Red Bull vyjednává s Mezinárodní automobilovou federaci ohledně přijetí dohody o uznání porušení pravidel týkajících se nákladových stropů za rok 2021. Soupeři jej mají za podvodníka a volají po exemplárním trestu.
Dohoda o uznání porušení (Accepted Breach Agreement) znamená, že tým uznává svůj prohřešek proti pravidlům a přijímá nabízený trest. Pokud s takovou dohodou nesouhlasí, případ postoupí do další fáze, což by v tomto případě bylo vyšetřování Rozhodčí komisí pro nákladové stropy (Cost Cap Adjudication Panel).
Očekávalo se, že šéf týmu Christian Horner dnes na tiskové konferenci v Austinu objasní postoj Red Bullu k porušení rozpočtových pravidel, k čemuž se tým zatím ještě oficiálně nepřiznal. Protože však na schůzku s prezidentem FIA Muhamadem Sulajímem včera večer nedošlo, byla tato tisková konference odvolána.
Zprávy o porušení rozpočtových pravidel se objevily již během Velké ceny Singapuru. Horner ale tehdy trval na tom, že z pohledu čísel, které předali v březnu FIA, je vše v pořádku. Po Velké ceně Japonska FIA nicméně potvrdila, že po prozkoumání dokumentů se Red Bull provinil "procesním a drobným překračováním výdajů."
Na další detaily čekáme, nic dalšího jsme se zatím oficiálně od FIA nebo od rakouské stáje nedozvěděli. Obecně se hovoří o tom, že rozpočet stanovený pravidly překročila o 1,8 mil. dolarů (45 mil. Kč), což spadá do "drobného porušení" limitu v podobě 5 % či 7 mil. dolarů z celkové částky 145 mil. dolarů (letos 140 mil, příští rok 135 mil. dolarů).
Soupeři Red Bullu za to požadují tvrdý trest. Šéf McLarenu Zak Brown označil překračování rozpočtového stropu za podvádění, Ferrari kvůli tomu volá po "maximálních penalizacích." Podle Mattii Binotta z takového přestupu totiž tým těží při vývoji nejen v dané sezóně, ale také v několika následujících.
"Nemělo by jít pouze o finanční postih, protože z pohledu peněz by to bylo příliš jednoduché. Svým způsobem byste se z toho vyplatili. Musí se to týkat soutěžení, srážek, musí jít o více než o peníze," uvažuje šéf Haasu Günther Steiner.
Toto Wolff z Mercedesu podotkl, že pokud půjde pouze o finanční postih, tak rozpočtová pravidla přestanou dodržovat i oni. Na správní radě to již probírali, v honbě za titulem jsou ochotni si zaplatit případnou pokutu.
Valtteri Bottas z Alfy Romeo k tomu uvádí: "Musí to být něco, co je hodně zabolí. Pokud utrácíte více peněz, než smí ostatní týmy, pak samozřejmě získáváte výhodu. Trest musí být tvrdý!" A Carlos Sainz z Ferrari k tomu dodává: "Všichni víme, kolik toho pro vývoj auta znamená jeden, dva, tři či čtyři miliony. Zkrátka doufám, že pokud dojde na trest, tak bude důležitý, aby sebral chuť k něčemu takovému."
Těžko však očekávat, že by FIA připravila Maxe Verstappena o loňský titul, jak někteří doufají. Na to úřadující šampion reagoval slovy: "Je to něco mezi týmem a FIA. Podle mě proto, že si vedeme moc dobře. Snaží se nás zpomalit jakýmkoliv možným způsobem."
Lewis Hamilton, který loni skončil těsně za Verstappenem, opatrně dodává: "Hledím na to, jak můžu vyhrát další šampionát. Mám svůj vlastní názor na to, co jsme loni jako tým udělali a jak jsme to zvládli, a jsme na to opravdu hrdý."
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.