Formule 1 je považována - během celé své existence - za vrchol technického snažení. V historii známe mnoho těch, kteří přijali výzvu stavby vlastního vozu a byli nelítostně konfrontováni s tvrdou realitou. Existují však výjimky potvrzující pravidlo, jako v případě vozu Arrows.
Na počátku byly vleklé neshody mezi majitelem týmu formule 1 Shadow Donem Nicholsem a jeho sportovním ředitelem a bývalým pilotem Jackie Oliverem. K němu se přidali i další a zakrátko skupinka spiklenců došla k názoru, že jim bude bez nepříliš zainteresovaného šéfa lépe. Konstruktér Tony Southgate sebral své plány a Nichols se nestačil divit.
Z dnešního pohledu šly věci neuvěřitelně rychle a kdo ví, jak dlouho trvá budování zázemí týmu F1 a stavba konkurenceschopného monopostu, musí před rebely smeknout.
Oliver najal 28. listopadu 1977 dílny, o dva týdny později (12. prosince) už v nich začaly práce na voze. Nesmíme zapomenout, že ačkoliv nový tým tvořili zkušení lidé, museli začít od nuly. Pracovalo se nepřetržitě, o sobotách a nedělích, svátky nevyjímaje. Pouze na Štědrý den si mohli všichni odpočinout. Svět Grand Prix však stále nic netušil. Oliver & spol. oznámili vznik nového týmu až 5. ledna 1978.
Nováčky nezlomilo hned několik jobových zvěstí: hlavní sponzor Franco Ambrosio se v důsledku potíží s úřady "ztratil", avizované týmové jedničce Gunnaru Nilssonovi byla při předsezónní prohlídce diagnostikována rakovina žaludku. Když se 15. ledna řadily monoposty F1 k prvnímu závodu sezóny 1978, u Arrowsu teprve absolvoval Riccardo Patrese první zkušební jízdy v britském Silverstone.
Konec dobrý, všechno dobré. Díky brazilské letecké společnosti Varig nastoupil Arrows FA1 k prvnímu závodu - 47 dní od chvíle, kdy se na voze začalo pracovat. A o měsíc později už Patrese bojoval v Grand Prix Jižní Afriky o vedení s Andrettim a Laudou - a nebýt prasklé nádrže, dost možná by "ukradený vůz" dovedl do cíle na prvním místě. Bohužel pro Arrows se to za celou dobu jeho existence nikdy nepovedlo...
Tým později musel absolvovat soudní spor s Nicholsem, který žaloval Olivera za "krádež plánů vozu", které dle jeho názoru patřily týmu. Konstruktér Southgate s tvrzením, že šlo o jeho duševní majetek, u londýnského dvora neuspěl. Spíš šlo ale pouze o snahu získat čas, protože ihned po rozsudku, že tým nesmí typ FA1 používat, vyvezl tým z garáží modifikovaný vůz označený jako A1, proti němuž už nemohl nikdo nic namítat.
A jak vznikl název Arrows? Složením iniciálů zakladatelů týmu, i když to v některých fázích hapruje: A (Franco Ambrosio-sponzor), R (Alan Rees-manažer), O (Jackie Oliver - majitel a šéf týmu), W (Dave Wass-asistent konstruktéra a S (Tony Southgate-konstruktér). Jak vidno, jedno R chybí.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.