O Formuli 1 se hovoří jako o prestižní záležitosti, kam dojdou jen Ti nejvytrvalejší. Jenže ono to není vždy tak jednoduché a naopak, známe i dost sebevědomých jedinců, kteří s odhodláním hraničícím až s naivitou zkusili proniknout do světa Grand Prix.
V Itálii se rodily týmy jako pověstné houby po dešti, však se také říká, že nejen Monza byla a je Mekkou rychlých kol. Pokud se vydáme po stopách jednoho takového italského pokusu, narazíme na Artura Merzaria (narozen 11. března 1943).
Drobný rodák z Civenny byl provázen smůlou už od narození, kdy mu v matrice špatně zapsali křestní jméno (měl se jmenovat Arturio). Ačkoliv v prvním závodě v F1 získal bod, bohužel se dostal k Ferrari v době, kdy procházelo velkou krizí, schopnosti srážely nekvalitní vozy a velké množství technických defektů.
Nakonec se tento "kouzelník volantu", jak ho nazval legendární Carlo Abarth, rozhodl pro vlastní konstrukci, ale po dvou letech se s hanbou stáhl z F1 a pokračoval v nižších kategoriích. Přečkal změnu F2 na Mezinárodní Formuli 3000, ale výsledky byly žalostné. Na sklonku 90. let ale přišel malý zázrak. Merzaria si vybral pro své cíle Giuseppe Cipriani a přísun finančních prostředků udělal svoje - Alessandro Zanardi v roce 1991 končí v šampionátu F3000 jako vicemistr! To vše proběhlo už pod novým názvem stáje, jejíž jméno si vybral Cipriani z knihy Italo Calvina vydané v roce 1957.
S jídlem roste chuť a Cipriani s velkou pompou ohlásil vstup do Formule 1. A nemyslel zrovna nízko - představoval si svou stáj jako "juniorku" zavedeného Benettonu. Oslovil známou postavu motoristického sportu Enrique Scalabroniho, který se vyvázal ze svých povinností u týmu Lotus, aby navrhl šasi, do něhož měl putovat motor Ford V8. Start? Sezóna 1992!
Jenže jak plynul čas a novináři se pídili po detailech, mlha kolem Il Barone Rampante houstla. Proto se vyrojily spekulace, že Cipriani jedná s Kenem Tyrellem či Gabriele Rumim o odkoupení jejich týmů Tyrrell resp. Fondmetal.
Nakonec velká bublina splaskla. Fanoušci F1 se nedočkali ani makety vozu a Cipriani s Merzariem pokračovali nadále v F3000 a v roce 1992 přetáhli do svých barev Andreu Monterminiho, který polovinu sezóny v jejich týmu završil opět druhým místem v šampionátu. Zato třetí ročník byl vyslovenou katastrofou a Cipriani se zachoval jako pravý bohém - tým zcela spontánně zrušil.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.