Nové vedení F1 si dalo za cíl zatraktivnit svůj produkt, který v posledních letech, kriticky si to přiznejme, poněkud skomíral. Ross Brawn ve své nové funkci tedy neúnavně hledá cestičky, jak udělat královnu motorsportu pro diváky ještě více atraktivní.
Týmy Formule 1 si pečlivě chrání svá tajemství, aby si zachovaly před svými soupeři určité výhody. Právě tohle by Ross Brawn chtěl od základu změnit. Pokud by byly některé údaje odtajněny, nebo lépe řečeno staly se veřejnými, mohlo by to podle jeho názoru zvýšit konkurenceschopnost a posunout kupředu více týmů. Jako vzor navrhl dvaašedesátiletý Brit sérii NASCAR s jejím systémem veřejných prohlídek.
Během závodů NASCAR musejí vozy před kvalifikací a závodem projít technickou prohlídkou, která se odehrává na volně přístupném místě, takže ji mohou sledovat i zástupci soupeřících týmů. Také fanoušci se mohou podívat, jak taková prohlídka probíhá. Brawn navrhuje tuto variantu i pro F1 s tím, že by uvítal "změnu myšlení v určitých oblastech".
"V sérii NASCAR se můžete jít podívat na kterékoliv konkurenční auto a pořádně si ho prohlédnout. To je podle mě způsob, jak udržet odpovídající konkurenceschopnost. Nic se neskrývá, odpadají problémy. Je to filozofie, o které bychom měli přemýšlet," domnívá se Brown.
"Jedná se o politiku otevřených dveří, takže jimi může každý vstoupit a rozhlížet se. Vozy jsou zaparkované vedle sebe, stejně jako v garáži, nikdo nic neschovává. Když jsou některé díly vyjmuty, jsou umístěny tak, aby je viděli všeichni ostatní. Takže jakékoli porušení pravidel by se velice rychle projevilo," dodává viceprezident NASCAR pro technickou kontrolu Chad Little.
"Hovoříme o fantastickém příběhu, ale držíme ho v tajnosti, protože nechceme všechno ukázat. Pokud by se objevilo podobné nařízení v pravidlech, bylo by to dobré. Formule 1 by zůstala špičkovou technologií, ale je třeba ji zpřístupnit fanouškům. Myslím, že bychom ji měli přiblížit, aby se lidé mohli pořádně podívat, protože když uvidíte, co dělá soupeř, můžete to udělat také," přidává se manažer týmu Haas Günther Steiner.
Nová myšlenka má ale i své odpůrce. Při vší úctě k NASCAR, srovnávat ho s F1 je poněkud nevhodné. Padají také otázky, komu se bude chtít investovat velké peníze do vývoje, aby pak od něj všichni ostatní "opsali" to, co těžce vytvořil. "Zkuste si to představit, budete se týdny a měsíce trápit s nějakým problémem, a když ho rozlousknete a budete mít oprávněný pocit, že jste díky usilovné práci získali nějaký náskok, měli byste ho vystavit na pódium a vyzvat ostatní: »Přátelé, račte si to hezky obkreslit, abychom byli všichni vyrovnaní!« Takhle to asi nikdy fungovat nebude," praví se k debatám ohledně Brawnova nápadu.
Vzpomíná se také na rok 1979, kdy polovina startovního pole okopírovala v předchozí sezóně veleúspěšný Lotus 79, ale startovní pole se nijak zvlášť nevyrovnalo. Když byl po Grand Prix Švédska 1978 zakázán technický nápad Gordona Murraye, pro nějž se vžil termín "vysavač", jeden z pilotů Brabhamu to nakonec kvitoval s povděkem. "Nakonec to možná bylo dobře, protože celá záležitost mohla skončit tak trapným momentem, že by většina dílů »vysavač« napodobila," řekl tehdy John Watson.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.