Nové vedení F1 si dalo za cíl zatraktivnit svůj produkt, který v posledních letech, kriticky si to přiznejme, poněkud skomíral. Ross Brawn ve své nové funkci tedy neúnavně hledá cestičky, jak udělat královnu motorsportu pro diváky ještě více atraktivní.
Týmy Formule 1 si pečlivě chrání svá tajemství, aby si zachovaly před svými soupeři určité výhody. Právě tohle by Ross Brawn chtěl od základu změnit. Pokud by byly některé údaje odtajněny, nebo lépe řečeno staly se veřejnými, mohlo by to podle jeho názoru zvýšit konkurenceschopnost a posunout kupředu více týmů. Jako vzor navrhl dvaašedesátiletý Brit sérii NASCAR s jejím systémem veřejných prohlídek.
Během závodů NASCAR musejí vozy před kvalifikací a závodem projít technickou prohlídkou, která se odehrává na volně přístupném místě, takže ji mohou sledovat i zástupci soupeřících týmů. Také fanoušci se mohou podívat, jak taková prohlídka probíhá. Brawn navrhuje tuto variantu i pro F1 s tím, že by uvítal "změnu myšlení v určitých oblastech".
"V sérii NASCAR se můžete jít podívat na kterékoliv konkurenční auto a pořádně si ho prohlédnout. To je podle mě způsob, jak udržet odpovídající konkurenceschopnost. Nic se neskrývá, odpadají problémy. Je to filozofie, o které bychom měli přemýšlet," domnívá se Brown.
"Jedná se o politiku otevřených dveří, takže jimi může každý vstoupit a rozhlížet se. Vozy jsou zaparkované vedle sebe, stejně jako v garáži, nikdo nic neschovává. Když jsou některé díly vyjmuty, jsou umístěny tak, aby je viděli všeichni ostatní. Takže jakékoli porušení pravidel by se velice rychle projevilo," dodává viceprezident NASCAR pro technickou kontrolu Chad Little.
"Hovoříme o fantastickém příběhu, ale držíme ho v tajnosti, protože nechceme všechno ukázat. Pokud by se objevilo podobné nařízení v pravidlech, bylo by to dobré. Formule 1 by zůstala špičkovou technologií, ale je třeba ji zpřístupnit fanouškům. Myslím, že bychom ji měli přiblížit, aby se lidé mohli pořádně podívat, protože když uvidíte, co dělá soupeř, můžete to udělat také," přidává se manažer týmu Haas Günther Steiner.
Nová myšlenka má ale i své odpůrce. Při vší úctě k NASCAR, srovnávat ho s F1 je poněkud nevhodné. Padají také otázky, komu se bude chtít investovat velké peníze do vývoje, aby pak od něj všichni ostatní "opsali" to, co těžce vytvořil. "Zkuste si to představit, budete se týdny a měsíce trápit s nějakým problémem, a když ho rozlousknete a budete mít oprávněný pocit, že jste díky usilovné práci získali nějaký náskok, měli byste ho vystavit na pódium a vyzvat ostatní: »Přátelé, račte si to hezky obkreslit, abychom byli všichni vyrovnaní!« Takhle to asi nikdy fungovat nebude," praví se k debatám ohledně Brawnova nápadu.
Vzpomíná se také na rok 1979, kdy polovina startovního pole okopírovala v předchozí sezóně veleúspěšný Lotus 79, ale startovní pole se nijak zvlášť nevyrovnalo. Když byl po Grand Prix Švédska 1978 zakázán technický nápad Gordona Murraye, pro nějž se vžil termín "vysavač", jeden z pilotů Brabhamu to nakonec kvitoval s povděkem. "Nakonec to možná bylo dobře, protože celá záležitost mohla skončit tak trapným momentem, že by většina dílů »vysavač« napodobila," řekl tehdy John Watson.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.