Nové vedení F1 si dalo za cíl zatraktivnit svůj produkt, který v posledních letech, kriticky si to přiznejme, poněkud skomíral. Ross Brawn ve své nové funkci tedy neúnavně hledá cestičky, jak udělat královnu motorsportu pro diváky ještě více atraktivní.
Týmy Formule 1 si pečlivě chrání svá tajemství, aby si zachovaly před svými soupeři určité výhody. Právě tohle by Ross Brawn chtěl od základu změnit. Pokud by byly některé údaje odtajněny, nebo lépe řečeno staly se veřejnými, mohlo by to podle jeho názoru zvýšit konkurenceschopnost a posunout kupředu více týmů. Jako vzor navrhl dvaašedesátiletý Brit sérii NASCAR s jejím systémem veřejných prohlídek.
Během závodů NASCAR musejí vozy před kvalifikací a závodem projít technickou prohlídkou, která se odehrává na volně přístupném místě, takže ji mohou sledovat i zástupci soupeřících týmů. Také fanoušci se mohou podívat, jak taková prohlídka probíhá. Brawn navrhuje tuto variantu i pro F1 s tím, že by uvítal "změnu myšlení v určitých oblastech".
"V sérii NASCAR se můžete jít podívat na kterékoliv konkurenční auto a pořádně si ho prohlédnout. To je podle mě způsob, jak udržet odpovídající konkurenceschopnost. Nic se neskrývá, odpadají problémy. Je to filozofie, o které bychom měli přemýšlet," domnívá se Brown.
"Jedná se o politiku otevřených dveří, takže jimi může každý vstoupit a rozhlížet se. Vozy jsou zaparkované vedle sebe, stejně jako v garáži, nikdo nic neschovává. Když jsou některé díly vyjmuty, jsou umístěny tak, aby je viděli všeichni ostatní. Takže jakékoli porušení pravidel by se velice rychle projevilo," dodává viceprezident NASCAR pro technickou kontrolu Chad Little.
"Hovoříme o fantastickém příběhu, ale držíme ho v tajnosti, protože nechceme všechno ukázat. Pokud by se objevilo podobné nařízení v pravidlech, bylo by to dobré. Formule 1 by zůstala špičkovou technologií, ale je třeba ji zpřístupnit fanouškům. Myslím, že bychom ji měli přiblížit, aby se lidé mohli pořádně podívat, protože když uvidíte, co dělá soupeř, můžete to udělat také," přidává se manažer týmu Haas Günther Steiner.
Nová myšlenka má ale i své odpůrce. Při vší úctě k NASCAR, srovnávat ho s F1 je poněkud nevhodné. Padají také otázky, komu se bude chtít investovat velké peníze do vývoje, aby pak od něj všichni ostatní "opsali" to, co těžce vytvořil. "Zkuste si to představit, budete se týdny a měsíce trápit s nějakým problémem, a když ho rozlousknete a budete mít oprávněný pocit, že jste díky usilovné práci získali nějaký náskok, měli byste ho vystavit na pódium a vyzvat ostatní: »Přátelé, račte si to hezky obkreslit, abychom byli všichni vyrovnaní!« Takhle to asi nikdy fungovat nebude," praví se k debatám ohledně Brawnova nápadu.
Vzpomíná se také na rok 1979, kdy polovina startovního pole okopírovala v předchozí sezóně veleúspěšný Lotus 79, ale startovní pole se nijak zvlášť nevyrovnalo. Když byl po Grand Prix Švédska 1978 zakázán technický nápad Gordona Murraye, pro nějž se vžil termín "vysavač", jeden z pilotů Brabhamu to nakonec kvitoval s povděkem. "Nakonec to možná bylo dobře, protože celá záležitost mohla skončit tak trapným momentem, že by většina dílů »vysavač« napodobila," řekl tehdy John Watson.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.