Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Úvodní trénink Velké ceny Saúdské Arábie byl velmi vyrovnaný, přičemž Pierre Gasly zajel nejlepší čas 1:29.239, jen o sedm tisícin sekundy lepší než Lando Norris. Třetí místo obsadil Charles Leclerc, který zaostával za Gaslym o 0,07 sekundy. Trénink probíhal za silného slunečního svitu, než večer převzaly kontrolu slavné pouliční světla.
Během tréninku se objevily technické problémy u některých jezdců. Kimi Antonelli upozornil na "obrovské vibrace na brzdách", což přimělo Mercedes k vyšetřování. Oscar Piastri měl problém s protékáním nápoje do kokpitu. Lando Norris ve svých prvních kolech zajel čas 1:31.887 na středně tvrdých pneumatikách, což stanovilo počáteční měřítko pro ostatní jezdce. Týmy McLaren, Red Bull a Ferrari přivezly nové komponenty, přičemž Sauber provedl pět změn na svém voze.
Po deseti minutách tréninku se na první místo dostal George Russell s časem 1:30.425. Mercedes jako jediný z top čtyř týmů neaplikoval žádné novinky pro tento víkend. Oliver Bearman měl dramatický okamžik, kdy zamkl kola v zatáčce 1, narazil do zdi a musel se uchýlit na výběh. Piastri se také přiblížil k zdi, ale oba incidenty skončily bez větších škod.
Po přechodu na měkké pneumatiky se pořadí na čele rychle měnilo. Norris zajel 1:29.246 a dostal se na první místo, přičemž Piastri skončil o desetinu sekundy za ním. Verstappen měl problémy s ovladatelností vozu a zůstal na páté pozici, téměř šest desetin za Norrisem. Piastri v dalším pokusu zrychlil a dostal se na druhé místo. Na konci tréninku však Pierre Gasly zlepšil čas Norrise o sedm tisícin sekundy a dostal se na první místo. Top trojka byla velmi těsně seřazena, s minimálními rozdíly mezi Gaslym, Norrisem a Leclercem.
Během tréninku se také objevily napjaté momenty. Carlos Sainz varoval Ferrari, aby si dávali pozor při výjezdech mezi zatáčkami 4 a 12. Liam Lawson měl po tréninku problém se stevardy, když dvakrát vjel do vymezené zóny mezi boxy a tratí. Verstappen se potýkal s problémy s vyvážením vozu, což mu znemožnilo plně využít doporučení svého inženýra pro jiný přístup k zatáčce 13.
1. Pierre Gasly (Alpine) – 1:29.239
2. Lando Norris (McLaren) – +0.007
3. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.070
4. Oscar Piastri (McLaren) – +0.102
5. Alexander Albon (Williams) – +0.367
6. George Russell (Mercedes) – +0.379
7. Carlos Sainz (Ferrari) – +0.540
8. Lewis Hamilton (Mercedes) – +0.576
9. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.579
10. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +0.582
11. Liam Lawson (Racing Bulls) – +0.668
12. Nico Hulkenberg (Sauber) – +0.677
13. Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.695
14. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.737
15. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.772
16. Jack Doohan (Alpine) – +0.944
17. Lance Stroll (Aston Martin) – +1.344
18. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – +1.356
19. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – +1.790
20. Gabriel Bortoleto (Sauber) – +1.799
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.