohlo by to podle jeho názoru zvýšit konkurenceschopnost a posunout kupředu více týmů. Jako vzor navrhl dvaašedesátiletý Brit sérii NASCAR s jejím systémem veřejných prohlídek.
Během závodů NASCAR musejí vozy před kvalifikací a závodem projít technickou prohlídkou, která se odehrává na volně přístupném místě, takže ji mohou sledovat i zástupci soupeřících týmů. Také fanoušci se mohou podívat, jak taková prohlídka probíhá. Brawn navrhuje tuto variantu i pro F1 s tím, že by uvítal "změnu myšlení v určitých oblastech".
"V sérii NASCAR se můžete jít podívat na kterékoliv konkurenční auto a pořádně si ho prohlédnout. To je podle mě způsob, jak udržet odpovídající konkurenceschopnost. Nic se neskrývá, odpadají problémy. Je to filozofie, o které bychom měli přemýšlet," domnívá se Brown.
"Jedná se o politiku otevřených dveří, takže jimi může každý vstoupit a rozhlížet se. Vozy jsou zaparkované vedle sebe, stejně jako v garáži, nikdo nic neschovává. Když jsou některé díly vyjmuty, jsou umístěny tak, aby je viděli všeichni ostatní. Takže jakékoli porušení pravidel by se velice rychle projevilo," dodává viceprezident NASCAR pro technickou kontrolu Chad Little.
"Hovoříme o fantastickém příběhu, ale držíme ho v tajnosti, protože nechceme všechno ukázat. Pokud by se objevilo podobné nařízení v pravidlech, bylo by to dobré. Formule 1 by zůstala špičkovou technologií, ale je třeba ji zpřístupnit fanouškům. Myslím, že bychom ji měli přiblížit, aby se lidé mohli pořádně podívat, protože když uvidíte, co dělá soupeř, můžete to udělat také," přidává se manažer týmu Haas Günther Steiner.
Nová myšlenka má ale i své odpůrce. Při vší úctě k NASCAR, srovnávat ho s F1 je poněkud nevhodné. Padají také otázky, komu se bude chtít investovat velké peníze do vývoje, aby pak od něj všichni ostatní "opsali" to, co těžce vytvořil. "Zkuste si to představit, budete se týdny a měsíce trápit s nějakým problémem, a když ho rozlousknete a budete mít oprávněný pocit, že jste díky usilovné práci získali nějaký náskok, měli byste ho vystavit na pódium a vyzvat ostatní: »Přátelé, račte si to hezky obkreslit, abychom byli všichni vyrovnaní!« Takhle to asi nikdy fungovat nebude," praví se k debatám ohledně Brawnova nápadu.
Vzpomíná se také na rok 1979, kdy polovina startovního pole okopírovala v předchozí sezóně veleúspěšný Lotus 79, ale startovní pole se nijak zvlášť nevyrovnalo. Když byl po Grand Prix Švédska 1978 zakázán technický nápad Gordona Murraye, pro nějž se vžil termín "vysavač", jeden z pilotů Brabhamu to nakonec kvitoval s povděkem. "Nakonec to možná bylo dobře, protože celá záležitost mohla skončit tak trapným momentem, že by většina dílů »vysavač« napodobila," řekl tehdy John Watson.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.