Potíže ve Formuli 1 se plíživě rozšiřují. Nejenom mezi některými týmy, které mají problémy s tím utáhnout svůj provoz, ale také v oblasti pořadatelské. Potíže už přiznali organizátoři Grand Prix USA, teď se k nim řadí jejich kolegové na severoamerickém kontinentu.
Podle kanadského deníku La Presse Quebec se pořadatelé Grand Prix na montrealském okruhu Gillese Villeneuva dostali do platebních potíží vůči dodavatelům. François Dumontier, prezident a jediný akcionář promotérské skupiny Octane Racing Group to otevřeně přiznal: "Je to pravda. Potvrzuji to."
Dumontier převzal pořádání kanadské Grand Prix v roce 2009, loni se rozběhl nový, desetiletý kontrakt. La Presse Quebec nyní uvedl, že půl roku po letošním závodě ještě Octane Racing Group dluží až šestimístné částy některým z klídových dodavatelů. "I přes nárůst cen vstupenek a cen pro firmy to byl velice těžký rok. Ale není to nic neobvyklého a ani se tak nestalo poprvé. Jde o subjekty a lidi, s nimiž spolupracujeme už dlouhou dobu. Mohu říci, že 89 % inkriminovaných podílníků má nadále zájem s námi pokračovat. Mohu říci, že situace našeho závodu není katastrofální, určitě nemáme takové starosti jako před dvěma nebo třemi lety."
Nicméně La Presse Quebec podotýká, že dokud byl promotérem Normand Legault, dodavatelé byli vždy vyplaceni včas. "Jsou to dva rozdílné světy. Jsem takový podnikatel v duchu "malého rodinného podniku", který se chopil v roce 2009 šance. Bohužel nemám štěstí. Jako každý soukromý subjekt mám radost, když se věci daří. Pokud je to horší, je třeba najít s partnery a dodavateli odpovídající komunikaci," tvrdí Dumontier.
Na přetřes si vzal i současné finanční podmínky smluvního vztahu s FOM Bernie Ecclestonea. Dumontier tvrdí, že nejsou ideálně nastaveny. "Strukturálně je evidentní, že nejde o optimální smlouvu. Pan Ecclestone je zkrátka dobrý prostředník."
Podle Dumontiera by vše vyřešilo, kdyby kanadská Grand Prix měla titulárního sponzora. V tomto směru je prý situace nadějná a pokud vše dobře dopadne, mohl by se objevit ještě před koncem roku. "Musím apelovat na trpělivost. Doufám, že snaha přinese své ovoce ještě v průběhu vánočních svátku. Pro potenciální patnery jsou dveře Octane Racing Group otevřeny dokořán."
Dumontier rovněž poukazuje na příkladu Grand Prix USA, jak složitá je nyní situace pro závody na severoamerickém kontinentu. "Pokud i Grand Prix USA, která má mnohem více finančních prostředků než my, může potenciálně o závod F1 přijít, protože není ziskový, jenom to dokazuje, že můj přístup "riskujícího nezkušeného investora" nemůže dále fungovat." Nicméně Dumontier vkládá jisté naděje i do talentovaného mladíka Lance Strolla a zejména pak jeho otce miliardáře Lawrence Strolla, kteří by v případě Lanceova prosazení do závodního pole mohli Grand Prix Kanady výrazně pomoci. Přitomnost domácího pilota je pro diváky vždy zajímavým tahákem. "Když jezdil Jacques Villeneuve jr., tak to pro kanadskou Grand Prix byly vždy dobré roky," uzavírá Dumontier.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.