McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
McLaren utrpěl citelnou ránu po závodě v Las Vegas, když oba jeho vozy byly diskvalifikovány kvůli porušení technických pravidel. Lando Norris a Oscar Piastri přišli o své druhé a čtvrté místo, protože jejich monoposty nesplnily minimální požadovanou tloušťku zadního skid blocku. FIA potvrdila, že tým porušil článek 3.5.9 e) technických regulí Formule 1 pro rok 2025.
„Tloušťka plátku musí být 10 mm ± 0,2 mm a rovnoměrná, když je nový. Minimálně 9 mm je akceptovatelné kvůli opotřebení,“ uvádí se v předpisech. Kontrola probíhá u vyznačených otvorů na spodní části vozu. McLaren se tak musí smířit s tím, že všechny body z Las Vegas jsou ztraceny, a oba jezdci se propadají v průběžném pořadí šampionátu.
Diskvalifikace otevřela cestu k posunu George Russella a Kimiho Antonelliho na druhé a třetí místo, za vítězným Maxem Verstappenem. „Je to pro nás šance, kterou musíme využít,“ komentoval Verstappen svou šestou letošní výhru. Nizozemský závodník se nyní dostal na druhou pozici v tabulce pouhých 24 bodů za vedoucím Norrisem a sdílí ji s Piastrim, což výrazně posiluje jeho naděje na pátý titul v řadě.
Piastri, který většinu roku vedl šampionát a na konci srpna dokonce vedl o 34 bodů, nyní má na kontě šest závodů bez pódiového umístění. „Byl to těžký závod, ztráta bodů je bolestivá, ale musíme pokračovat dál,“ přiznal Piastri po diskvalifikaci.
Letošní sezóna už nabídla několik diskvalifikací. V Šanghaji přišli Leclerc a Gasly o páté a jedenácté místo kvůli podváze vozu, Hamilton ztratil šesté místo kvůli nadměrnému opotřebení zadního skid blocku a Hulkenberg přišel v Bahrajnu o třináctou příčku. Žádný z těchto případů ale neohrozil pódiové umístění, jako se stalo Norrisovi v Las Vegas. Naposledy se podobná situace stala při Grand Prix Belgie 2024.
Diskvalifikace v Las Vegas dramaticky mění situaci v boji o titul a připomíná, jak rozhodující mohou být i ty nejmenší technické detaily. McLaren se musí rychle oklepat, zatímco Verstappen má šanci pokračovat ve sbírání bodů a udržovat tlak na své soupeře během závěrečných dvou závodů sezony v Kataru a Abu Dhabi.
1. Max Verstappen
2. George Russell
3. Andrea Kimi Antonelli
4. Charles Leclerc
5. Carlos Sainz
6. Isack Hadjar
7. Nico Hulkenberg
8. Lewis Hamilton
9. Esteban Ocon
10. Oliver Bearman
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.