Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lewis Hamilton odstartuje do Velké ceny Las Vegas před jedním z nejnáročnějších závodů letošní sezony. Britský pilot Ferrari skončil v mokré kvalifikaci až na 20. místě, což je pro sedminásobného mistra světa zklamáním. Na okruhu, kde je přilnavost klíčová a každá chyba se tvrdě trestá, to znamená velmi složitou startovní pozici.
Proměnlivé podmínky během kvalifikace Hamiltonovi výrazně zkomplikovaly situaci. Slabá viditelnost a nedostatek přilnavosti mu nedovolily najít rytmus. Přitom po třetím tréninku měl pocit, že je mezi nejrychlejšími a že Ferrari našlo správné nastavení. Závěrečná část sobotní kvalifikace však jeho naděje zhatila.
Hamilton neskrýval zklamání. „Samozřejmě, je to hrozné. Není to dobrý pocit. Ale jediné, co mohu udělat, je nechat to být,“ řekl po kvalifikaci. Přiznal, že i přes perfektní přípravu se výsledku nedočkal a start z poslední pozice ho zasáhl tvrdě. Jeho slova ukazují, jak náročný je letošní rok pro Ferrari.
Brit ale zůstává odhodlaný. „Zítra se pokusím vrátit zpátky do hry. Udělal jsem vše, co jsem mohl, pokud jde o přípravu i absolvování všech tréninků. Dnes jsem se v P3 cítil skvěle,“ dodal. Rychlost, kterou předvedl v tréninku, mu dodala sebevědomí, což však nedokázal proměnit v čisté kolo během kvalifikace.
Komplikace při závěrečném pokusu ještě zvýšily jeho frustraci. „Na konci jsem prostě nedostal čisté kolo, ale měl jsem pocit, že jsme byli nejrychlejší. A pak vyjdete z kvalifikace jako dvacátí. Tenhle rok je rozhodně nejtěžší,“ přiznal Hamilton. Letošní sezona je podle něj nejnáročnější nejen z hlediska výkonu, ale i psychického tlaku.
Objevily se také otázky, zda měl vůbec možnost dokončit závěrečný rychlý pokus. „Měl jsem žlutou vlajku v poslední zatáčce… projel jsem cílem a bylo tam červené světlo. Ale stejně jsem neměl přilnavost, takže si nemyslím, že by to něco změnilo,“ vysvětlil. Podle něj by ani bez přerušení neměl dostatek přilnavosti, aby výrazně zlepšil čas.
Spekulace o možné chybě v komunikaci s týmem Hamilton odmítl. „Když jsem projel cílem, bylo tam červené světlo, takže z mé strany k žádnému nedorozumění nedošlo,“ upřesnil pro Sky Sports. Tím uzavřel všechny dohady o tom, zda jej tým mohl v rozhodující chvíli lépe navigovat.
Zatímco Hamilton čeká náročný závodní den, na opačném konci startovního roštu panuje spokojenost. Pole position vybojoval Lando Norris, kterého po boku doplní Max Verstappen. Třetí místo obsadil Carlos Sainz, jenž ještě může čelit přezkoumání incidentu s Lancem Strollem. Hamilton tak bude sledovat boj o čelo z velké dálky a pokusí se předvést comeback, který by mohl být jedním z nejpůsobivějších letošní sezony.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz