O Formuli 1 se hovoří jako o prestižní záležitosti, kam dojdou jen Ti nejvytrvalejší. Jenže ono to není vždy tak jednoduché a naopak, známe i dost sebevědomých jedinců, kteří s odhodláním hraničícím až s naivitou zkusili proniknout do světa Grand Prix.
V Itálii se rodily týmy jako pověstné houby po dešti, však se také říká, že nejen Monza byla a je Mekkou rychlých kol. Pokud se vydáme po stopách jednoho takového italského pokusu, narazíme na Artura Merzaria (narozen 11. března 1943).
Drobný rodák z Civenny byl provázen smůlou už od narození, kdy mu v matrice špatně zapsali křestní jméno (měl se jmenovat Arturio). Ačkoliv v prvním závodě v F1 získal bod, bohužel se dostal k Ferrari v době, kdy procházelo velkou krizí, schopnosti srážely nekvalitní vozy a velké množství technických defektů.
Nakonec se tento "kouzelník volantu", jak ho nazval legendární Carlo Abarth, rozhodl pro vlastní konstrukci, ale po dvou letech se s hanbou stáhl z F1 a pokračoval v nižších kategoriích. Přečkal změnu F2 na Mezinárodní Formuli 3000, ale výsledky byly žalostné. Na sklonku 90. let ale přišel malý zázrak. Merzaria si vybral pro své cíle Giuseppe Cipriani a přísun finančních prostředků udělal svoje - Alessandro Zanardi v roce 1991 končí v šampionátu F3000 jako vicemistr! To vše proběhlo už pod novým názvem stáje, jejíž jméno si vybral Cipriani z knihy Italo Calvina vydané v roce 1957.
S jídlem roste chuť a Cipriani s velkou pompou ohlásil vstup do Formule 1. A nemyslel zrovna nízko - představoval si svou stáj jako "juniorku" zavedeného Benettonu. Oslovil známou postavu motoristického sportu Enrique Scalabroniho, který se vyvázal ze svých povinností u týmu Lotus, aby navrhl šasi, do něhož měl putovat motor Ford V8. Start? Sezóna 1992!
Jenže jak plynul čas a novináři se pídili po detailech, mlha kolem Il Barone Rampante houstla. Proto se vyrojily spekulace, že Cipriani jedná s Kenem Tyrellem či Gabriele Rumim o odkoupení jejich týmů Tyrrell resp. Fondmetal.
Nakonec velká bublina splaskla. Fanoušci F1 se nedočkali ani makety vozu a Cipriani s Merzariem pokračovali nadále v F3000 a v roce 1992 přetáhli do svých barev Andreu Monterminiho, který polovinu sezóny v jejich týmu završil opět druhým místem v šampionátu. Zato třetí ročník byl vyslovenou katastrofou a Cipriani se zachoval jako pravý bohém - tým zcela spontánně zrušil.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.