Poslední generálka na kanadské trati kladla otázku, zda Red Bull zvládne udržet mírný náskok a vstoupí do kvalifikace jako nejrychlejší vůz. Verstappen to dokázal i potřetí, zatímco jeho týmový kolega se ocitl v obklopení obou Mercedesů
Za slunného počasí (vzduch 20°C, trať 35°C, vlhkost 39 % a vítr o síle 7,7 km/h) začali poslední hodinku jízd "nanečisto" piloti Ferrari na hyperměkké směsi a stanovili vstupní časy pro konkurenci: Vettel - 1:12,235 a Räikkönen za ním zaostal o 124 tisícin. Ricciardo už byl poměrně dost vzadu, Verstappen se svým výjezdem poměrně dost dlouho čekal. Na dalších místech se pohybovali hoši Mercedesu, za nimi se do popředí prodraly růžové Force Indie.
Ferrari se pak nadlouho skryly v boxech, zatímco Hamilton s Bottasem zkoušeli vytrvale ultraměkkou směs, evidentně jako přípravu na prostřední část kvalifikace, jejich časy (Hamilton 1:12,598, Bottas 1:12,666) nevypadaly nejhůře. Potom ale vyjel na trať Verstappen a začal se přibližovat vedoucí dvojici vozů se vzpínajícím se koníkem ve znaku. Začal na ultraměkké směsi, po nějaké době přešel na hyperměkkou a hned začal šlapat vedoucím pilotům na paty.
V druhé polovině, kdy konečně zajel jako poslední měřený čas Stroll (1:13,968), začala přetahovaná Red Bull - Ferrari. Především v druhém sektoru se objevovaly fialové podklady časů a piloti si rychle měnili nejlepší výkony: Vettela poněkud zdržel Ericsson, takže nedokázal proměnit závěrečný sektor (1:12,300), pak se ukázal Räikkönen (1:11,763), pak se oba piloti italské stáje dostali na rozdíl pouhých 0,002 vteřiny. Oběma vypálil rybník Verstappen, snažil se i Hamilton a dokonce zajel nejlepší první sektor, ale ukázalo se, že v posledním sektoru jeho Mercedes netáhne.
Hamilton měl ještě nějaké potíže v boxech, kde dokonce nedočkavě předjížděl, mírné problémy s motorem hlásili Räikkönen a Grosjean, nakonec se piloti nejlepších stájí seřadili tak trochu cik-cak v první šestici, možná překvapením byl poměrně velký rozdíl mezi Verstappenem a Ricciardem. Vůbec nejhůře si vedl domácí Stroll, který se s vozem opravdu hodně pral.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.