Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Lando Norris z McLarenu ovládl druhý volný trénink na Velkou cenu Saúdské Arábie, když zajel nejrychlejší čas 1:28.267 a nechal za sebou týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,163 sekundy. Třetí místo obsadil úřadující šampion Max Verstappen z Red Bullu.
Těsně před začátkem tréninku potvrdil tým Sauber, že nováček Gabriel Bortoleto kvůli úniku paliva do druhé tréninkové jízdy nenastoupí. Na trať tak zamířilo zbývajících devatenáct jezdců. Hned v úvodu museli Carlos Sainz a Nico Hülkenberg řešit drobné komplikace při výjezdu z boxů, když se ocitli nebezpečně blízko boxové zdi.
Mezi prvními incidenty byl i smyk nováčka Kimiho Antonelliho, který při brzdění zablokoval kola a musel vyjet mimo trať v první zatáčce. Lewis Hamilton byl zase široký do únikové zóny v rychlé zatáčce 22. Lance Stroll po smyku ve druhé zatáčce na chvíli vyvolal žluté vlajky a Alexander Albon se těsně vyhnul pomalu jedoucímu Hamiltonovi v zatáčce 18.
Pilot Williamsu si po incidentu nebral servítky a přes týmové rádio ho označil za „sakra nebezpečný“. Situaci si okamžitě všimli komisaři FIA, kteří ji nejprve zaznamenali a následně rozhodli, že se bude detailněji vyšetřovat po skončení tréninku.
Oscar Piastri na středně tvrdých pneumatikách zajel nejrychlejší první sektor, ale nakonec mu na překonání týmového kolegy Landa Norrise chyběla pouhá tisícina sekundy. Norris sice ve svém dalším pokusu zaznamenal nejlepší první a druhý sektor, v závěru ale ztratil a čas si nevylepšil. Naopak Piastri se dokázal dostat do čela s náskokem 0,132 sekundy.
Jeho vedení ale netrvalo dlouho, Charles Leclerc přišel s ještě rychlejším kolem a posunul se na první místo o 0,138 sekundy před Piastriho. Mezitím Pierre Gasly, vítěz prvního tréninku, hlásil problém s brzdami a musel zajet do boxů. Liam Lawson na měkkých pneumatikách mezitím vyšvihl pátý nejrychlejší čas.
George Russell také přešel na měkkou směs a podařilo se mu překonat Leclerca, i když jen těsně. Jeho čas ale rychle překonal Carlos Sainz, zatímco Russell si stěžoval na výrazné poskakování svého vozu v rychlých pasážích.
Max Verstappen mezitím ukázal svou sílu – zajel všechny tři sektory nejrychleji a s časem 1:28.547 se usadil na čele s náskokem téměř čtyř desetin sekundy. Oscar Piastri však v McLarenu odpověděl, se softy se dokázal dostat o 0,117 sekundy před Verstappena.
Dlouho si ale první místo neužil, Lando Norris v další vlně bitvy Mclarenu stáhl čas ještě o dalších 0,090 sekundy a vrátil se na vrchol.
Piastri se pokusil o další rychlé kolo, ale hned v prvním sektoru nabral téměř tři desetiny ztráty a po problémech s provozem na trati pokus přerušil. Navíc lehce trefil zeď v rychlém úseku před zatáčkou 16. Blízkým kontaktům se nevyhnuli ani Andrea Kimi Antonelli a Alex Albon v poslední zatáčce.
S tím bylo jasné, že souboj o nejrychlejší čas je u konce a oba jezdci McLarenu se vrátili do boxů k závodním simulacím. V mezičase Jack Doohan "drhnul" dno svého Alpine přes obrubník v zatáčce 10, místě známém nehodou Micka Schumachera v roce 2022.
Norris později ještě chyboval v první zatáčce a zkrátil trať. Závěr tréninku ale přerušila červená vlajka – Yuki Tsunoda totiž havaroval v poslední zatáčce poté, co trefil vnitřní bariéru, poškodil řízení a skončil ve zdi na vnější straně. „Omlouvám se, kluci,“ znělo jeho vysílačkou.
Trénink byl sice krátce znovu spuštěn, ale zbývala už jen minuta, takže jezdci stihli už jen zkušební starty na startovním roštu.
1. Lando Norris (McLaren) – 1:28.267
2. Oscar Piastri (McLaren) – +0.163
3. Max Verstappen (Red Bull) – +0.280
4. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.482
5. Carlos Sainz (Williams) – +0.675
6. Yuki Tsunoda (Red Bull) – +0.696
7. George Russell (Mercedes) – +0.706
8. Pierre Gasly (Alpine) – +0.839
9. Nico Hülkenberg (Sauber) – +0.926
10. Alex Albon (Williams) – +0.953
11. Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.975
12. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +1.039
13. Lewis Hamilton (Ferrari) – +1.104
14. Liam Lawson (Racing Bulls) – +1.221
15. Fernando Alonso (Aston Martin) – +1.395
16. Oliver Bearman (Haas) – +1.487
17. Jack Doohan (Alpine) – +1.645
18. Lance Stroll (Aston Martin) – +1.740
19. Esteban Ocon (Haas) – +1.752
20. Gabriel Bortoleto (Sauber) – nezajel čas
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.