Potíže ve Formuli 1 se plíživě rozšiřují. Nejenom mezi některými týmy, které mají problémy s tím utáhnout svůj provoz, ale také v oblasti pořadatelské. Potíže už přiznali organizátoři Grand Prix USA, teď se k nim řadí jejich kolegové na severoamerickém kontinentu.
Podle kanadského deníku La Presse Quebec se pořadatelé Grand Prix na montrealském okruhu Gillese Villeneuva dostali do platebních potíží vůči dodavatelům. François Dumontier, prezident a jediný akcionář promotérské skupiny Octane Racing Group to otevřeně přiznal: "Je to pravda. Potvrzuji to."
Dumontier převzal pořádání kanadské Grand Prix v roce 2009, loni se rozběhl nový, desetiletý kontrakt. La Presse Quebec nyní uvedl, že půl roku po letošním závodě ještě Octane Racing Group dluží až šestimístné částy některým z klídových dodavatelů. "I přes nárůst cen vstupenek a cen pro firmy to byl velice těžký rok. Ale není to nic neobvyklého a ani se tak nestalo poprvé. Jde o subjekty a lidi, s nimiž spolupracujeme už dlouhou dobu. Mohu říci, že 89 % inkriminovaných podílníků má nadále zájem s námi pokračovat. Mohu říci, že situace našeho závodu není katastrofální, určitě nemáme takové starosti jako před dvěma nebo třemi lety."
Nicméně La Presse Quebec podotýká, že dokud byl promotérem Normand Legault, dodavatelé byli vždy vyplaceni včas. "Jsou to dva rozdílné světy. Jsem takový podnikatel v duchu "malého rodinného podniku", který se chopil v roce 2009 šance. Bohužel nemám štěstí. Jako každý soukromý subjekt mám radost, když se věci daří. Pokud je to horší, je třeba najít s partnery a dodavateli odpovídající komunikaci," tvrdí Dumontier.
Na přetřes si vzal i současné finanční podmínky smluvního vztahu s FOM Bernie Ecclestonea. Dumontier tvrdí, že nejsou ideálně nastaveny. "Strukturálně je evidentní, že nejde o optimální smlouvu. Pan Ecclestone je zkrátka dobrý prostředník."
Podle Dumontiera by vše vyřešilo, kdyby kanadská Grand Prix měla titulárního sponzora. V tomto směru je prý situace nadějná a pokud vše dobře dopadne, mohl by se objevit ještě před koncem roku. "Musím apelovat na trpělivost. Doufám, že snaha přinese své ovoce ještě v průběhu vánočních svátku. Pro potenciální patnery jsou dveře Octane Racing Group otevřeny dokořán."
Dumontier rovněž poukazuje na příkladu Grand Prix USA, jak složitá je nyní situace pro závody na severoamerickém kontinentu. "Pokud i Grand Prix USA, která má mnohem více finančních prostředků než my, může potenciálně o závod F1 přijít, protože není ziskový, jenom to dokazuje, že můj přístup "riskujícího nezkušeného investora" nemůže dále fungovat." Nicméně Dumontier vkládá jisté naděje i do talentovaného mladíka Lance Strolla a zejména pak jeho otce miliardáře Lawrence Strolla, kteří by v případě Lanceova prosazení do závodního pole mohli Grand Prix Kanady výrazně pomoci. Přitomnost domácího pilota je pro diváky vždy zajímavým tahákem. "Když jezdil Jacques Villeneuve jr., tak to pro kanadskou Grand Prix byly vždy dobré roky," uzavírá Dumontier.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.