Kvalifikace byla nadmíru obtížná a pokud si piloti a týmy myslely, že poslední šachovnicovou vlajkou vše skončí, tak je komisaři velmi rychle vyvedli z omylu. Ke slovu se dostaly záznamy a po jejich shlédnutí padaly tresty v podobě posunu na startovním roštu.
Prvním viníkem je Carlos Sainz jr., jehož komisaři shledali vinným po incidentu v závěru Q1, kdy podle nich ovlivnil jízdu Pierra Gaslyho. Ten dokončoval své rychlé kolo, když byl podle kamerového záznamu nucen vyjet mimo trať, aby se v poslední šikaně vyhnul španělskému pilotovi týmu Ferrari. Komisaři usoudili, že Carlos Francouze zbrzdil a kvůli tomu nemohl postoupit do Q2, na rozdíl od Sainze jr., jenž nakonec v Q3 skončil osmý. Potrestání ztráty tří místo ho posunul z první desítky na 11. místo za svého kolegu Charlese Leclerca. "Pilot vozu #10 (Gasly) podotkl, že pilot vozu #55 mohl a měl jet rychleji. Telemetrie prokázala zjevný rozdíl mezi rychlostmi obou vozů. I když předjetí #55 pilotem monopostu #22 jej překvapilo, domníváme se, že na vině byl převážně pilot vozu #55 a zbytečně zbrzdil pilota ve voze #10," uvádí se ve zdůvodnění. Sainz se bránil, že jeho manévr ovlivnilo předjetí ze strany Juki Cunody: "Pilot vozu #55 uvedl, že ho překvapil manévr vozu #22 (Cunoda) v zatáčce 13, takže z toho důvodu nemohl v nájezdu do svého letmého kola dostatečně zrychlit."
Komisaři se zabývali dalším incidentem a později dospěli k názoru, že Juki Cunoda měl na svědomí ještě další hřích: "Vůz #27 (Hülkenberg) a #22 absolvovali rychlé kolo - vůz #22 byl vpředu, ale monopost #27 byl rychlejší a před zatáčkou 10 soupeře předjel. Pilot vozu #10 však v dané zatáčce soupeře vytlačil a vrátil se na trať před ním. Obviněný pilot uvedl, že podle jeho názoru jel stále rychlé kolo, ačkoliv byl v daném okamžiku o tři vteřiny pomalejší než v předchozím okruhu. Podle našeho zjištění vůz #22 zbytečně brzdil vůz #27. Poté, co do zatáčky 10 najel zeširoka, mohl vypustit toto kolo a zůstat mimo závodní stopu, tím by předešel blokování soupeře," zdůvodnili další trest v podobě ztráty tří míst komisaři.
Do třetice - domácí matador Lance Stroll a rovněž tři vteřiny penalizace: "Pilot vozu #18 (Stroll) vypověděl, že i když si byl vědom blížícího se vozu #31 (Ocon), neměl jinou možnost než zůstat na suché závodní trati, protože měkká směs pneumatik byla studená - pokud by to neudělal, havaroval by na mokré části trati. Tým ho však upozornil na blížící se vůz #31 a dle našeho názoru mohl pilot snížit rychlost na rovince mezi zatáčkami 7 a 8 a nechat vůz #31 předjet. Místo toho jej zbytečně zpomalil," vysvětlili komisaři trest pro Lance Strolla.
Krátce po zveřejnění zmíněných prohřešků se k postiženým přidal i Nico Hülkenberg. Německý veterán se podle komisařů dopustil přestupku v režimu červených vlajek - jeho případ byl velmi důkladně prošetřován: "Pilot vozu #27 právě dokončil své rychlé kolo a pokračoval dále v dojezdovém okruhu. V zatáčce 1 byla vyvěšena červená vlajka, ale vůz #27 byl v tu chvíli 1,5 vteřiny rychlejší než v předchozím kole. Sám pilot uvedl, že bylo v dalším sektoru extrémně obtížné dostat se pod časovou deltu; přiznal také, že ho zmátlo pípnutí ve sluchátkách, proto si v jedné chvíli myslel, že jede příliš pomalu. Srovnání s vozem #31 (Ocon) prokázalo, že měl po zbytek kola přibližně stejnou rychlost - tento vůz splňoval časové konstanty ve všech minisektorech. To považujeme za polehčující okolnost, nicméně nařízení je zcela jasné - a to i v případě, že by pilot nejednal nebezpečně nebo se tak choval. Došlo k porušení pravidel a proto musí následovat trest. Normální penalizace za nezpomalení v režimu červených vlajek činí ztrátu 10 pozic na startu, ovšem s ohledem na výše zmíněnou polehčující okolnost jsme zvolili mírnější sankci. Bereme na vědomí, že záměrem tohoto pravidla je zajistit, aby vůz během vyvěšení červených vlajek nepřekročilo danou rychlost; v tomto případě neexistuje žádný důkaz, že by byla nepřiměřená. Je třeba také dbát na to, aby se pilot lépe seznámil s provozními aspekty delta časů," zní vyjádření komisařů.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.