Potíže ve Formuli 1 se plíživě rozšiřují. Nejenom mezi některými týmy, které mají problémy s tím utáhnout svůj provoz, ale také v oblasti pořadatelské. Potíže už přiznali organizátoři Grand Prix USA, teď se k nim řadí jejich kolegové na severoamerickém kontinentu.
Podle kanadského deníku La Presse Quebec se pořadatelé Grand Prix na montrealském okruhu Gillese Villeneuva dostali do platebních potíží vůči dodavatelům. François Dumontier, prezident a jediný akcionář promotérské skupiny Octane Racing Group to otevřeně přiznal: "Je to pravda. Potvrzuji to."
Dumontier převzal pořádání kanadské Grand Prix v roce 2009, loni se rozběhl nový, desetiletý kontrakt. La Presse Quebec nyní uvedl, že půl roku po letošním závodě ještě Octane Racing Group dluží až šestimístné částy některým z klídových dodavatelů. "I přes nárůst cen vstupenek a cen pro firmy to byl velice těžký rok. Ale není to nic neobvyklého a ani se tak nestalo poprvé. Jde o subjekty a lidi, s nimiž spolupracujeme už dlouhou dobu. Mohu říci, že 89 % inkriminovaných podílníků má nadále zájem s námi pokračovat. Mohu říci, že situace našeho závodu není katastrofální, určitě nemáme takové starosti jako před dvěma nebo třemi lety."
Nicméně La Presse Quebec podotýká, že dokud byl promotérem Normand Legault, dodavatelé byli vždy vyplaceni včas. "Jsou to dva rozdílné světy. Jsem takový podnikatel v duchu "malého rodinného podniku", který se chopil v roce 2009 šance. Bohužel nemám štěstí. Jako každý soukromý subjekt mám radost, když se věci daří. Pokud je to horší, je třeba najít s partnery a dodavateli odpovídající komunikaci," tvrdí Dumontier.
Na přetřes si vzal i současné finanční podmínky smluvního vztahu s FOM Bernie Ecclestonea. Dumontier tvrdí, že nejsou ideálně nastaveny. "Strukturálně je evidentní, že nejde o optimální smlouvu. Pan Ecclestone je zkrátka dobrý prostředník."
Podle Dumontiera by vše vyřešilo, kdyby kanadská Grand Prix měla titulárního sponzora. V tomto směru je prý situace nadějná a pokud vše dobře dopadne, mohl by se objevit ještě před koncem roku. "Musím apelovat na trpělivost. Doufám, že snaha přinese své ovoce ještě v průběhu vánočních svátku. Pro potenciální patnery jsou dveře Octane Racing Group otevřeny dokořán."
Dumontier rovněž poukazuje na příkladu Grand Prix USA, jak složitá je nyní situace pro závody na severoamerickém kontinentu. "Pokud i Grand Prix USA, která má mnohem více finančních prostředků než my, může potenciálně o závod F1 přijít, protože není ziskový, jenom to dokazuje, že můj přístup "riskujícího nezkušeného investora" nemůže dále fungovat." Nicméně Dumontier vkládá jisté naděje i do talentovaného mladíka Lance Strolla a zejména pak jeho otce miliardáře Lawrence Strolla, kteří by v případě Lanceova prosazení do závodního pole mohli Grand Prix Kanady výrazně pomoci. Přitomnost domácího pilota je pro diváky vždy zajímavým tahákem. "Když jezdil Jacques Villeneuve jr., tak to pro kanadskou Grand Prix byly vždy dobré roky," uzavírá Dumontier.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.