Šéf McLarenu má pro svůj požadavek jednoznačný důvod - je přesvědčen, že by tím závody dostaly nový rozměr a přitáhly by víc diváků. Otázkou samozřejmě zůstává, nakolik by se jeho vize sladily s názory ostatních týmů.
Když byl v roce 2021 zaveden rozpočtový strop, šlo o zjevnou motivaci alespoň částečně srovnat podmínky a umožnit i menším týmům, aby mohly konkurovat gigantům F1 a odmazaly jejich - dle mnohých nespravedlivou - výhodu při vývoji svých vozů. Šéf McLarenu Zak Brown je toho názoru, že pokud už byl učiněn tento krok, vedení F1 by mohlo a mělo v budoucnu zvážit, zda nepovolit větší počet inovací v technických pravidlech. Podle jeho názoru není bezpodmínečně nutné, aby nadále panovala taková přísnost.
"Myslím, po stránce technické tu jsou velmi zásadní regulace, přitom máme zavedené finanční limity. Pokud existuje rozpočtový strop, volil bych zcela opačný směr postupu. A sice: dělejte si, co pro sebe uznáte za vhodné: chcete mít auto se šesti koly? Udělejte si ho. Ale nesmíte přesáhnout uvedenou sumu," zamýšlí se Brown.
Právě tato konstruktérská volnost v případě nových nápadů by mohla podpořit atraktivnější tvář F1 a rovněž by se podepsala na vzhledu vozů. Nejeden názor už naznačil, že by se tak do jisté míry mohla vrátit "zlatá éra F1", nejčastěji spojovaná se sedmdesátými lety minulého století, kdy vozy byly konkurenceschopné - ač si navzájem vůbec nebyly podobné, o vítězství usilovalo konzistentně až pět týmů a bodované pozice nebyly rozhodně dány dopředu; jejich skladba byla velice pestrá a o šest míst v cíli ohodnocených body se podělilo více než deset týmů a přes dvacet pilotů...
"Nevím, proč musí být předpisy tak striktní, jak tomu dnes je. Myslím, že by v rámci rozpočtového stropu měla být větší technická svoboda. Viděli bychom pak více inovací a týmy by byly ochotny i víc riskovat. Auta by se pak opravdu odlišovala. V této chvíli tu jsou dvě omezení - všechno musí vypadat stejně a můžete utratit jen povolenou sumu. Přestaňme utrácet a dělejme, co nás napadne," pokračuje Brown.
FIA a F1 pochopitelně podobný scénář odmítají s odkazem na hit poslední doby - bezpečnost a dále poněkud pochybným argumentem, že přísné předpisy mají zajistit, aby týmy nenavrhovaly konstrukce v duchu poškozujícím závodění. Možná by v tomto směru měli pánové na vedoucích funkcích vyslechnout hlasy fanoušků, kteří v poslední době přestávají závody sledovat právě z důvodu malé atraktivity.
Brown se nebojí ani té možnosti, že někdo vyvine vůz, jenž bude dominantní a tím se de facto jeho myšlenka stane kontraproduktivní. Šéf McLarenu se však nebojí ani této varianty: "Stát se to může. Ale stále se domnívám, že by tu byl přínos většího počtu inovací. Nebo bychom se učili od sebe navzájem. V roce 2009 přišel Brawn GP s dvojitým difuzérem. Získali velký náskok, ale v poslední třetině už se startovní pole vyrovnalo. Domnívám se, že právě tohle je ona fascinující část motorsportu. Pochopitelně nesoucí i ono nutné riziko," uzavírá Brown.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.