Na první vystoupení týmu Haas se těšil velký zástup fanoušků F1, ostatně jako vždy, když se objeví něco nového. Americký tým ale své první vystoupení nehodnotí nijak světoborně, pořád má co dohánět.
Páteční tréninky na trati v Melbourne poznamenaly střídavé povětrnostní podmínky, jejichž výsledkem bylo minimum možností předvést něco smysluplného na trati. Mezi těmi, kdo si mohl stěžovat na nepřízeň počasí, byli zástupci amerického týmu Haas, což také manažer týmu Günther Steiner udělal.
"Dnes to byl ten případ, kdy jste rádi, že vyjedete s oběma vozy na trať s vědomím, že jste na nich dlouho pracovali, ale pak kvůli klimatickým podmínkám na konci představení nejste spokojeni - protože jste toho neudělali dost. Nemáme dostatek dat, dostatečně jsme netestovali. Stále se domnívám, že nejsme připraveni tak, jak bychom měli být. Nemůžeme se vymlouvat na počasí, vinu je třeba hledat u nás. Dnes nám počasí nepomohlo, opravdu to nechci uvádět jako důvod, protože to zní jako výmluva. Ale skutečně nám nijak nevyšlo vstříc," popisuje situaci Steiner.
"Pokud se pokoušíte porozumět vozu a pokaždé, když vyjedete na trať se podmínky změní, jsou pak takové poznatky k něčemu? Jsou reálné? Máme jim věřit nebo ne? Protože naši piloti pokaždé říkají něco jiného. Je to autem nebo počasím? Opravdu to je nekonzistentní záležitost. Potácíme se mezi větrem a deštěm, horší to nemůže být. Doufám, že zítřek bude příznivější," vyhlíží sobotní jízdy Steiner.
Prioriotou je minimalizovat rizikaProtože tým má relativně málo náhradních dílů, Steiner připustil, že důraz při pátečních jízdách byl kladen na omezení rizik, a to i v případě, že by to bylo na úkor sběru důležitých dat.
"Nemůžeme si v této situaci dovolit dvě nehody se stejným vozem. Máme alespoň jeden náhradní komponent ke každé části, k většině i dva - takže u každého vozu jednu kompletní sadu, ale do přílišného rizika nemůžeme jít. Kdybychom naše vozy poškodili dnes nebo zítra... to poslední, co chceme je vynechat závod. Proto by bylo hloupé v těchto podmínkách riskovat. Na to se také zaměřil dnešní výkon," líčí týmovou strategii Steiner.
Ačkoliv je v Austrálii na sobotu předpověď mnohem lepší, manažer týmu připouští, že nastavený přístup měnit nehodlá. "Možnost, že bychom se na poslední chvíli něco přiučili, je mizivá, proto není důvod k riziku. Budeme se snažit, abychom se ujistili, že vůz je připraven pro kvalifikaci, a hotovo. Když ho poškodíme, můžeme na účast v Q1 zapomenout. A pokud budou povětrnostní podmínky stejné jako dnes, budeme riskovat ještě méně."
Účast v Q2 není utopiíNavzdory zmíněným nedostatkům si Steiner nemyslí, že by tým nepostoupil do prostřední části kvalifikace, zvláště proto, že poprvé bude moci nasadit směsi, na něž se dnes nedostalo.
"Půjdeme tvrdě za postupem do Q2, nepochybně. S novým formátem kvalifikace máme větší šanci. Nemusíme chybovat jen my, může to postihnout i někoho jiného, což by nám hrálo do karet," vyhlíží možný úspěch Steiner.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.