Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Lando Norris z McLarenu ovládl druhý volný trénink na Velkou cenu Saúdské Arábie, když zajel nejrychlejší čas 1:28.267 a nechal za sebou týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,163 sekundy. Třetí místo obsadil úřadující šampion Max Verstappen z Red Bullu.
Těsně před začátkem tréninku potvrdil tým Sauber, že nováček Gabriel Bortoleto kvůli úniku paliva do druhé tréninkové jízdy nenastoupí. Na trať tak zamířilo zbývajících devatenáct jezdců. Hned v úvodu museli Carlos Sainz a Nico Hülkenberg řešit drobné komplikace při výjezdu z boxů, když se ocitli nebezpečně blízko boxové zdi.
Mezi prvními incidenty byl i smyk nováčka Kimiho Antonelliho, který při brzdění zablokoval kola a musel vyjet mimo trať v první zatáčce. Lewis Hamilton byl zase široký do únikové zóny v rychlé zatáčce 22. Lance Stroll po smyku ve druhé zatáčce na chvíli vyvolal žluté vlajky a Alexander Albon se těsně vyhnul pomalu jedoucímu Hamiltonovi v zatáčce 18.
Pilot Williamsu si po incidentu nebral servítky a přes týmové rádio ho označil za „sakra nebezpečný“. Situaci si okamžitě všimli komisaři FIA, kteří ji nejprve zaznamenali a následně rozhodli, že se bude detailněji vyšetřovat po skončení tréninku.
Oscar Piastri na středně tvrdých pneumatikách zajel nejrychlejší první sektor, ale nakonec mu na překonání týmového kolegy Landa Norrise chyběla pouhá tisícina sekundy. Norris sice ve svém dalším pokusu zaznamenal nejlepší první a druhý sektor, v závěru ale ztratil a čas si nevylepšil. Naopak Piastri se dokázal dostat do čela s náskokem 0,132 sekundy.
Jeho vedení ale netrvalo dlouho, Charles Leclerc přišel s ještě rychlejším kolem a posunul se na první místo o 0,138 sekundy před Piastriho. Mezitím Pierre Gasly, vítěz prvního tréninku, hlásil problém s brzdami a musel zajet do boxů. Liam Lawson na měkkých pneumatikách mezitím vyšvihl pátý nejrychlejší čas.
George Russell také přešel na měkkou směs a podařilo se mu překonat Leclerca, i když jen těsně. Jeho čas ale rychle překonal Carlos Sainz, zatímco Russell si stěžoval na výrazné poskakování svého vozu v rychlých pasážích.
Max Verstappen mezitím ukázal svou sílu – zajel všechny tři sektory nejrychleji a s časem 1:28.547 se usadil na čele s náskokem téměř čtyř desetin sekundy. Oscar Piastri však v McLarenu odpověděl, se softy se dokázal dostat o 0,117 sekundy před Verstappena.
Dlouho si ale první místo neužil, Lando Norris v další vlně bitvy Mclarenu stáhl čas ještě o dalších 0,090 sekundy a vrátil se na vrchol.
Piastri se pokusil o další rychlé kolo, ale hned v prvním sektoru nabral téměř tři desetiny ztráty a po problémech s provozem na trati pokus přerušil. Navíc lehce trefil zeď v rychlém úseku před zatáčkou 16. Blízkým kontaktům se nevyhnuli ani Andrea Kimi Antonelli a Alex Albon v poslední zatáčce.
S tím bylo jasné, že souboj o nejrychlejší čas je u konce a oba jezdci McLarenu se vrátili do boxů k závodním simulacím. V mezičase Jack Doohan "drhnul" dno svého Alpine přes obrubník v zatáčce 10, místě známém nehodou Micka Schumachera v roce 2022.
Norris později ještě chyboval v první zatáčce a zkrátil trať. Závěr tréninku ale přerušila červená vlajka – Yuki Tsunoda totiž havaroval v poslední zatáčce poté, co trefil vnitřní bariéru, poškodil řízení a skončil ve zdi na vnější straně. „Omlouvám se, kluci,“ znělo jeho vysílačkou.
Trénink byl sice krátce znovu spuštěn, ale zbývala už jen minuta, takže jezdci stihli už jen zkušební starty na startovním roštu.
1. Lando Norris (McLaren) – 1:28.267
2. Oscar Piastri (McLaren) – +0.163
3. Max Verstappen (Red Bull) – +0.280
4. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.482
5. Carlos Sainz (Williams) – +0.675
6. Yuki Tsunoda (Red Bull) – +0.696
7. George Russell (Mercedes) – +0.706
8. Pierre Gasly (Alpine) – +0.839
9. Nico Hülkenberg (Sauber) – +0.926
10. Alex Albon (Williams) – +0.953
11. Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.975
12. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +1.039
13. Lewis Hamilton (Ferrari) – +1.104
14. Liam Lawson (Racing Bulls) – +1.221
15. Fernando Alonso (Aston Martin) – +1.395
16. Oliver Bearman (Haas) – +1.487
17. Jack Doohan (Alpine) – +1.645
18. Lance Stroll (Aston Martin) – +1.740
19. Esteban Ocon (Haas) – +1.752
20. Gabriel Bortoleto (Sauber) – nezajel čas
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.