Kvalifikace byla nadmíru obtížná a pokud si piloti a týmy myslely, že poslední šachovnicovou vlajkou vše skončí, tak je komisaři velmi rychle vyvedli z omylu. Ke slovu se dostaly záznamy a po jejich shlédnutí padaly tresty v podobě posunu na startovním roštu.
Prvním viníkem je Carlos Sainz jr., jehož komisaři shledali vinným po incidentu v závěru Q1, kdy podle nich ovlivnil jízdu Pierra Gaslyho. Ten dokončoval své rychlé kolo, když byl podle kamerového záznamu nucen vyjet mimo trať, aby se v poslední šikaně vyhnul španělskému pilotovi týmu Ferrari. Komisaři usoudili, že Carlos Francouze zbrzdil a kvůli tomu nemohl postoupit do Q2, na rozdíl od Sainze jr., jenž nakonec v Q3 skončil osmý. Potrestání ztráty tří místo ho posunul z první desítky na 11. místo za svého kolegu Charlese Leclerca. "Pilot vozu #10 (Gasly) podotkl, že pilot vozu #55 mohl a měl jet rychleji. Telemetrie prokázala zjevný rozdíl mezi rychlostmi obou vozů. I když předjetí #55 pilotem monopostu #22 jej překvapilo, domníváme se, že na vině byl převážně pilot vozu #55 a zbytečně zbrzdil pilota ve voze #10," uvádí se ve zdůvodnění. Sainz se bránil, že jeho manévr ovlivnilo předjetí ze strany Juki Cunody: "Pilot vozu #55 uvedl, že ho překvapil manévr vozu #22 (Cunoda) v zatáčce 13, takže z toho důvodu nemohl v nájezdu do svého letmého kola dostatečně zrychlit."
Komisaři se zabývali dalším incidentem a později dospěli k názoru, že Juki Cunoda měl na svědomí ještě další hřích: "Vůz #27 (Hülkenberg) a #22 absolvovali rychlé kolo - vůz #22 byl vpředu, ale monopost #27 byl rychlejší a před zatáčkou 10 soupeře předjel. Pilot vozu #10 však v dané zatáčce soupeře vytlačil a vrátil se na trať před ním. Obviněný pilot uvedl, že podle jeho názoru jel stále rychlé kolo, ačkoliv byl v daném okamžiku o tři vteřiny pomalejší než v předchozím okruhu. Podle našeho zjištění vůz #22 zbytečně brzdil vůz #27. Poté, co do zatáčky 10 najel zeširoka, mohl vypustit toto kolo a zůstat mimo závodní stopu, tím by předešel blokování soupeře," zdůvodnili další trest v podobě ztráty tří míst komisaři.
Do třetice - domácí matador Lance Stroll a rovněž tři vteřiny penalizace: "Pilot vozu #18 (Stroll) vypověděl, že i když si byl vědom blížícího se vozu #31 (Ocon), neměl jinou možnost než zůstat na suché závodní trati, protože měkká směs pneumatik byla studená - pokud by to neudělal, havaroval by na mokré části trati. Tým ho však upozornil na blížící se vůz #31 a dle našeho názoru mohl pilot snížit rychlost na rovince mezi zatáčkami 7 a 8 a nechat vůz #31 předjet. Místo toho jej zbytečně zpomalil," vysvětlili komisaři trest pro Lance Strolla.
Krátce po zveřejnění zmíněných prohřešků se k postiženým přidal i Nico Hülkenberg. Německý veterán se podle komisařů dopustil přestupku v režimu červených vlajek - jeho případ byl velmi důkladně prošetřován: "Pilot vozu #27 právě dokončil své rychlé kolo a pokračoval dále v dojezdovém okruhu. V zatáčce 1 byla vyvěšena červená vlajka, ale vůz #27 byl v tu chvíli 1,5 vteřiny rychlejší než v předchozím kole. Sám pilot uvedl, že bylo v dalším sektoru extrémně obtížné dostat se pod časovou deltu; přiznal také, že ho zmátlo pípnutí ve sluchátkách, proto si v jedné chvíli myslel, že jede příliš pomalu. Srovnání s vozem #31 (Ocon) prokázalo, že měl po zbytek kola přibližně stejnou rychlost - tento vůz splňoval časové konstanty ve všech minisektorech. To považujeme za polehčující okolnost, nicméně nařízení je zcela jasné - a to i v případě, že by pilot nejednal nebezpečně nebo se tak choval. Došlo k porušení pravidel a proto musí následovat trest. Normální penalizace za nezpomalení v režimu červených vlajek činí ztrátu 10 pozic na startu, ovšem s ohledem na výše zmíněnou polehčující okolnost jsme zvolili mírnější sankci. Bereme na vědomí, že záměrem tohoto pravidla je zajistit, aby vůz během vyvěšení červených vlajek nepřekročilo danou rychlost; v tomto případě neexistuje žádný důkaz, že by byla nepřiměřená. Je třeba také dbát na to, aby se pilot lépe seznámil s provozními aspekty delta časů," zní vyjádření komisařů.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.