Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Úvodní trénink Velké ceny Saúdské Arábie byl velmi vyrovnaný, přičemž Pierre Gasly zajel nejlepší čas 1:29.239, jen o sedm tisícin sekundy lepší než Lando Norris. Třetí místo obsadil Charles Leclerc, který zaostával za Gaslym o 0,07 sekundy. Trénink probíhal za silného slunečního svitu, než večer převzaly kontrolu slavné pouliční světla.
Během tréninku se objevily technické problémy u některých jezdců. Kimi Antonelli upozornil na "obrovské vibrace na brzdách", což přimělo Mercedes k vyšetřování. Oscar Piastri měl problém s protékáním nápoje do kokpitu. Lando Norris ve svých prvních kolech zajel čas 1:31.887 na středně tvrdých pneumatikách, což stanovilo počáteční měřítko pro ostatní jezdce. Týmy McLaren, Red Bull a Ferrari přivezly nové komponenty, přičemž Sauber provedl pět změn na svém voze.
Po deseti minutách tréninku se na první místo dostal George Russell s časem 1:30.425. Mercedes jako jediný z top čtyř týmů neaplikoval žádné novinky pro tento víkend. Oliver Bearman měl dramatický okamžik, kdy zamkl kola v zatáčce 1, narazil do zdi a musel se uchýlit na výběh. Piastri se také přiblížil k zdi, ale oba incidenty skončily bez větších škod.
Po přechodu na měkké pneumatiky se pořadí na čele rychle měnilo. Norris zajel 1:29.246 a dostal se na první místo, přičemž Piastri skončil o desetinu sekundy za ním. Verstappen měl problémy s ovladatelností vozu a zůstal na páté pozici, téměř šest desetin za Norrisem. Piastri v dalším pokusu zrychlil a dostal se na druhé místo. Na konci tréninku však Pierre Gasly zlepšil čas Norrise o sedm tisícin sekundy a dostal se na první místo. Top trojka byla velmi těsně seřazena, s minimálními rozdíly mezi Gaslym, Norrisem a Leclercem.
Během tréninku se také objevily napjaté momenty. Carlos Sainz varoval Ferrari, aby si dávali pozor při výjezdech mezi zatáčkami 4 a 12. Liam Lawson měl po tréninku problém se stevardy, když dvakrát vjel do vymezené zóny mezi boxy a tratí. Verstappen se potýkal s problémy s vyvážením vozu, což mu znemožnilo plně využít doporučení svého inženýra pro jiný přístup k zatáčce 13.
1. Pierre Gasly (Alpine) – 1:29.239
2. Lando Norris (McLaren) – +0.007
3. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.070
4. Oscar Piastri (McLaren) – +0.102
5. Alexander Albon (Williams) – +0.367
6. George Russell (Mercedes) – +0.379
7. Carlos Sainz (Ferrari) – +0.540
8. Lewis Hamilton (Mercedes) – +0.576
9. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.579
10. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +0.582
11. Liam Lawson (Racing Bulls) – +0.668
12. Nico Hulkenberg (Sauber) – +0.677
13. Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.695
14. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.737
15. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.772
16. Jack Doohan (Alpine) – +0.944
17. Lance Stroll (Aston Martin) – +1.344
18. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – +1.356
19. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – +1.790
20. Gabriel Bortoleto (Sauber) – +1.799
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.