Na první vystoupení týmu Haas se těšil velký zástup fanoušků F1, ostatně jako vždy, když se objeví něco nového. Americký tým ale své první vystoupení nehodnotí nijak světoborně, pořád má co dohánět.
Páteční tréninky na trati v Melbourne poznamenaly střídavé povětrnostní podmínky, jejichž výsledkem bylo minimum možností předvést něco smysluplného na trati. Mezi těmi, kdo si mohl stěžovat na nepřízeň počasí, byli zástupci amerického týmu Haas, což také manažer týmu Günther Steiner udělal.
"Dnes to byl ten případ, kdy jste rádi, že vyjedete s oběma vozy na trať s vědomím, že jste na nich dlouho pracovali, ale pak kvůli klimatickým podmínkám na konci představení nejste spokojeni - protože jste toho neudělali dost. Nemáme dostatek dat, dostatečně jsme netestovali. Stále se domnívám, že nejsme připraveni tak, jak bychom měli být. Nemůžeme se vymlouvat na počasí, vinu je třeba hledat u nás. Dnes nám počasí nepomohlo, opravdu to nechci uvádět jako důvod, protože to zní jako výmluva. Ale skutečně nám nijak nevyšlo vstříc," popisuje situaci Steiner.
"Pokud se pokoušíte porozumět vozu a pokaždé, když vyjedete na trať se podmínky změní, jsou pak takové poznatky k něčemu? Jsou reálné? Máme jim věřit nebo ne? Protože naši piloti pokaždé říkají něco jiného. Je to autem nebo počasím? Opravdu to je nekonzistentní záležitost. Potácíme se mezi větrem a deštěm, horší to nemůže být. Doufám, že zítřek bude příznivější," vyhlíží sobotní jízdy Steiner.
Prioriotou je minimalizovat rizikaProtože tým má relativně málo náhradních dílů, Steiner připustil, že důraz při pátečních jízdách byl kladen na omezení rizik, a to i v případě, že by to bylo na úkor sběru důležitých dat.
"Nemůžeme si v této situaci dovolit dvě nehody se stejným vozem. Máme alespoň jeden náhradní komponent ke každé části, k většině i dva - takže u každého vozu jednu kompletní sadu, ale do přílišného rizika nemůžeme jít. Kdybychom naše vozy poškodili dnes nebo zítra... to poslední, co chceme je vynechat závod. Proto by bylo hloupé v těchto podmínkách riskovat. Na to se také zaměřil dnešní výkon," líčí týmovou strategii Steiner.
Ačkoliv je v Austrálii na sobotu předpověď mnohem lepší, manažer týmu připouští, že nastavený přístup měnit nehodlá. "Možnost, že bychom se na poslední chvíli něco přiučili, je mizivá, proto není důvod k riziku. Budeme se snažit, abychom se ujistili, že vůz je připraven pro kvalifikaci, a hotovo. Když ho poškodíme, můžeme na účast v Q1 zapomenout. A pokud budou povětrnostní podmínky stejné jako dnes, budeme riskovat ještě méně."
Účast v Q2 není utopiíNavzdory zmíněným nedostatkům si Steiner nemyslí, že by tým nepostoupil do prostřední části kvalifikace, zvláště proto, že poprvé bude moci nasadit směsi, na něž se dnes nedostalo.
"Půjdeme tvrdě za postupem do Q2, nepochybně. S novým formátem kvalifikace máme větší šanci. Nemusíme chybovat jen my, může to postihnout i někoho jiného, což by nám hrálo do karet," vyhlíží možný úspěch Steiner.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.