Zisk dvanácti bodů, čímž McLaren vyrovnal maximum z loňské Grand Prix Maďarska, umožnil týmu hodnotit závod v Monte Carlu jako úspěšný. Proto si chce zachovat bojovnou a optimistickou náladu i do Kanady, což dokládají výpovědi zúčastněných osob.
Kanada je skvělý okruh - velmi náročný a vyžaduje za všech okolností absolutní soustředění. Střídají se na něm velmi pomalé zatáčky s extrémně rychlými, což klade velké nároky na brzdy a pohonné jednotky. Z hlediska vozů obecně jde o poměrně těžký okruh, takže se v první řadě musíme zaměřit na spolehlivost a ujistit se, že nám nehrozí žádné poruchy nebo technické problémy, které by mohly ohrozit naši výkonnost.
Monako pro nás znamenalo pozitivní výsledek, umístění oběma vozy na bodech a schopnost se udržet v balíku soupeřů ve středu startovního pole je velmi uspokojivé, ale vím, že nás čeká ještě hodně práce. Do jisté míry lze vypozorovat určitý postup, ale pokud máme bojovat vpředu, pořád potřebujeme zvyšovat tlak a neustále pracovat na dalším vývoji. Montreal bude zcela jiná výzva než Monako, takže doufám, že budeme schopni se brzy přizpůsobit požadavkům tohoto okruhu a udržíme si nynější standard, každopádně to bude složitý a nepředvídatelný víkend.
Rád se do Severní Ameriky a Kanady vracím, i když závod vlastně spadá do "evropské" série. Atmosféra je tu spíše evropská - lidé jsou přátelští, jídlo je skvělé - to je ta směs odlišných kultur.
Na čele startovního roštu se rodí opravdu silná konkurence, protože týmy jsou stále lepší a jejich rozvoj pokračuje. Ve středu pole je to skutečně těsné a zdá se, že pokaždé jiný tým má výhodu na určitém okruhu, takže to bude tvrdý boj s našimi nejbližšími soupeři, jak v kvalifikaci, tak v samotném závodě. Týmy potřebují tvrdě pracovat na nastavení vozů, aby splňovaly požadavky pro daný okruh. V průběhu Grand Prix se může hodně stát, takže uvidíme, jak to všechno zvládneme.
Jenson Button:Přestože se jedná o jeden z nejrychlejších okruhů v kalendáři a velmi náročný na výkon, jedna ze silných stránek našeho šasi je stabilita při prudkém brzdění, takže bychom tu neměli mít potíže a nebudeme se obávat, že skončíme vzadu. Náš vývoj co se týče rychlosti je poměrně strmý, odvedli jsme velký kus práce, ale musíme zlepšovat celý výkonnostní balíček. Takže jsem opravdu zvědavý, co v Kanadě předvedeme s ohledem na fakt, že jde ve srovnání s Monakem o rozdílnou charakteristiku okruhu.
Není žádným tajemstvím, že tento okruh opravdu miluju, byl dějištěm jednoho z nejlepších vítězství v roce 2011 - to ho vyneslo mezi mé nejoblíbenější. Je to skutečná závodní trať: náročná pro vozy, vyčerpávající pro piloty a obvykle se tu odehrává velký počet předjížděcích manévrů, a to bez ohledu na počasí. Projet poslední zatáčkou kolem Zdi šampionů bez úhony lze vždy brát jako úspěch - doufejme, že se nám to v neděli sedmdesátkrát povede.
Kanada je v kalendáři F1 považována za klasiku. Je to fantastické město a rád se tam každý rok vracím. Všichni jsou neuvěřitelně vstřícní a žije to tam jako na žádném jiném místě - Montreal má rozhodně jedinečnou atmosféru. Závod sám o sobě je vždy velmi nepředvídatelný - meteorologické podmínky, vysoké bariéry, úzká trať, kluzký povrch - to opravdu oddělí skutečné muže od chlapců.
Ačkoliv pro mě Monako představuje adoptivní domov, závodní víkend tu je vždy strhující, takže do Kanady mířím se zcela jiným pocitem, těším se na uvolněnou atmosféru. V Monaku se nám po stránce spolehlivosti dařilo, jak mě, tak Fernandovi, podařilo se mi zvládnout některé šílené podmínky, takže předpokládám, že nám počasí připraví nějaké překvapení a my budeme pokračovat ve správně nastoupené cestě.
Eric Boullier, závodní ředitelMonako pro nás bylo ranečkem smíšených pocitů. Pro tým bylo velkou vzpruhou umístění obou vozů na bodech a do jisté míry odměnou za veškerou odvedenou práci, která probíhá ve Wokingu, Milton Keynes a Sakuře. Není ale také žádným tajemstvím, že dokud nebudeme na samé špici závodního pole, nemůžeme být spokojeni. V klikatých, úzkých, nebezpečných a pomalých uličkách Monaka jsme čekali lepší výsledek, ale přesto jsme získali mnoho poznatků o vozech a s ohledem na nesmírně obtížné podmínky v den závodu nemůžeme příliš želet toho, co naši dva mistři světa dokázali.
Teď už naše pozornost směřuje k Montrealu, kde McLareny už třináctkrát vyhrály a některé závody byly hodně památné. Kanada je stejně jako Monako klenotem a právem se nazývá okruhem, na jehož superpovrchu se odehrávají superzávody. Tady ale podobnost končí, protože požadavky Montrealu představují jedinečný soubor výzev pro naše inženýry, mechaniky a v neposlední řadě i piloty.
Tento okruh, náročný na výkon, by papírově neměl patřit mezi ty, které jsou pro naše vozy silné, ale rychlostí vývoje usilujeme nadále o dynamiku, prezentovanou v posledních závodech a chceme získat další cenné body. Nebude to snadné a klíčová bude v první řadě spolehlivost. Chceme našim nadšeným Quebecios fanouškům opět poskytnout na Circuit Gillese Villeneuva maximální uspokojení a těšíme se na jejich podporu.
Jusuke Hasegawa, sportovní ředitel Hondy:Kanadská Grand Prix je vždy vzrušující, má skvělou atmosféru a nadšené fanoušky, závodění tu je nepředvídatelné. Honda byla vždy velkým příznivcem tohoto závodu, takže jsem se tu vždy cítili jako doma. Svěží modrozelená voda kolem celého ostrova je překrásná, ale trať sama o sobě je nemilosrdná od první do poslední zatáčky, drsný povrch a dlouhé rovinky.
Od Monaka se pochopitelně zásadně liší, takže to pro náš tým bude hodně náročný víkend, ale budeme se soustředit na to, co můžeme udělat, abychom to zvládli co nejlépe a se ctí.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.