Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Úvodní trénink Velké ceny Saúdské Arábie byl velmi vyrovnaný, přičemž Pierre Gasly zajel nejlepší čas 1:29.239, jen o sedm tisícin sekundy lepší než Lando Norris. Třetí místo obsadil Charles Leclerc, který zaostával za Gaslym o 0,07 sekundy. Trénink probíhal za silného slunečního svitu, než večer převzaly kontrolu slavné pouliční světla.
Během tréninku se objevily technické problémy u některých jezdců. Kimi Antonelli upozornil na "obrovské vibrace na brzdách", což přimělo Mercedes k vyšetřování. Oscar Piastri měl problém s protékáním nápoje do kokpitu. Lando Norris ve svých prvních kolech zajel čas 1:31.887 na středně tvrdých pneumatikách, což stanovilo počáteční měřítko pro ostatní jezdce. Týmy McLaren, Red Bull a Ferrari přivezly nové komponenty, přičemž Sauber provedl pět změn na svém voze.
Po deseti minutách tréninku se na první místo dostal George Russell s časem 1:30.425. Mercedes jako jediný z top čtyř týmů neaplikoval žádné novinky pro tento víkend. Oliver Bearman měl dramatický okamžik, kdy zamkl kola v zatáčce 1, narazil do zdi a musel se uchýlit na výběh. Piastri se také přiblížil k zdi, ale oba incidenty skončily bez větších škod.
Po přechodu na měkké pneumatiky se pořadí na čele rychle měnilo. Norris zajel 1:29.246 a dostal se na první místo, přičemž Piastri skončil o desetinu sekundy za ním. Verstappen měl problémy s ovladatelností vozu a zůstal na páté pozici, téměř šest desetin za Norrisem. Piastri v dalším pokusu zrychlil a dostal se na druhé místo. Na konci tréninku však Pierre Gasly zlepšil čas Norrise o sedm tisícin sekundy a dostal se na první místo. Top trojka byla velmi těsně seřazena, s minimálními rozdíly mezi Gaslym, Norrisem a Leclercem.
Během tréninku se také objevily napjaté momenty. Carlos Sainz varoval Ferrari, aby si dávali pozor při výjezdech mezi zatáčkami 4 a 12. Liam Lawson měl po tréninku problém se stevardy, když dvakrát vjel do vymezené zóny mezi boxy a tratí. Verstappen se potýkal s problémy s vyvážením vozu, což mu znemožnilo plně využít doporučení svého inženýra pro jiný přístup k zatáčce 13.
1. Pierre Gasly (Alpine) – 1:29.239
2. Lando Norris (McLaren) – +0.007
3. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.070
4. Oscar Piastri (McLaren) – +0.102
5. Alexander Albon (Williams) – +0.367
6. George Russell (Mercedes) – +0.379
7. Carlos Sainz (Ferrari) – +0.540
8. Lewis Hamilton (Mercedes) – +0.576
9. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.579
10. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +0.582
11. Liam Lawson (Racing Bulls) – +0.668
12. Nico Hulkenberg (Sauber) – +0.677
13. Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.695
14. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.737
15. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.772
16. Jack Doohan (Alpine) – +0.944
17. Lance Stroll (Aston Martin) – +1.344
18. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – +1.356
19. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – +1.790
20. Gabriel Bortoleto (Sauber) – +1.799
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.